"Coffee for you?" Hyeri meletakkan coffee di atas meja kerja Kai.
Kai hanya memandang sepi.
"I invite kwn you join vocation kita." beritahu Hyeri memecah suasana sunyi.
"Sejak bila kita nk pergi bercuti and siapa pula kwn aku?" Mata Kai masih fokus pada laptop dihadapannya.
"Omma you tak beritahu ka? Dia yg beri cadangan. Kita pergi bercuti di Jeju. I rasa cm bosan sahaja kalau kita sahaja yg pergi bercuti so I invite your bestfriend, Seokmin and Mina. Mesti meriah tak sabarnya. " Hyeri pura2 teruja. Sebenarnya dia ingin melihat riak Kai apabila mendengar dia sebut nama Mina.
"Apa? Mereka mahu?" Mintalah Mina menolak ajakan tersebut.
"Seokmin saya tak tahu tapi Mina bersetuju."
Kai meraut kasar rambutnya. Jika perempuan di hadapannya menjemput Mina pasti akan ada sesuatu yg bakal terjadi.
☕☕☕
"Awak okey ka ikut percutian ni?" Tanya seokmin yg duduk berhadapan dgn Mina di sebuah cafe di airport.
"Okey, awak tu tak apa ka cuti? Nanti ada operation pula." Mina menganguk.
"Saya suruh doktor lain gantikan. Di sana nanti kalau Kai atau sesiapa buat hal dgn awak beritahu saya terus. Nanti saya tahu apa yg saya nak buat." Pesan Seokmin. Seokmin sudah berasa akan ada sesuatu yg akan berlaku.
"Jgn risau. Saya pandai jga diri."
"Hai korang!" Sapa Hyeri melangkah ke arah Mina dan Seokmin bersama Kai.
"Hai!" Balas Seokmin.
Kai hanya memandang ke arah Mina. Melihat perlaku Mina sebentar tadi bersama Seokmin sperti Mina kelihatan bahagia bersama Seokmin.
"Korang sudah sedia untuk bercuti?" Tanya Hyeri dgn teruja.
"Mestilah." Balas Mina tersenyum.
"Mina, kaja! Kita masuk flight!" Hyeri menarik tgn Mina berjalan ke hadapan.
"Kalau apa2 terjadi pada Mina nanti, siap kau!" Seokmin memberi amaran dan berjalan mengikuti langkah Mina dan Hyeri.
"Ingat aku nak apa-apakan org yg aku cinta ka?" Kai memeluk tubuhnya.
"Mina, kau okey?" Tanya Seokmin.
"Okey!" Mina menunjukkan isyarat okey menggunakan tangannya.
"Apakata awak rehat sudah lewat. Lagipun awak mesti penat." Ujar Seokmin.
"Saya masuk tidur dulu. Goodnight!" Ujar Mina melangkah ke biliknya.
"Goodnight!"
☕☕☕
Mina mengikat rambutnya dan melangkah keluar dari bilik. Udara pagi di pulau ini sejuk. Dia menolak sliding door. Dia meregangkannya. Pasti seronok kalau dpt berjalan-jalan pada waktu begini di sini.
"Morning!" Sapa satu suara garau.
Mina memandang ke pandangannya ke arah sisinya dan kembali memandang ke hadapan.
"Nak jalan2?" Tanya lelaki itu.
"Kenapa tak ajak Hyeri?" Balas Mina acuh tak acuh sahaja.
"Malas, lagipun dia bukan bangun lagi. Adakah awak jeles?" Duga Kai.
"Memang taklah saya nak jeles." Balas Mina. Walaupun memang terdetik perasaan cemburu.
"Awak nak ikut saya or tak?" Tanya Kai yg masih tercegat disitu.
"Tak nak! Kalau saya nak saya boleh pergi sendiri or saya boleh minta Seokmin temankan." Ujar Mina memeluk tubuh.
"Tak menyesal?" Cemburu dia sudah mula. Kenapa setiap kali pertuturan Mina mesti sebut nama Seokmin? Adakah mereka ada hubungan istimewa?
"Tak langsung. Sudah pergilah! Kacau sahaja org nak mencari ketenangan." Mina menghalau Kai. Buat hilang mood sahaja Mamat nii. Datang sini mahu bercuti.
"Saya tetap mahu awak ikut saya!" Kai menarik tgn lembut Mina.
"Pergi mana?" Mina berkeras tidak berganjak.
"Ikut sahajalah. Jgn banyak ckp!" Kai menarik Mina ke kereta yg disewa khas.
"Kita mahu pergi mana?" Tanya Mina yg masih tidak puas hati persoalannya tidak dijawab dgn jawapan yg dia mahu.
Kai memberhentikan keretanya di terminal feri. Ini lagi menimbulkan tanda tanya kepada Mina.
"Awak nak bawa saya pergi mana?" Tanya Mina setelah membolos keluar dari kereta.
"Kata nak jalan2 so saya mahu bawa awak jln. Bukan senang nak dtang sini." Balas Kai melangkah masuk ke dalam terminal untuk membeli tiket feri.
"Okey, tapi kalau nk p jln2 jauh mcm ni baik ajak Hyeri dan Seokmin sekali. Mesti mereka sedang cari kita." Mina memikirkan Seokmin.
"Anggap sahaja ini percutian kita sahaja." Kai terus beredar ke kaunter.
"Haishh, apa masalah dia? Nak kahwin pun still keluar dgn perempuan lain." Rungut Mina.
"Welcome to Udo island!" Ucap Kai sebaik sahaja mereka keluar dari terminal feri.
"Kita nk pergi mana sebenarnya!" Hairan Mina. Dia sememangnya tidak pernah jejak kaki ke pulau ini.
"Jalan2 tapi bukan jalan kaki. Kita nak tuu.. " Kai menunjukkan ke arah skuter.
"Biar betul, awak pandai tunggang ka?"
"Mestilah tapi kali ini saya nak awak jadi pembonceng untuk skuter yg saya akan tunggang." Kai memakaikan topi keledar di kepala Mina.
"Mina!" Panggil Kai.
Mina memperbetulkan topi keledarnya itu mendongak melihat Kai. Kai segera menangkap gambar Mina.
"Awak buat apa? Awak tangkap gambar saya ka? Bagi telefon kat saya!" Mina cuba mengambil telefon milik Kai.
"Tak boleh! Kalau nak..." Kai menunjukkan pipinya.
"No way!" Mina menarik muka.
"So bagi saya simpan!" Balas Kai.
"Ikut suka awaklah! Jgn buat perkara x senonoh kat gambar saya sudah." Mina mengalah. Malas dia layan perangai lelaki di hadapannya.
"Jom, nanti lewat pula balik!" Kai menepuk seat belakangnya. Mina terpaksa juga naik atas skuter itu.
YOU ARE READING
COFFEE
FanfictionSeorang yeoja bernama Mina yang selalu mengharapkan seorang prince charming muncul dalam hidupnya seperti dalam cerita dongeng seperti cinderella, snow white and banyak lagi. Semuanya berubah apabila seorang namja yang tidak disangka menjadi pelangg...