CHAPTER 53

29 8 0
                                    

"Boleh tak awak jgn nangis depan saya?"

Mina mengangkat muka. Terbeliak biji matanya melihat Kai di hadapannya.

"Mcm mana awak tahu saya kat sini?" Mina mengelap airmatanya.

"Sebab hati saya berada di sini." Kai tersenyum.

"Awak balik la."Ujar Mina.

"Saya takkan tinggalkan awak. Saya tetap di sini dgn awak. Maaf sebab buat awak terasa semalam." Ujar Kai mengambil tempat di sebelah Mina.

"Taklah, saya yang patut minta maaf maaf pada awak sebab saya penyebab awak bergaduh dgn Seokmin."

"Itu kehendak saya sendiri. Awak jgn salahkan diri awak. Jom balik!" Kai menarik tangan Mina.

"Ani, saya takkan balik dgn awak. Saya sudah fikir. Saya takkan ganggu hidup awak dan Seokmin lagi. Saya rasa itu lebih adil daripada saya melukakan sesiapa. Maaf sebab mungkir janji pada awak." Mina mengeras.

"Awak tak perlu rasa bersalah. It not your fault. It my. Kali ini saya takkan beri peluang kepada sesiapa rampas awak daripada saya lagi. Kali saya tamak. Saya tak nak berkongsi awak dgn sesiapa awak milik saya selamanya. Faham!" Kenapa Mina selalu mengutamakan orang lain daripada dirinya.

"Adakah lebih adil kalau saya tak pernah ada perasaan pada sesiapa? Sebab ada perasaan ini akan buat saya lebih rasa bersalah. Rasa bersalah kepada Hyeri, Seokmin, family awak dan awak. Saya rasa dunia ini tak adil untk saya."

"Memang dunia ini tak adil dan takkan ada satu pun yang adil cuma kita yang perlu tentukan pilihan kita yang mana kita mahu pilih. Awak tak perlu rasa bersalah pada sesiapa. Itu pilihan saya. Pilihan untuk mencintai awak. Hyeri sebenarnya tunang abang saya. Omma saya rasa jika dia berada di samping saya pasti dia akan sentiasa selamat dan boleh merawat penyakit murung dia selepas kematian abang saya. Omma buat keputusan itu sebab dia tak tahu yang saya sudah mempunyai awak. Saya akan pasti dia akan faham bila saya jelaskan padanya." Jelas Kai. Jika dia tak beritahu segalanya pasti akan ada salah faham lagi.

"Kenapa awak terima dia?"

"Sebab Hyeri pernah beritahu mereka yang kami berdua saling mencintai dan saya takut mahu mengaku."

"Kenapa awak tak pertahankan cinta awak?"

"Sebab saya rasa saya ini tak berguna. Maybe dgn berkahwin dgn Hyeri akan buat hidup saya lebih bahagia tapi semua tipu sebab hati saya lebih sakit melihat awak bersama orang lain. Please jangan tinggal saya. Kali ini saya akan pastikan awak yang akan jadi pasangan saya bukan Hyeri or org lain. Please trust me!" Kai megenggam tangan Mina.

"Kalau saya terima awak, seokmin?"

"Adakah dia masih berada di dalam fikiran awak?"

"Jgn salah faham. Seokmin pernah cakap yang dia akan dptkan saya dari awak."

"Awak pernah cakap yang dia akan faham hubungan kita suatu hari nanti dan saya percaya itu akan terjadi." Kai tersenyum.

"Kaja!" Kai menghulurkan tgn kepada Mina.

"Ke mana?" Tanya Mina.

"Ada sesuatu yang perlu saya tunjuk kepada awak!" Kai menarik Mina berdiri tanpa berfikir panjang.

"Kaja!" Kai menarik Mina mengikuti langkahnya.

"Aduh!" Mina menghentikan langkahnya.

"Kenapa? Awak sakit kat mana?" Kai tunjuk riak risau.

"Kaki saya sakit."

Tanpa seberang patah, Kai terus duduk mengeluarkan kaki Mina dari kasut.

"Apa yang awak buat ni?" Mina menghalang.

Kai tetap teruskannya. Terdpt sedikit kesan darah pada stokin Mina.

"Jari kaki awak luka!" Beritahu Kai.

"Huh, maybe kasut ni terlalu ketat. Sikit saja. Saya masih boleh jalan. Jangan risau." Mina memakai kembali kasutnya.

"Naik belakang saya!"

"Tak apa, saya masih boleh jalan. Lagipun saya berat."

"Jangan risau. Boyfriend awak yang hensem ini akan sentiasa prihatin pada awak. Seberat mana pun awak dia boleh menggendong awak." Kai menarik tangan Mina memeluk lehernya dari belakang terus dia menggendong Mina.

"Thanks sebab ambil berat pasal saya." Bisik Mina di telinga Kai.

"Sama2. Saya akan sentiasa menjaga awak."

"Tengok ni." Mina mengeluarkan telefon bimbitnya dan menekan punat camera.

"Cantikkan?" Mina menunjukkan gambar yang baru diambilnya kepada Kai.

"Cantik. Sama segak sama sepadan." Kai tersenyum.

"Gomawo. Saya akan buat gambar ini wallpaper telefon." Mina terus menenukar wallpaper telefonnya.

"Esk saya kena balik Seoul. Saya ada urgent meeting. Mesti saya akan rindukan awak." Luah Kai.

"Saya akan ikut awak balik sana. Lagipun saya ada sesuatu nak beritahu pada awak bila kita balik Seoul nanti."

"Awak perlu habiskan percutian ini. Lagipun tiket flight lagi dua hari so enjoy your time."

"Tak, saya akan balik bersama awak juga or awak mahu saya berseronok dgn Seokmin."

Kai menghentikan langkahnya. Menurunkan Mina. Mukanya berubah tegang.

"Kita balik Seoul sekarang juga." Tegas Kai.

"Ah...." Mina rasa serba salah. Dalam masa yang sama dia mengutuk dirinya. Baru ja bahagia.

"Kalau awak taknak ikut, selamat berseronok dgn Seokmin kesayangan awak." Kai melangkah meninggalkan Mina.

COFFEEWhere stories live. Discover now