"Awak okey?" Kai menghulurkan secawan coffee kepada Mina.
Mina mengangguk.
"Awak jgn risau. Saya akan pastikan mereka tak akan ganggu awak atau apa2kan awak." Kai merenung ke arah Mina yg duduk bertentangan dgnnya.
"Awak kenal mereka? Kenapa mereka sebut nama awak? Siapa mereka?" Tanya Mina bertubi-tubi.
Kali ini Kai terdiam. Entah bagaimana dia mahu beritahu.
"Kenapa diam?"
"Saya minta maaf pada awak. Saya sebenarnya tak berniat langsung mahu libatkan awak dalam masalah saya." Kai mengeluh berat.
"Kalau tak nak libatkan saya, kenapa mereka cari saya dan bagaimana awak boleh berada di situ juga?" Mina sedikit meninggikan suara.
"Awak still ingat 5 tahun lepas, masa saya jumpa gangster kat taman."
"Gangster tu. Tapi apa kaitan dgn saya?"
"Mereka still ingat saya masih ada hubungan awak. Mereka nk dptkan awak so senang dpt saya." Terang Kai.
"Kenapa mereka nak dptkan awak?"
"Mereka itu org bawahan abang saya. Mereka masih tak boleh terima yg abang saya sudah mati dan mereka percaya saya pembunuhnya. So mereka mahu balas dendam dan tuntut balik hak mereka."
"Serius?!"
"Ya, awak jgn risau saya akan settle secepat mungkin."
"Baguslah kalau mcm tu. Saya nak balik. Thanks tolong tadi." Mina mengangkat punggung.
"Saya hantar awak balik!"
"Tak perlulah susah, Encik Kim. Saya pulang sendiri. Lagipun saya drive tadi masa datang."
"Saya hantar awak pulang. Sini kunci kereta awak." Kai merampas kunci kereta Mina yg berada di tgn mina.
"Saya boleh drive sendiri. Lagipun nanti awak nak balik naik apa?"
"No hal. Jgn risaukan saya. Jom! Awak parkir kereta awak kat mana?" Kai berlalu meninggalkan Mina.
☕☕☕
"Thanks tolong hantar saya." Ucap Mina setelah mereka melangkah keluar dari kereta.
"Mina."
"Uh?" Mina memandang ke arah Kai.
"Kerja balik di syarikat saya." Pinta Kai.
"Kenapa pula?"
"Sebab mungkin dgn cara ini saya dpt tembus kesalahan saya pada awak."
"Saya sudah tak nak fikir pasal itu. Saya nak lupakan semuanya. Harap awak faham. Keputusan saya sudah muktamad." Balas Mina. Dan ini juga mungkin cara yg lebih baik untuk kita saling melupakan antara satu sama lain.
"Saya tahu tapi saya harap boleh fikir semula tentang itu. Kita lupakan hal yg lepas dan kita mulakan hidup yg baru. Please kembali kerja di syarikat saya. Kami perlukan perkerja macam awak or saya boleh naikkan pangkat awak."
"Sudahlah Kai. Saya harap awak hormati keputusan saya. Saya masuk dulu. Awak hati2." Mina melangkah meninggalkan Kai.
"Saya harap awak dpt kembali pada saya." Ujar Kai perlahan-lahan memerhati Mina meninggalkannya.
☕☕☕
Mina mencapai telefon bimbitnya yg berdering sejak tadi lagi. Dia melihat paparan skrin. Nama seokmin tertera pada skrin. Dia menjawab.
"Hello!"
"Mina, awak pergi mana?" Tanya Seokmin.
"Saya sudah berada di rumah. Patutnya saya yg tanya awak. Kenapa awak tidak datang tadi dan kenapa awak tak ada masa saya perlukan awak?" Tanya Mina kembali.
"Maaf, saya ada emergency surgery tadi. Ada sesuatu yg berlaku pada awak tadi ka?" Dia dpt membaca nada suara Mina pasti kecewa akannya.
"Tak penting pun. Saya ingat awak tak mahu jumpa dgn saya!" Ujar Mina kendur.
"Bukan macam itu. Saya tadi sudah siap mahu jumpa awak tapi masa saya mahu keluar saya dpt arahan. So saya kena patuh. Sorry!" Seokmin terpaksa menipu sikit jika Mina tahu hal sebenar pasti dia akan kecewa dgnnya.
"Tak apalah, saya sudah mahu tidur. Goodnight." Ucap Mina. Kenapa dia begitu rasa kecewa dgn tindakan Seokmin yg membuatkan dia tertunggu kedatangan Seokmin.
"Tunggu sekejap. Awak marahkan saya?"
"Tak adalah. Saya sudah mengantuk. Goodnight." Balas Mina.
"Baguslah, kalau macam itu esk pagi kita sarapan sekali. Saya jemput awak. goodnight." Seokmin terus menamatkan panggilan. Dia tahu Mina pasti sedang kecewa akan dirinya.
☕☕☕
"Datang sini awak mahu makan atau tengok saya?" Tanya Mina yg perasan sejak tadi Seokmin asyik memandang ke arahnya.
"Kalau saya cakap saya nak tengok awak, mcm mana?" Seokmin menjongket keningnya.
"Kalau mcm itu, kita balik sajalah. Bazir duit saja kalau tak makan." Mina bangun dari tempat duduknya.
"Okey, sorry. Kita makan! Duduk balik, please!" Seokmin menarik tangan Mina supaya duduk.
"Awak still marah saya pasal semalam?" Tanya Seokmin. Dia ingin kepastian dari Mina.
"Kalau saya marah awak, saya tak keluar dgn awak hari ini."
"Betul ni?"
"Ya, saya fhm tugas awak sbagai seorang doktor tapi lain kali jgn buat saya tunggu. Saya tak suka menunggu." Balas Mina.
"Okey, saya pun tak suka menunggu tapi kalau menunggu awak saya sanggup tunggu sampai mati." Ujar Seokmin. Mina tercengang.
"Saya tak paksa."
"Awak ckp tak suka menunggu tpi kenapa awak masih simpan dia dlm hati?"
"Seokmin!" Sapa seseorang.
"Hyeri!" Balas Seokmin tersenyum.
"Adakah I mengganggu you?" Hyeri memandang ke arah Mina.
"Tak adalah. Kami cuma borak kosong saja. Kenapa awak di sini?" Tanya Seokmin.
"Ouh, I singgah di sini sekejap mahu beli ini untuk Kai. Alang2 jumpa I nak invite korang join percutian I dan kai nanti." Hyeri menunjukkan dua cawan coffee panas.
"Percutian?!"
"Kami cadang mahu ke vila milik keluarga Kai di Jeju dan kami mahu korang sertai kami. Nanti meriah sikit. "
"Saya tak berani janji takut ada operation nanti." Blas Seokmin
"Ouh, Mina?"
"Tak berani janji juga." Mina tersenyum hambar.
"I harap sangat korang join. Korang kawan baik kitaorang so kitaorang harap korang dpt join skali. Please!" Ujar Hyeri dgn muka sayu.
"Kalau mcm itu kitaorang akan join." Balas Mina membuatkan mata Seokmin membulat.
YOU ARE READING
COFFEE
FanfictionSeorang yeoja bernama Mina yang selalu mengharapkan seorang prince charming muncul dalam hidupnya seperti dalam cerita dongeng seperti cinderella, snow white and banyak lagi. Semuanya berubah apabila seorang namja yang tidak disangka menjadi pelangg...