CHAPTER 56

38 8 1
                                    

Mina yang melihat adegan dpn matanya terus terasa luluh.

"Mina kan?" Tegur Eunji.

"Ya, Eunji?"

"Lama tak jumpa kau!" Eunji terus memeluk Mina.

"Aku pun. Rindunya." Mina membalas pelukan itu.

"Kenapa muka kau mcm sedih saja?" Tanya Eunji hairan.

"Tak ada apa2. Aku just sedih kawan aku sudah mahu berkahwin."

"Jgn sedih! Jom kita masuk jumpa Dahyun. Hari ini kan hari bahagia dia." Eunji menarik Mina ke dalam dewan.

"Cantiknya!" Eunji masuk ke dalam bilik pengantin dgn teruja melihat Dahyun yang sudah siap dgn gaun pengantin.

"Thanks, beb!" Balas Dahyun gembira.

"Lepas ni mesti tak boleh nak hangout dgn kau dh." Eunji sedih.

"Alaa, Hoseok mesti izinkanlah kalau keluar dgn korang bukan dgn lelaki lain. Mina, apsal kau diam saja?" Dahyun mengalih pandangan ke arah Mina yang berdiri di sebelah Eunji.

"Dia sedih kau nak kahwin." Balas Eunji bagi pihak Mina.

"Alaa, jgnlah sedih. Kahwin or tak aku still sahabat korang." Dahyun bangun memeluk dua org sahabatnya.

😏😏😏

Mina melangkah masuk ke dalam dewan majlis perkahwinan Dahyun. Kakinya terhenti memandang ke arah Kai yang berada bertentangan dengannya sibuk berbual dengan tetamu yang lain mungkin kenalanya dan disebelah Hyeri masih setia menemani.

"Mina, awak bila sampai?" Tegur Minhyuk melihat Mina berdiri di pintu masuk.

"Baru sahaja." Mina tersenyum.

"Mari duduk sini." Minhyuk menarik Mina duduk di sebelahnya.

Mata Kai masih meliar mencari susuk tubuh kesayangannya yang masih belum muncul. Mungkin di dalam bilik pengantin menemani kawan baiknya.

"Bila orang nak berkahwin pula?" Tanya Hak Yeon melihat dua merpati yang tidak berpisah di hadapannya.

"Ala, kalau kitaorang kahwin nanti, kami mesti jemput kau punya la. Betulkan Kai?" Hyeri tersenyum manja memeluk lengan Kai.

"Itu bukan Mina dengan Minhyuk ka?" Ujar Hakyeon menunjukkan ke arah Mina dan Minhyuk.

"Lama aku tak jumpa dengan mereka. Aku rasa mereka sepadanlah." Tambah Hak Yeon.

"Sekejap." Kai melangkah ke arah Mina.

"Mina, kaja." Kai menarik tangan Mina tapi sebelum sempat mereka melangkah Minhyuk menghalang.

"Majlis baru mahu bermula. Takkan korang nak pergi begitu saja. Lagipun ini majlis kawan baik korang sendiri. Apakata mereka nanti." Ujar Minhyuk.

"Betul juga. Saya tak rasa yang saya perlu pergi. Dahyun kawan saya. Saya tak nak dia kecewa nanti." Mina menarik tangannya semula.

"Baiklah kalau begitu."

"Your drink." Seokmin menghulurkan minuman kepada Mina.

"Gomawo." Mina menyambut huluran tersebut.

"Seokmin." Sapa seseorang.

"Puan Kim, annyeonghaseyo." Seokmin menundukkan sedikit kepalanya.

"Lama tak jumpa kamu?"

"Maaf , saya sedikit sibuk dengan hal hospital."

"Jgn selalu sibuk. Kesian teman wanita kamu ini. Kamu kena selalu temankannya. Kamu mina kan?"

"Ne." Mina tersenyum.

"Puan Kim, kami bukan... "

"Jaga dia baik2." Puan Kim menepuk bahu Seokmin.

"Kai mesti belum beritahu pada kamu berdua kan?"

"Beritahu apa?" Seokmin hairan.

"Dia akan berkahwin minggu hadapan. Jemputlah datang.".Beritahu Puan Kim.

"Baiklah." Seokmin memandang ke arah Mina.

"Awak okey?" Tanya Seokmin setelah Puan Kim beredar.

"Saya nak balik." Mina mencapai beg tangannya.

"Saya hantar awak." Ujar Seokmin risau.

Mina hanya mengangguk kepalanya.

"Kwaechana?" Tanya Seokmin melihat wajah Mina yang mencuka.

"Entahlah. Mungkin semua ini salah saya. Saya yang bodoh percaya kan dia selama ini. Saya yang terlalu teruja dengan percintaan kami tapi dia langsung tidak ada afford pada pencintaan kami." Balas Mina mengambil tempat kerusi taman berhadapan dengan sungai Han.

"Kenapa awak cakap macam itu? Mungkin ini adalah satu ujian untuk menguji kekuatan cinta kamu berdua. " Ujar Seokmin.

"Entahlah. Saya sudah putus asa dengan semua ini. Jika saya boleh putarkan masa, saya minta yang saya tak pernah jumpa dia dan tak pernah kenal dia." Balas Mina.

"Mungkin ini takdir awak."

"Takdir saya yang saya tak dapat bersama dia."

"Jangan fikir macam itu. Selagi ada masa awak kena berjuang demi cinta awak. Mungkin awak tak tahu yang dia pun sedang mencuba."

"Entahlah. Saya buntu. Awak baliklah dulu. Saya mahu bersendirian." Ujar Mina.

"Saya hantar awak balik. Saya akan teman awak di sini sampai awak mahu balik."

"Jika saya boleh putarkan masa, saya mahu belajar terima awak dan mencintai awak."

"Kenapa awak cakap begitu? Jika cinta awak bercinta dengan saya sekali tetapi awak jodoh dengan orang lain. Kita tetap takkan bersama. "

"Sekarang baru saya faham perasaan awak. Betapa sakitnya tengok orang kita cinta bersama orang lain. Saya minta maaf. Mungkin ini balasan pada saya sebab tak balas cinta awak."

"Saya tak pernah salahkan awak. Cukuplah awak terima saya sebagai sahabat pun sudah cukup buat saya bahagia."

COFFEEWhere stories live. Discover now