CHAPTER 52

62 7 0
                                    

"Apa aku dah buat?" Mina mengeluh sendiri. Tangannya masih menuang air panas ke dalam cawan.

"Ahh!" Mina menjerit. Dia memegang jari yang terkena air panas yang sudah kemerahan.

"Awak okey?" Seokmin mendapatkan Mina.

"Okey, cuma..."

"Bagi saya tengok!" Seokmin menarik tangan Mina yang kelihatan merah.

"Sikit saja. Awak jgn risau." Mina menarik kembali.

"Biar saya buat air untuk awak. Awak duduk la." Seokmin menarik kerusi untuk Mina.

"Awak sudah tak marah saya ka?" Mina memandang Seokmin.

"Saya sudah fikir masak2. Selagi awak bukan milik sesiapa saya akan tetap perjuangan cinta saya pada awak walaupun ia macam mimpi tapi saya tetap akan pertahankan." Seokmin meletakkan mug di hadapan Mina.

"Saya tak paksa awak tapi sebagai seorang sahabat saya tak nak tengok awak kecewa. Thanks sebab sudi cinta saya dan maaf sebab tak dpt penuhinya." Mina tersenyum nipis.

"Saya percaya awak akan terima saya suatu hari nanti." Seokmin menarik tangan Mina dan mengenggamnya.

"Jgn suka hati sentuh dia. She is mine." Kai menarik tangan Mina dari genggaman seokmin.

"Bukan untuk selamanya. Aku takkan biarkan dia terus sakit dgn kau."

"Jaga mulut kau." Kai sudah mengenggam penumpuk.

"Kai, kaja." Mina menarik Kai pergi.

"Awak marah?" Tanya Mina setelah lama mereka berjalan di taman berdekatan tanpa satu suara.

"Saya percaya awak." Kai memandang Mina.

"Boleh tak awak berbaik semula dgn Seokmin?  Dia kawan baik awak. Takkan awak mahu terus bermusuh dgn dia. Saya tak suka tengok awak dgn dia bermasam muka. Saya rasa serba salah."

"Awak tak perlu rasa serba salah."

"Bukan apa. Saya rasa sayalah punca awak dgn dia bermusuh."

"Saya takkan berbaik dgn org yang mahu merampas buah hati saya."

"Saya percaya suatu hari nanti dia akan faham. Trust me. Dia perlukan masa untuk sesuaikan diri untuk faham keadaan sekarang. Lagipun dia banyak tolong saya dan saya anggap dia kawan baik saya. Please berbaik dgn dia."

"Sekarang awak pilih saya atau dia?" Mina tak habis membela Seokmin. Bagaimana dengan perasaannya?  Siapa mahu membelanya.

"Awak jgn salah faham. Saya cuma mahu kekalkan hubungan kita mcm dulu."

"Tengok, awak tiada jawapan. Awak fikirlah sampai betul awak jumpa jawapannya. Saya akan tunggu jawapan itu." Kai melangkah meninggalkan Mina di situ.

Mina berdiam diri. Dia mencerna setiap satu perkataan yang diungkap oleh Kai tadi. Apa yang dia telah buat. Adakah Kai marah akannya.

😟😟😟

"Kau memang diciptakan untuk menyakiti org ka?" Ujar Hyeri dgn sinis.

"Apa maksud kau?"

"Kau jgn buat tak fhm. Aku tahulah apa yang ada dalam otak kau. Kalau kau tak mampu jaga hati org baik kau jgn muncul." Hyeri masih duduk di sofa dgn wajah yang sinis.

"Hah?"

"Kau jgn buat blur. Aku rasa baik kau pergi dari hidup mereka. Kau tengok apa yang kau sudah buat. Dulu mereka bersahabat dan sekarang mereka bermusuh. Semua sebab kau. Kau puncanya. Aku sudah tak dpt tengok senyuman dan gurauan mereka kalau mereka bersama. Yang aku tengok sekarang hanya kata kesat antara satu sama lain. Kau puncanya. Aku nak kau pergi dari hidup mereka. Kalau kau mahu tengok mereka bahagia kembali. Kau fikirlah!"

😡😡😡

"Kau ada nampak Mina?" Tanya Kai.

"Kenapa cari dia? I sudah suruh dia pergi dari sini dan I sudah beritahu yang dia punca segalanya." Hyeri meletakkan roti ke dalam pinggan.

"Kau beritahu apa kat dia?" Muka Kai berubah merah menahan geram.

"I suruh dia jgn ganggu hidup you lgi. Aku suruh dia pergi dari sini sebab dia punca I tak dpt memiliki you. Tapi tak sangka dia ikut cakap I. Lurus betul." Hyeri tergelak kecil.

"Kau memang...." Kai mengangkat tangan.

"Aku tak suka kau pukul perempuan." Seokmin menahan tangan Kai dari hinggap di pipi Hyeri.

Kai menarik tgnnya dan berlalu pergi dgn perasaan yang geram.

😠😠😠

"Penatnya. Kenapa tak ada satu bas pun kat sini." Mina mengeluh sendirian.

"Adakah aku puncanya?" Mina bertanya sendirian.

"Betulkan aku buat mereka jadi macam itu?"

"Kenapa aku bodoh sangat?"

"Ya, memang aku bodoh. Kenapa aku balik ke korea. Kalau tak pasti semua takkan terjadi. Kenapa aku bodoh sangat." Mina mengetuk kepalanya.

"Aku bodoh. Omma, apa yang perlu Mina buat sekarang. Saya perlukan omma sekarang. Saya buntu." Mina menekup muka pada lututnya. Airmata tak dpt disekat bagai air terjun terus jatuh. Selamanya ini dia sering menyalahkan org lain padahal dia tak pernah nampak dirinya salah. Kenapa dia buta untuk melihat salah pada dirinya?

COFFEEWhere stories live. Discover now