Severus volgt Albus het oude huis in. Grimboudplein is grimmig en doet hem denken aan zijn eigen huis, maar dan groter. Ze stappen dan samen de keuken in en Sirius zit aan de keukentafel met Remus. ' Goedemorgen Sirius en Remus' zegt Albus vrolijk en Severus weerstaat de verleiding om met zijn ogen te rollen. Als Albus gaat zitten, neemt Severus naast hem plaats en wacht af. ' Sirius, ben je er klaar voor?' Hij ziet Sirius knikken maar de man ziet er nogal zenuwachtig uit. Hij kan hem begrijpen, je wordt niet elke dag gebeten door een vampier. Of nou ja, Severus is geen vampier maar het lijkt er wel op. 'Ik heb Remus gevraagd om te blijven, hij heeft er verstand van' zegt Sirius dan en Severus kijkt even naar Remus die nonchalant tegen het aanrecht aanleunt met een grote mok in zijn handen. 'Wat ga je precies doen Sneep?' zegt Sirius en Severus trekt een wenkbrauw op. ' Bang Zwarts?' Hij snuift even. ' Ik ga je bloed drinken'. Sirius rolt met zijn ogen. ' Dat weet ik maar waar?' Aha, bedenkt Severus, daar zit dus de onzekerheid. ' Met alle plezier zou ik graag in je nek willen bijten maar Albus heeft dat verboden' zegt hij sarcastisch. ' Sneep' begint Sirius op een boze toon maar Severus onderbreekt hem. ' Ik zal waarschijnlijk je arm gebruiken, daar voel je niet zoveel van'. Hij ziet Sirius wat ontspannen en hij rolt met zijn ogen. ' Nou, zullen we dan maar beginnen?' Terwijl Sirius zijn rechterarm ontbloot, staat Severus op en pakt zijn toverstok. ' Hygiëna' mompelt hij en de arm van Sirius wordt mooi schoon. ' Is dat nodig?' Severus stopt zijn toverstok weer weg en hij knikt. ' Ik wil geen infecties oplopen' zegt hij en hij trekt een stoel dichterbij Sirius. ' Ontspan Zwarts, anders doet het wel zeer'. Hij snuift even en de geur van vers bloed komt hem tegemoet. Hij kijkt even naar Albus en dan naar Zwarts die wat zweetparels op zijn voorhoofd heeft staan. Severus rolt met zijn ogen en pakt een mes uit zijn gewaad. Voorzichtig begint hij te snijden en er ontstaat een wondje die groot genoeg is. Hij legt het mes op de tafel en brengt de arm van Zwarts naar zijn mond en begint met drinken. Niet al te lang daarna, heeft hij genoeg en laat de arm van Zwarts los. Hij veegt zijn mond af en staat op. ' Dat viel.. best wel mee' zegt Zwarts en Severus kijkt even naar hem. Zonder iets te zeggen, haalt hij een Toverdrank uit zijn gewaad en zet het voor hem neer. 'Bloedvervangende Toverdrank' zegt hij kortaf en met een gretig gebaar, pakt Zwarts het op en begint het op te drinken. ' Goed, is de dorst minder?' Severus kijkt Albus aan en knikt. ' Zeker'.
' Severus heeft iets te melden en we rekenen op jullie volledige discretie, geen enkel woord naar iemand anders tenzij het nodig is' zegt Albus nadrukkelijk en de volledige Orde knikt. Severus slikt en ziet Albus naar hem knikken. ' De Heer van het Duister wil het Duister, na zijn eventuele dood, voort laten leven en daarom moet er een nieuwe opvolger voor hem komen'. Hij laat even een duistere spanning vallen en spreekt dan weer. ' Dat is gelukt, ik draag momenteel zijn opvolgers'. Monden vallen open en kreten van ongeloof worden geslaakt. 'Je bent zwanger?' vraagt Remus vol ongeloof en Severus knikt. ' Wat verschrikkelijk Severus' zegt Molly zacht. ' Maar eh, opvolgers?'zegt Arthur dan met nadruk op de laatste medeklinker. ' Ja, twee kinderen.. een meisje en een jongetje'. Het is even helemaal stil in de keuken en Severus slikt nogmaals. ' Wat ga je dan straks doen?' vraagt Arthur dan. ' Ik zal over een maand of twee stoppen met werken en in Zweinstein blijven om daar te bevallen'. Dan spreekt Molly. ' Als je hulp nodig hebt..' Hij maakt een afwerend gebaar. ' Heb het waarschijnlijk niet nodig Molly, ik vrees dat ik ze niet mag opvoeden en dat ze direct naar de Heer van het Duister gaan. Tenzij Potter hem al eerder vermoord'. Hij legt onbewust een hand op zijn buik en kijkt even naar Albus. 'Daar zijn we mee bezig en ik heb zo'n vermoeden dat het niet lang meer duurt. Hoogstens nog een paar weken'.
JE LEEST
Sneeuwmeisje- HP Fanfiction (VOLTOOID)
FanfictionEen arm meisje, genaamd Bella Cleveland, moet elke dag bedelen om wat geld bij elkaar te sprokkelen voor haar zieke moeder. Op een dag komt ze Severus Sneep tegen, die zich over haar ontfermt. Severus geeft haar de vaderliefde die ze zo mist en zij...