CHAPTER 3

147 20 2
                                    

"Mina, cikgu nak kamu tolong cikgu uruskan pelajar dari sekolah Bangtans tu." Beritahu Cikgu Lee.

"Sayaka, cikgu?" Mina mengajukan kembali soalan kepada cikgu Lee.

"Ye. Cikgu tak nak alasan dari kamu faham." Balas cikgu Lee tegas.

😲😲😲

"Selamat datang ke Sakura Highschool." Ucap pelajar sekolah tersebut serentak apabila kelibat pelajar dari sekolah Bangtans muncul di hadapan mereka.

"Annyeongseyo, saya Mina. Ketua pelajar di sini. Harap korang dapat beri kerjasama ketika di sini." Mina membengkokkan sedikit sebagai tanda penghormatan.

"Boleh saya tahu siapa ketua korang?!" Sambung Mina lagi.

Seorang lelaki melangkah ke hadapan mendekati Mina. Mina terkaku seketika setelah melihat jarak hanya beberapa cm. Segera dia menjarakkan sedikit.

"Saya ketua mereka. Kim Jong In imnida." Beritahu lelaki itu.

"Jom saya tunjukkan kamu kelas kamu semua." Mina mula mengatur langkah dituruti oleh pelajar lelaki tersebut.

🎒🎒🎒

"Wei, korang aku macam tak percaya jer yang budak-budak dari sekolah bangtans tu mereka." Ujar Dahyun teruja. Senyum masih tak lekang dari tadi.

"Haahlah, aku pun x percaya jugak macam dalam mimpi. Dahla satu kelas dengan diorang pulak tu." Momo memgiyakan apa yang dilatakan oleh Dahyun.

"Boleh la aku tengok mereka hari-hari. Mina, kau tak rasa apa2 ke?" Eunji menyoal Mina.

"Tak rasa apa2 pun. Korang yang itu pun nak happy bagai." Balas Mina naik menyampah pulak melihat kawan2nya sebegitu.

"Ishhh kau ni bukan senang tau. Kalau aku jadi kau mesti best kan?! Dapat borak dengan mereka." Jihyo menekup pipinya dengan tangannya.

"Aku rasa tak best. Mereka tu macam cerewetla." Mina menidakkan kata2 Jihyo.

"Kau belum kenal mereka. Dah kata mereka cerewet." Ujar Momo.

"Okeyla, aku kena jumpa cikgu ni. Korang balik la dulu." Pamit Mina mengatur langkah meninggalkan sahabat2 nya.

"Cikgu, kenapa cikgu panggil saya tadi?" Tanya Mina setelah sampai di meja guru kelasnya di bilik guru.

"Cikgu cuma nak ucap tahniah kepada kamu." Beritahu cikgu Lee.

"Untuk apa?"

"Sebab kamu dapat kekal prestasi dalam ujian bulan lepas. Cikgu rasa kamu patut berhenti kerja kat cafe supaya dapat kekalkan prestasi dalam ujian akan datang." Ujar cikgu Lee dengan serius.

"Tapi cikgu saya suka kerja kat cafe tu. Lagipun bukan saya tak pernah tak siap kerja sekolah." Balas Mina.

"Nanti cikgu takut kamu letih. Nak kerja lagi. Nak belajar lagi. Mina kamu tu harapan sekolah." Leter cikgu Lee.

"Tengok dulu la cikgu. Saya balik dulu cikgu." Pamit Mina melangkah keluar dari bilik guru.

"Hmmm, cikgu ni tak habis2 nak suruh aku berhenti kerja. Sama macam appa." Rungut Mina terus melangkah ke kelasnya.

"Ehhh, sapa yang tak balik lagi tu." Terbantut langkah Mina memasuki kelasnya. Mina memgendap di sebalik pintu.

"Apsal dia tak balik lagi?"Mina memikirkan sebab kenapa budak lelaki dalam kelasnya itu tak balik lagi.

"Hmmm, apa-apa jelah. Aku dah la dah lewat." Mina mengatur laju ke tempatnya mengambil beg. Langkah Mina untuk keluar dari kelas terbantut sekali lagi. Sekali lagi juga dia memerhati budak lelaki itu. Entah mengapa hatinya terdetik ingin tahu sebab lelaki itu duduk bersendirian di dalam kelas dan siapa gerangannya. Dengan perlahan Mina memgatur langkah ke tempat lelaki itu. Mina berdehem beberapa kali sebagai isyarat kehadirannya. Lelaki itu mengangkat muka. Terbuntang biji matanya

"Err....awak tak balik lagi ka?" Tanya Mina sedikit gagap.

"Tak lagi. Awak?!" Tanya Seokmin.

"Dah nak balik ni. Tadi saya jumpa cikgu." Balas Mina. Entah mengapa jantungnya berdegup kencang.

"Jom saya temankan awak balik." Seokmin menarik lengan Mina mengikuti langkahnya.

"Awak?!" Panggil Seokmin.

"Ya, saya." Sahut Mina tersipu-sipu. Kalau kawan2 nya lihat muka Mina sekarang pasti ketawa 7 hari 7 malam x hbis lagi.

"Awak pekerja dekat cafe yang berhadapan dengan pasaraya tu kan?!" Tanya Seokmin ingin tahu. Lengan Mina masih setia dalam genggamannya.

"Haah. Kenapa tanya? Tapi sebelum tu please lepaskan lengan saya." Balas Mina melepasakan lengannya dari tangan Seokmin.

"Sori buat awak tak selesa." Ucap Seokmin segera melepaskan lengan Mina.

"Tak apa2. Jawab soalan saya."

"Saja tanya sebab saya pernah tengok awak Kat situ." Jawab Seokmin.

"Ouh... Thanks teman saya." Ucap Mina sedikit menundukkan kepalanya.

"Welcome. Jumpa nanti kat cafe yer?" Balasnya bersama senyuman seblum berlalu pergi.

"Mereka kata susah nak tengok senyuman dia tapi aku tengok senang jer."

COFFEEWhere stories live. Discover now