CHAPTER 45

44 7 0
                                    

"Kenapa kau mahu jumpa aku?" Tanya Mina sebaik sahaja melabuhkan punggung di hadapan Dahyun.

"Aku nak jumpa kau dengan seseorang!" Balas Dahyun.

"Siapa?  Boyfriend kau ka?" Teka Mina. Kalau betul tekaanya bermakna Dahyun ini dalam diam sudah punya buah hati.

"Adalah. Wait and see!" Ujar Dahyun tersenyum ke arah Mina. Mina pasti akan terkejut dan harap Mina tidak marah akan dirinya.

"Hai!" Sapa seseorang dari arah belakang.

Mina menoleh ke arah belakang. Terbutang biji matanya melihat susuk tubuh yg sedang berdiri di situ.

"Hoseok!" Mina menyebut nama pemilik tubuh itu.

"Hai, Mina!  Lama tak jumpa?" Hoseok mengambil tempat di sebelah Dahyun.

"Ya, lama tak jumpa. Rasanya last kali kita jumpa 5 tahun lepas."

"Dahyun ini ka org yg kau nak aku jumpa?" Mina memandang ke arah Dahyun.

"Yes, aku ada good news nak beritahu kau?" Dahyun teruja.

"Apadia?" Mina sengaja tanya walaupun dia sudah dpt teka.

"Aku dgn Hoseok akan berkahwin dalam tempoh 2 minggu lagi." Dahyun tersenyum memandang ke arah Hoseok.

"Serius?  Tak sangka kau dgn Hoseok akan berkahwin."

"Kau ingat kau sahaja boleh tambat hati 2 org prince charming itu. Aku pun boleh la. Cuma tak rumit cam kau la. Aku dpt dgn senang." Dahyun seakan perli kepada Mina.

"Suka hati kau la. Hoseok,  mcm mana kau boleh jatuh hati pada kawan aku yg keras kepala ni?" Mina mengangkat sebelah keningnya.

"Entahla, aku pun tak tahu dan biarlah kami berdua sahaja tahu." Hoseok ketawa dituruti oleh Dahyun.

"Kau bila lagi?  Sudah pilih Seokmin or Kai?" Kini giliran Mina pula menjawab.

"Dua2 aku tak pilih."

"Kau ada org lain ka?" Hoseok pelik.

"Dia ego. Rezeki dpn mata pun tak nak lgi. Pilih saja kan senang." Dahyun menjawab.

"Malas aku layan. Bila majlis korang?" Mina menukar topik.

"Itu kami beritahu sekejap lagi sebab mahu tunggu someone special." Ujar Dahyun tersenyum lebar.

"Siapa pula? Dahyun kau ni banyak betul kau rahsia daripada aku." Mina tertanya-tanya.

"Kau pun samalah. Kau ingat aku tak tahu yg kau tu sudah tambat hati artis popular korea." Dahyun memandang ke arah Hoseok dgn senyum yg lebar.

"Siapa dia pula? Memandai ja kau ni buat andaian." Dahyun ni suka shj memandai.

"Sori guys lambat!" Ucap Suara garau dia melabuhkan punggung sebelah Mina.

"Sampai pun. Ingat tak sampai dh." Ujar Hoseok memandang ke arah org yg berada di sebelah

Mina memandang ke tempat duduk sebelah. Satu panahan mata menikam matanya terus hatinya rasa berdebar-debar tak seperti selalu.

"Sorilah, tadi meeting aku dgn client aku habis lewat sikit." Jelasnya.

"Kitaorang okey ja tapi Mina ni mahu sangat nk jumpa kau." Dahyun ketawa kecil melihat Mina sudah menarik muka.

"Apa yg korang nk beritahu aku?" Tanya Kai sengaja mengubah topik melihat Mina yg seakan tidak selesa.

"Ini!" Hoseok menyerahkan kad jemputan kepada Kai.

"Korang mahu kahwin?" Kai terkejut melihat kad jemputan itu. Tak sangka.

"Yes, nanti kau datang la." Ajak Hoseok.

"Apsal aku tak dapat pun kad jemputan?" Tanya Mina.

"Tu dah bgi. Kau datang la sekali dgn Kai. Kai nanti jemput kawan baik aku ni." Ujar Dahyun senyum makin lebar melihat pasangan sejoli yg tak mahu mengaku.

"Tak perlu, Aku boleh datang sendiri." Mina menidakkan. Dahyun ini ada sahaja nak mengenakan dia.

"Jgn risau, aku jemput dia nanti." Balas Kai selamba.

Mina menjegilkan matanya kepada Kai tanda tak puas hati .

"Jom kita makan! Hari ini aku belanja." Kata Hoseok.

😊😊😊

"Thanks sebab belanja aku makan hari ni." Ucap Mina tersenyum.

"Tak ada hal." Balas Hoseok.

"Beb, sori kitaorang kena balik dulu. Banyak persiapan lagi nak buat." Ujar Dahyun memegang tangan Mina.

"Tak apa!  By the way congrats." Ujar Mina.

"Thanks!  Kai take care my friend. Bye!" Dahyun berlalu pergi bersama Hoseok.

"Saya balik dulu!" Ujar Mina melangkah pergi. Makin kekok jika terus berada di situ.

Kai yg melihat Mina mahu berlalu pergi terus merentap lengan Mina terus dia menarik Mina ke dalam pelukannya.

"Maaf!" Bisik Kai pada Jelingan Mina. Mina terkedu. Lidahnya kelu berkata atas tindakan spontan Kai.

"Saya nak balik!" Ujar Mina menarik diri daripada pelukan Kai.

"Awak still marahkan saya?" Tangan Mina masih digenggam kejap oleh Kai.

Mina terdiam. Perlukah dia membohongi perasaannya. Dia sendiri pun tidak tahu perasaan sebenarnya sama ada marah atau perasaan lain. Dia sendiri tersiksa dgn perasaannya sendiri.

"Awak marahkan saya pasal hari itu?" Melihat Mina yg terdiam membuatkan dia berasa sedikit serba salah.  Kalau dia tidak memberitahu hal sebenar pasti Mina takkan jarak jauh dgn dirinya sebegini tapi mampukah dia terus membohongi org yg dicintai.

"Jgn cari saya lagi dan anggap saya tak wujud dalam dunia awak!" Ujar Mina meneruskan langkahnya kembali.

"Awak mampukah? Saya tak mampu untuk buang perasaan ini. Saya cinta awak lebih lama daripada dia cintakan awak. Tak adil awak buat cmtu pada saya." Laung Kai tapi melihat Mina yg teruskan langkahnya membuatkan dia sedikit kecewa. Apasalah diri pada Mina pun dia buntu. Mina kerja mengelak darinya. Kenapa? Adakah Hyeri juga penyebabnya?

COFFEEWhere stories live. Discover now