Kain memberhentikan sebuah kereta di hadapan sebuah butik dan keluar dari keluar menuju ke pintu tempat duduk penumpang.
"Keluar!" Arah Kai setelah membuka pintu.
"Buat apa datang sini?" Tanya Mina hairan dengan Kai memberhentikan kereta di hadapan butik itu.
"Ikut sajalah. Jangan banyak cakap!" Kai menarik tangan Mina masuk ke arah butik itu.
"Selamat datang!" Ucap pemilik butik tersebut.
"Boleh saya bantu?" Tanya pemilik butik itu.
"Bagi dia cuba gaun yang paling cantik kat sini!" Ujar Kai menunjukkan ke arah Mina yang berdiri di sebelahnya.
"Baiklah tapi sebelum itu saya nak tanya apa konsep perkahwinan encik dan cik?" Tanya pemilik kedai itu.
"Kahwin?! Puan, kami bukan nak....!"
"Kami akan bertunang minggu hadapan so pilih baju yang sesuai dengan dia!" Potong Kai dengan selamba.
"Bertunang?! Awak ini dah gila ka? Sejak bila saya terima awak?" Bisik Mina agar tidak didengari oleh pemilik kedai itu. Kai tidak memberi sebarang respon. Mina hanya menghela nafas berat.
"Puan, jangan salah faham. Kami tak ada apa-apa hubungan pun." Ujar Mina menidakkan kata2 Kai.
"Eh, saya tengok kamu berdua secocok jer. Mari kita cuba baju pengantin perempuan dulu. Encik boleh tunggu dekat sofa itu." Beritahu pemilik kedai itu sambil menunjukkan ke arah sofa.
"Puan percaya ka kata-kata lelaki itu?" Tanya Mina melihat Pemilik butik itu sedang memilih pakaian.
"Percaya! Kenapa cik tak nak kahwin dengan dia ka?" Duga pemilik kedai itu melihat riak muka Mina. Mina hanya berdiam. Tidak pernah terlintas untuk berkahwin dengan lelaki yang berada di hadapan itu.
"Ini baju mesti sesuai! Baju ini ekslusif sikit sebab rekaan terbaru. Mari cuba!" Pemilik kedai itu membawa Mina ke fitting room.
"Cik akan rugi kalau lepaskan lelaki macam itu hensem, kaya dan mesti romantik. Memanglah dia tak tunjuk tapi dia akan setia!" Ujar pemilik butik itu membetulkan gaun pengantin pada badan Mina.
"Macam mana Puan tahu?" Tanya Mina hairan tak tahu pula yang Kai itu romantik.
"Saya dah lama kerja kat butik dan dah lama kahwin. Saya dak masak dgn alam perkahwinan ini! Cik kena terima seadanya!" Balas Pemilik butik itu.
"Tapi saya bukan..... "
"Dah, jom bakal pengantin lelaki mesti sedang tunggu." pemilik butik itu menarik Mina ke arah Kai.
"Encik, pengantin perempuan dah siap." Beritahu pemilik butik itu melihat Kai yang khusyuk membaca majalah.
"Gaun ini sesuai dengan majlis pertunangan nanti." Beritahu Pemilik butik itu.
Kai meletakkan majalah memandang ke arah Mina. Terpegun dia melihat Mina memakai gaun tersebut walaupun simple tapi tetap nampak cantik. Sesuai dengannya.
"Encik mcm mna okey ke tak?" Tanya pemilik butik itu.
"Okey." Balas Kai matanya masih pada Mina. Terasa jantungnya berdegup kencang.
"Baiklah. Sekarang boleh kita cuba baju lelaki pulak biar sedondon." Kai menuruti pemilik kedai itu.
"Jangan pergi mana-mana." Kai memberi amaran sebelum berlalu.
Setelah 10 minit berlalu, Kai muncul dengan pakaian pengantin lelaki. Mina memandang Kai dengan tidak berkedip. Memang dia memuji Kai yang nampak kacak dalam pakaian tersebut.
YOU ARE READING
COFFEE
FanfictionSeorang yeoja bernama Mina yang selalu mengharapkan seorang prince charming muncul dalam hidupnya seperti dalam cerita dongeng seperti cinderella, snow white and banyak lagi. Semuanya berubah apabila seorang namja yang tidak disangka menjadi pelangg...