Hoofdstuk 19

185 15 2
                                    

Lieve lezers! I'm back en met een leuk hoofdstuk (mag ik hopen..) Have fun!

A/N: Ik weet dat Astoria Goedleers 2 jaar jonger is dan Daphne Goedleers en dat dit in het tweede jaar van Harry afspeelt MAAR anders zijn er geen bekende personen in Zwadderich in haar jaar. So..

---------------------------------------------

Bella loopt met Severus mee totdat hij stopt in een gang voor een deur. De deur is versierd met een grote groene slang." Zwadderich" klinkt de stem van Severus naast haar en ze prent het in haar hoofd. Dat zal het wachtwoord zijn waar hij over sprak, terwijl ze hier naar toe liepen. Ze gaat naar binnen en ze knippert even, het is een beetje donker in de leerlingenkamer. Veel leerlingen zitten op de banken of stoelen die er staan, er flakkeren kaarsen en de muren zijn groen met zilver, de Afdelingskleuren. " Professor Sneep!" klinkt een stem van een jongen die achterin zit en ze moet haar lach in houden, ze vind het apart klinken bij hem. Ze merkt wel dat zijn aanwezigheid gerespecteerd wordt, iedereen is meteen stil. " Dit is Bella Cleveland, ze zal vanaf vandaag in Zwadderich zitten, wees vriendelijk tegen haar". " Ze zit in het eerste jaar dus misschien kan Astoria je helpen, ze zit in hetzelfde jaar". Ze kijkt naar het meisje wat knikt, ze heeft donkerbruin haar en bruine ogen." Tuurlijk professor" zegt Astoria en Severus vertrekt daarop met een zwaai van zijn lange mantel." Welkom in Zwadderich, ik ben Daphne Goedleers, Astoria's zusje" zegt een meisje met blond haar." Hay, ik ben Bella maar dat was al duidelijk, denk ik" zegt ze lichtelijk gevat. Daphne grinnikt." Morgen beginnen onze lessen weer, je hebt je rooster vast nog niet". Bella schud haar hoofd en kijkt naar een jongen met zeer blond haar. Ze bijt op zijn lip, ze heeft het gevoel dat ze hem ergens van kent." Draco! Stel je 's voor, wees beleefd" zegt Daphne lachend. Dan draait de jongen zich om en Bella fronst." Ik ben Draco Malfidus" zegt de jongen, Draco dus, en hij glimlacht." Kan ik je misschien tegen gekomen zijn in de Wegisweg?" Draco kijkt verbaasd en een kleine glimlach verschijnt weer op zijn gezicht." Waarschijnlijk zag je mijn vader, Lucius Malfidus". Bella knikt, dat was hem ja. Ongelofelijk, ze lijken wel erg op elkaar." Ben je een halfbloed of Modderbloedje, ik hoop van niet namelijk?" klinkt ineens een aggressieve toon vanaf de trap. Een wat gezetter meisje komt naar beneden en ze kijkt heel nors." Magriet, kalm eens" zegt Daphne en Bella kijkt het gezette meisje aan." Halfbloed, geloof ik". Een schampere lach volgt." Denk je?" Bella bijt op haar wang, haar ingestudeerde verhaal, wat ze bedacht heeft met Severus, moet ze nu gaan vertellen." Ik heb mijn moeder nooit gekend, mijn vader is wel een volbloed tovenaar". Magriet kijkt dan schuldig." Sorry.. dat wist ik niet". Ze maakt een handgebaar." Hoe is professor Sneep?" probeert ze het onderwerp te veranderen. Draco doet een paar stappen naar voren zodat hij dichter bij Bella en de rest staat." Hij is heel aardig tegen ons, Zwadderaars, maar tegen de rest niet". Ze glimlacht kort." Maar hij is altijd bereid om je te helpen en je krijgt zelden straf van hem.. in publiek dan". Ze kijkt vreemd de jongen aan." Hij zal nooit punten aftrekken of zoiets waar andere leerlingen bij zijn maar als hij zegt dat je in zijn kantoor wordt verwacht die avond, heb je een probleem". Bella bijt zacht op haar lip, het voelt niet lekker wat ze vertellen." Hij zal je niet mishandelen maar soms zal hij je wel een paar tikken geven, dat is heel gewoon in Zwadderich" valt een andere jongen Draco bij. Ze knikt traag." Het klinkt.. raar" brengt ze dan uit haar mond." Wees niet bang, hij is heel aardig hoor" zegt Astoria die een hand op haar schouder legt, het voelt gerustellend. 

Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu