CHAPTER 46

47 6 0
                                    

"Appa, pinjam kereta boleh tak?" Pinta Mina kepada appanya.

"Kamu nak pergi mana?" Hairan Encik Myeoui. Tak pernah Mina pinta untk pinjam kereta.

"Mina nak pergi jumpa Seokmin kejap lepas tu nak beli barang sikit. Boleh yer, appa?" Mina tersengih.

"Boleh tapi jgn blik lewat sangat. Kunci ada atas kabinet tepi pintu." Encik Myeoui menunjukkan ke arah kabinet.

"Okey, appa. Mina pergi dulu." Mina memgatur langkah keluar.

👋👋👋

"Kenapa tiba2 nak jumpa saya? Rindu ka?" Tanya Seokmin yg masih dlm jubah doktor.

"Nothing. Saja nak jumpa awak. Bosan! Keluar nak?" Ujar Mina. Entah mengapa hatinya teringat akan Seokmin hari ini.

"Hmm, saya tengah kerja tapi lagi satu jam shiff saya habis." Jawab Seokmin melihat jam di pergelangan tangannya.

"Saya tunggu awak." Balas Mina tersenyum.

"Serius?"

"Yes, hari ini awak kena teman saya keluar. Bosan duduk rumah." Sejak di berhenti kerja. Dia bosan duduk di rumah. Tidak tahu nak buat apa.

"Baiklah. Wait for me. Saya akan ikut awak ke mana sahaja lepas itu." Seokmin mencuit hidung mina. Saya ikut awak ke mana sahaja. Jika awak suruh masuk ke dalam hati awak pun saya sanggup.

Mina tersenyum.

😊😊😊

Seokmin masuk ke dalam pejabatnya. Dia membuka laci mejanya dan mengeluarkan satu kotak cincin. Dia mengambil cincin tersebut.

"Mina, adakah ini masanya?" Tanya sendirian.

"Adakah itu bermakna awak beri saya peluang untuk membahagiakan awak?" Ujarnya.

"Doktor Lee, boleh saya masuk?" Tanya seorang perempuan dalam jubah doktor.

"Masuklah." Jemput Seokmin menyimpan kembali kotak cincin itu ke dalam laci.

"Awak tengah buat apa?" Tanya doktor perempuan itu.

"Tengah kemas nak balik. Awak tak nak balik?" Seokmin mengemas barangnya.

"Saya ada operation sekejap lagi. Saya datang nak minta tolong awak?" Ujar Doktor perempuan itu.

"Tolong apa?"

"Saya nak doktor bantu saya dalam operation kali ini. Saya rasa saya tak dapat lakukannya tanpa doktor. Please help me!" Pinta doktor perempuan itu.

"Doktor Kang, itu operation awak dan patient awak. Awak kena lakukan. Lagipun saya ada hal. Kali ini saya tak boleh tolong awak." Seokmin menanggalkan jubah doktornya.

"Kali ini sahaja!" Doktor Kang menyentuh lengan Seokmin. Cara ini sahaja dia ada untuk buat Doktor Lee tak bersama perempuan tersebut. Dia tahu doktor Lee mahu melamar perempuan tersebut.

"Saya tetap tidak boleh lakukan. Ini bukan pembedahan saya. Lagipun ini sudah langgar peraturan." Seokmin tetap berkeras. Mina sedang menunggunya.

"Ini operation besar. Dia melibatkan nyawa. Saya perlu pakar seperti doktor dalam pembedahan saya. Doktor please ada di samping saya dalam bilik pembedahan. Saya takut. Saya takut tak dapat lakukannya. Saya perlukan seseorang untuk beri keyakinan kepada saya untuk lakukannya." Airmata Doktor Kang sudah jatuh ke pipi.

"Saya ada janji temu. Saya akan minta ketua teman awak." Seokmin memegang kedua belah bahu Doktor Kang.

"Saya tak perlukan org lain. Saya cuma perlukan awak. Awak sudah lupa janji awak yg akan ada di sisi saya semasa pembedahan dan menyokong saya. Penipu!" Doktor Kang menyeka airmatanya.

Seokmin mengeluh.

"Okey, saya akan buat pembedahan itu dgn awak."

😩😩😩

"Lambatnya. Kata sejam sahaja waktu kerjanya tamat. Ini sudah nak dekat 2 jam." Mina merenung jam pada skrin telefonnya. Dia mendail nombor telefon Seokmin tapi tidak dijawab. Dia mengeluh.

"Di mana awak?" Ujarnya memerhatikan sekeliling yg hampir gelap. Dia bangun mengatur langkah kembali ke tempat parkir keretanya.

"Hello, masih ingat lagi aku." Seorang lelaki mengepungnya.

"Siapa kamu?" Tanya Mina hairan. Tiba2 sahaja dia diterjah.

"Tengok2 elok. Kamu pasti akan ingat siapa." Lelaki itu mendekati Mina.

"Maaf,  mungkin Encik salah org. Saya pergi dulu." Mina mengatur langkah pergi. Dia sedikit getar melihat lelaki yg Agak bengis di hadapannya.

"Kim Jong In, kau kenal nama itu?"

Mina terus melangkah. Dia sudah berasa tidak sedap hati dgn kehadiran lelaki tadi. Langkahnya terhenti melihat sekumpulan lelaki menghalang laluannya. Kakinya sudah menggeletar. Entah siapa mereka semua ini. Dia terus berlari masuk ke lorong di sebelahnya.

"Apa tunggu lagi.  Kejar dia." Arah Seorang lelaki.

Dia cuba mendail nombor Seokmin tapi malangnya satu pun tidak dijawab.

"Please, Seokmin angkat!"

Airmatanya mencurah lebat membasahi pipinya disebabkan ketakutan. Entah apa salahnya sampai dia dikejar oleh sekumpulan samseng. Tiba2 tgnnya ditarik masuk ke dalam sebuah kedai.

"Shh!" Bisik seseorang di telinga Mina.  Keadaan yg gelap menyukarkan Mina melihat wajah tersebut.

"Siapa awak?"

"Ikut saya!"

"Kenapa saya perlu ikut awak?" Dalam keadaan ketakutan yg belum habis dia gagahi bersuara.

Tanpa mempedulikan kata2 Mina terus dia menarik lengan Mina mengikuti langkahnya.

COFFEEWhere stories live. Discover now