CHAPTER 13

113 10 3
                                    

"Minggu ini cikgu akan adakan perkhemahan dan cikgu harap kamu semua dapat sertai." Beritahu Cikgu Lee lalu menyerahkan borang penyertaan kepada pelajar kelasnya.

"Tak sabarnya aku." Ujar Momo yang amat menyukai aktiviti lasak seperti itu.

"Korang pergi tak?" Tanya Eunji membelek borang perkhemahan tersebut.

"Tak tahu lagila. Aku kena tanya appa aku dulu." Balas Mina menyimpan borang tersebut.

"Macam kalau ada ular ka katak ka? Takut aku." Jihyo pula bersuara.

"Ishh, kau ni. Positifla sikit." Marah Dahyun mengetuk kepala Jihyo.

"Aku positif la." Balas Jihyo menggosok kepalanya.

🍵🍵🍵

"Apa kata kita join nak?" Cadang Kai.

"Aku on jer. Lagipun dah lama tak berkhemah." Ujar Seokmin.

"Aku takutla. Mcm mana kalau ada hantu." Beritahu Minhyuk.

"Kau ni penakut betul la. Tunjukla kejantanan kau tu sikit. Jangan memalukan grup kita." Marah Yoseob.

"Betul tu. Lelaki patutnya kuat bukan lemah. Barula gentleman." Tambah Hak Yeon.

"Semua setuju?!" Tanya Kai sekali lagi inginkan kepastian sahabatnya.

"Okey set." Balas Jhope.

🍵🍵🍵

"Semua dah ada?" Tanya Cikgu Lee.

"Sudah!" Balas mereka sekelah serentak.

"Baiklah, cikgu akan bahagikan kumpulan." Beritahu Cikgu Lee.

"Tak boleh ka kami buat kumpulan kami sendiri." Balas Momo.

"Tak boleh. Cikgu akan bahagikan sendiri."

"Satu kumpulan akan ada 6 orang. Kita mulakan dengan grup 1:
1. Kim Jong In
2. Lee Seokmin
3. Myoui Mina
4. Jung Eunji
5. Kang sungshin

Kumpulan 2:
1.Jung Hoseok
2. Han jina
3. Lee Hwa Min
4. Song Hwa jin.
5. Park Jihyo

Kumpulan 3:
1. Yang yoseob
2. Lee Minhyuk
3. Yoo jin woo
4. Jang sungmin
5. Jeon hara

Kumpulan 4:
1. Cha hak yeon
2. Song jong ki
3. Han suho
4. Kim Dahyun
5. Hirae Momo

Itu kumpulan kamu semua. Cikgu harap kamu semua berkerjasama dan dapat menyelesaikan segala tugasan yang diberikan. Faham?" Beritahu Cikgu Lee.

"Faham cikgu." Jawab mereka semua serentak.

"Alaa, apsal aku seorang jer lelaki dalam grup tu." J- hope mengeluh tidak tidak puas hati kerena dia seorang sahaja lelaki yang berada dalam grupnya.

"Kau kan sweet talker sebab tu kau ditempatkan mcm tu." Perli Yeseob diiringi ketewa rakan2 yang lain.

"Mina, kita grup sama." Beritahu Eunji memeluk bahu rakannya itu.

"Yup, nasib baik ada geng." Balas Mina.

"Sekarang cikgu nak kamu semua berkumpul dalan kumpulan masing2 dan angkat barang kamu naik bas." Arah cikgu Lee.

🍵🍵🍵

"Sekarang kita akan mendaki sedikit untuk sampai ke tapak perkhemahan. Kumpulan 1 dan naik dahulu diikuti kumpulan seterusnya." Cikgu Lee memberi arahan setelah mereka semua berkumpul di kaki bukit.

"Boleh bawa ke?" Tanya Kai melihat Mina yang memegang pelbagai barang.

"Boleh!" Balas Mina.

"Nah, bawa ni sekali." Kai menyerahkan beg galasnya kepada Mina.

"Apa?!" Mina terkejut.

"Bawa beg saya sekali." Kai berlalu pergi dengan senyuman. Seronok melihat reaksi Mina.

"Ingat aku ni kuli ke apa? Bukan nak tolong pun." Rungut Mina mengambil beg galas Kai.

"Biar saya tolong bawa." Seokmin memperlawakan dirinya mengambil barang yang dipegang oleh Mina.

"Ouh, tak menyusahkan ka?" Tanya Mina sedikit serba salah.

"Tak ada hallah. Awak kan perempuan jgan la bawa barang mcm ni. Lagipun ni keja lelaki. Jom!" Ajak Seokmin mengorak langkahnya mendaki anak tangga.

"Jom, terima kasih." Ucap Mina menghadiahkan senyuman kepada Seokmin.

Kai yang melihat situasi itu kembali ke arah Mina.

"Bagi beg saya balik." Beritahunya merampas begnya ditangan Mina.

"Ha......" Belum Mina mengeluarkan kata2 beg tersebut sudah berada pada Kai.

"Dah pergi naik." Kai menolak Mina supaya berjalan dahulu daripada mereka.

"Kenapa dengan dia tu?" Omel Mina menaiki anak tangga dengan sedikit hairan.

"Kau ni dah kenapa?" Tanya Seokmin setelah Mina berlalu.

"Aku tak suka dia rapat dengan kau." Jawab Kai selamba.

"Kau tak suka dia rapat dengan aku atau kau cemburu sebernarnya?" Teka Seokmin.

"Ishh, kau ni. Dia tu bukan taste aku la." Balas Kai.

"We will see."

🍵🍵🍵

"Mina, jom pasang khemah nak?" Ajak Eunji menarik Mina ke arah Sungshin yang mengeluarkan peralatan memasang khemah.

"Jom." Balas Mina.

"Korang tengok tu." Sungshin menunjukkan ke arah seorang lelaki yang sedang bersantai di tepi sungai.

"Amboi, seronoknya dia bersantai. Bukannya nak tolong kita pun." Eunji bersuara tidak puas hati melihat lelaki itu.

"Tapi kenapa dia sorang jer kat situ. Mana Seokmin?" Mina tercari kelibat lelaki seorang lagi yang berada di dalam kumpulan yg sma dgnnya.

"Ouh, Dia cakap dia pergi cari kayu api dekat2 sini. Itu lagi baik dari duduk saja mcm mamat tu." Balas Eunji teringat apa yang diberitahu oleh Seokmin kepadanya.

"Dahla, jom siapkan cepat nanti kita kena marah pula." Ajak Mina meneruskan kerjanya itu.

COFFEEWhere stories live. Discover now