CHAPTER 2

180 19 6
                                    

"Bagi saya coffee karamel 6 yer?" Beritahu lelaki itu sambil meneliti menu yang diberikan.

"Ha...baiklah. semuanya **** !" Balas Mina.

"Nah!"

"Terima kasih." Mina menyambut huluran tersebut.

Mina berjalan menatang dulang minuman yang dipesan oleh pelanggannya dengan berhati-hati. Mina meletakkan minuman itu di atas meja.

"Ini minumannya. Selamat menjamu selera." Pelawa Mina. Mina mengangkat muka. Terbutang biji matanya melihat 6 orang jejaka yang dicerita oleh sahabatnya semalam bukan dia tak pernah lihat mereka minum di situ tapi hari ni macam ada kelainan sikit. Malukah dia?

"Terima kasih! " Jawab seorang lelaki yang agak mature apa nama dianya. Ha! Seokmin.

"Sama2." Mina mula mengatur langkah pergi apabila melihat reaksinya tadi menjadi tontonan sambil menyumpah seranah dirinya.

🏫🏫🏫

"Korang, tahu tak lima budak lelaki yang korang minat tu datang cafe aku semalam. Rugi korang tak datang." Beritahu Mina dengan bersemangat. Rakan2nya menumpukan perhatian kepadanya.

"Apa yang diaorang buat kat sana?" Tanya Momo blur.

Mina mengetuk kepala Momo. " Mestilah beli coffee. Apala kau ni blur sangat." Balas Mina.

"Aduh! Aku tanya jer." Momo mengosok dahinya.

"Soalan kau tu tak munasabah sangat." Ujar Mina.

" Ruginya tak datang semalam. Kalau tak boleh tengok senyuman Kai yang manis tu." Jihyo meletakkan tangannya pada pipinya.

"Tak rugi pun." Mina memeluk badan.

"Semua, hari ini cikgu ada satu pengumuman kepada kamu semua." Beritahu cikgu Lee iaitu cikgu matapelajaran matematik merangkap guru kelas mereka.

"Janganlah ujian lagi cikgu." Rungut Mirae.

" Haah cikgu, jangan ujian lagi." Dahyun mengiyakan kata2 Mirae.

"Kamu semua dengar dulu minggu depan pelajar sekolah Bangtans akan datang belajar di sekolah kita selama sebulan so kelas kita terpilih sebagai kelas yang akan diduduki mereka. Cikgu harap kamu jaga perlakuan kamu. Jangan cemarkan nama baik sekolah kita. Faham?!" Beritahu Cikgu Lee.

"Faham cikgu!" Jawab mereka serentak.

"Wah, bestnya. Harap mereka datang."

" Tak sabar aku."

" Kalau diaorang datang dapat tengok senyuman diaorang."

" Dah2, mari sambung apa yang kita belajar kemarin. Buka muka surat 43." Arah cikgu sambil memgetuk rotan pada meja guru.

😁😁😁

"Korang tak rasa pelikka?" Tanya Mina yang masih memikirkan sebab budak sekolah bangtans ke sekolah diaorang.

" Sebab apa pulak nak pelik." Balas Eunji hairan dengan pertanyaan Mina.

" Yelah, tiba2 jer sekolah mereka nak campur dengan sekolah kita. Mesti ada sesuatu yang kita tak tahu." Mina menerangkan.

" Betul juga. Sekolah perempuan Sakura nak bercampur dengan sekolah lelaki bangtans. Pelik2. Aku pun rasa cam tu gak." Dahyun mengiyakan.

"Mesti ada sebab lain diaorang buat camtu. Entah2 diaorang nak cantumkan sekolah kita dengan mereka menjadi satu." Jihyo memetik jari.

"Haah la. Kita kena siasat ni. Jangan sampai sekolah bercantum dengan sekolah lelaki tu. " Cadang Momo.

"Bukan kau orang suka ka bercampur dengan sekolah budak lelaki tu? Kan ada 6 jejaka idaman korang." Perli Mina. 4 pasang mata itu seakan mahu menikam Mina mendengar apa yang dikatakan oleh Mina.

"Opppsss, salahka?! Sori." Mina melekatkan kedua2 tapak tangan sebagai tanda minta maaf.

"Kita serius serius juga." Balas Momo.

" Mina, kau tolong tanya cikgu Lee." Pinta Eunji. Bukan mereka tak tahu malah satu sekolah itu tahu Mina merupakan pelajar contoh sekolah tersebut.

" Why aku yang kena tanya?" Mina cuba mengelak.

"Sebab kau kan kesukaan cikgu sekolah kita." Balas mereka berempat serentak.

"Korang, aku rasa aku kena balik sekarang la. Aku dah lewat ni. Bye!" Mina mengatur langkahnya dengan laju.

"Mina!" Panggil sahabat2nya. Mina hanya memekakkan diri.

COFFEEWhere stories live. Discover now