Hoofdstuk 18

181 14 7
                                    

Lieve lezers! Ik moet even wat kwijt, na al die reacties op het vorige hoofdstuk: jullie zijn geweldig!! Veel plezier met hoofdstuk 18 (wow..gaat snel!) XX Tamara

-------------------------------------------------------------------

Bella neemt plaats in één van de stoelen die er staan. Ze kijkt van Severus naar Perkamentus en weer terug. Nog steeds voelt ze zich verward en lichtelijk onzeker. Wat bedoelde de hoed nou? En waarom was Severus zo geschokt? "50 jaar geleden kwam een jongen, Marten Vilijn, hier op Zweinstein". Bella knikt, ze begrijpt niet waar Perkamentus heen wilde." Hij was een weesjongen en bleek op Zweinstein een uitstekende leerling te zijn.. hij heeft ons allemaal belazerd". Ze grijnst kleintjes bij het horen van het laatste woord, zoiets had ze nooit gedacht van het Schoolhoofd." Bella, hij is nu beter bekend onder de naam Heer Voldemort en doet verschrikkelijke dingen zoals het vermoorden van iedereen die in zijn ogen minderwaardig is.. Dreuzeltelgen". Ze slikt en haar grijns verdwijnt." Wat zijn Dreuzeltelgen?" Severus kijkt naar haar en ze voelt zijn blik echt op haar rusten." Tovenaars met twee Dreuzelouders" beantwoord Severus lichtelijk kortaf. Ze snapt het." Zoals ik?" Perkamentus schud zijn hoofd." Nee, die.. Heer Voldemort, Marten Vilijn, is je vader Bella". Haar mond valt nu echt open. Wat?! Ze kan toch nooit een dochter zijn van een moordenaar? Kleintjes schud ze haar hoofd." Ik ben toch opgegroeid bij Dreuzels..?" Severus gaat wat rechterop zitten." Ik denk dat hij het niet weet dat jij zijn dochter bent of hij heeft het bewust gedaan.. maar dan is het alsnog vreemd dat je bij Dreuzels bent opgegroeid, hij haat ze". Het klinkt bitter, merkt Bella scherp op. Ze laat haar adem ontsnappen, ze had niet eens door dat ze haar adem had vastgehouden." Officieel heet je Bella Vilijn". Toegegeven, het klinkt niet heel slecht, vind Bella. Maar Vilijn klinkt zo.. gemeen, Cleveland vond ze dan mooier. " Maar we zullen je gewoon juffrouw Cleveland noemen, anders heb je een groot probleem, niemand mag dit weten". De stem van het Schoolhoofd klinkt streng en ze knikt heftig." Ik zal er met niemand over spreken, behalve met Severus natuurlijk". Perkamentus kijkt tevreden." Het is maar goed dat je bij Severus zit, hij weet van de hoed en de rand". Severus trekt een wenkbrauw op en Bella moet haar lachen inhouden, het ziet er best komisch uit." Ik ben, onder schooltijd, professor Sneep voor je Bella" zegt Severus en Bella glimlacht kleintjes." Goed professor" zegt ze en Severus duwt haar zacht en plagend tegen haar schouder. "Jullie mogen elkaar, fijn om te zien" zegt Perkamentus tevreden en Bella kijkt naar Severus die opstaat." Ik breng haar naar de Zwadderich leerlingenkamer en nee, ik rep met niemand een woord erover". Ze voelt de sterke hand van Severus op haar schouder en ze pakt haar koffer op die in een hoek van het kantoor staat. Dan lopen ze samen de trap af en gaan ze op weg naar de leerlingenkamer van Zwadderich. Het was raar, ze komt net nieuw en ze bleek al die jaren de dochter van een bekende, gemene tovenaar te zijn. Haar hoofd bonkt lichtjes, ze moet nog even alles verwerken. 

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu