Hoofdstuk 5

224 16 2
                                    

Hey! Hoofdstuk 5 is online en er is sneeuw dus je gaat toch lekker dit verhaal lezen? Laat even een reactie achter hieronder en veel leesplezier!

-------------------------

Bella belt aan bij het achterste huis van Weverseind. Het huis was ondertussen meer dan bekend voor haar geworden. De deur gaat open en Severus staat in de deuropening." Fijn dat je er bent Bella" zegt hij vriendelijk en ze stapt naar binnen. Hij gaat haar voor naar de woonkamer en er staan, zoals gewoonlijk, weer twee warme koppen thee klaar. Ze gaat zitten en kijkt naar Severus die glimlacht naar haar." Het spijt me dat je vorige week zo snel weg moest" zegt hij en Bella glimlacht zwak." Het geeft niet" zegt ze en ze gaapt even." Slecht geslapen?" Bella knikt schuldig." Ik ging laat naar bed" geeft ze te kennen. Het was niet helemaal waar maar ze sliep pas laat. Ze had gedacht aan haar leven, hoe het nu is en aan Severus. Hij was hun reddende engel geweest op een moment dat ze het niet had verwacht. " Wil je anders even slapen?' Ze kijkt op." Maar dat is toch helemaal niet leuk voor jou!" zegt ze wat verontwaardigd. Severus grinnikt en in zijn ogen is amusement te vinden. " Als jij moe bent, dan moet je gaan slapen, ik ga wel een boek lezen". Bella knikt en ze gaapt nog eens."Als jij naar boven loopt, in de derde kamer kan je een kast vinden". Ze herinnert het zich, ze heeft het een keer gezien toen Severus haar een rondleiding had gegeven door het huis, want dat was makkelijker voor elkaar. "In de kast kan je een kussen en een deken vinden". Ze staat op en loopt de krakende houten trap op. Zacht neuriet ze een kinderliedje die haar moeder altijd voor haar zong toen ze klein was. Ze loopt langs een zwarte deur, Severus zijn slaapkamer. Ze mocht daar niet komen, alleen als ze toestemming had. Stiekem was ze wel nieuwsgierig maar ze zou zijn vertrouwen niet verpesten. De tweede deur was een studeerkamer/ laboratorium, had Severus verteld. Hij zat daar regelmatig te werken maar wat hij precies daar deed, was Bella nogal onduidelijk. Achter de derde deur zat de opslag kamer, zoals Severus het noemde. Ze deed de deur open en liep naar de houten kast. De kast was een overblijfsel uit Severus zijn ouderlijk huis en Bella vond de kast erg mooi. Hij was van hout met krullen aan de zijkant. Het zag er erg sierlijk uit, vond ze. Ze draaide de sleutel om en pakte een kussen en een deken. Ze draaide de deur weer op slot en wilde de kamer uitlopen toen haar oog viel op een zwarte ring. Hij lag netjes onder een bol en op een fluwelen dekentje. Ze kwam dichterbij en bewonderde de ring. Hij was zwart en middenin was een groene slang gegraveerd. De randen waren zilver en de slang leek soms wel te bewegen. Ze schudde haar hoofd, het zou waarschijnlijk door de moeheid komen. Slangen in ringen kunnen niet bewegen, dacht ze.  Ze scheurde haar blik los en liep naar beneden. Severus had ondertussen een soort bed in de kamer gezet. Ze legde het kussen op het bed en gaat eronder liggen. Severus knielt bij het bed en dekt haar voorzichtig toe. Ze is nu op ooghoogte en ze kijkt naar zijn donkere ogen. Waar net nog amusement in zijn ogen te vinden was, is nu een zachte blik te vinden in zijn gezicht." Slaap lekker Bella" zegt hij zacht en aait zacht door haar blonde haar. Langzaam valt ze in slaap en nog net hoort ze het geschuif van een stoel die dichterbij getrokken wordt.



Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu