"Apa yang diorang tengah buat tu? Siapa yang diaorang jumpa tu? " Mina mendekati 6 jejaka itu untuk mengetahui apa yang berlaku di situ.
"Takkanla, maksud contengan itu ditujukan kepada mereka." Mina teringat akan contengan pada papan hitam kelas mereka.
"Mana diaorang ni? " Mina menyeluk poket baju sejuknya untuk mengambil telefon bimbitnya.
"Hello korang, dekat mana ni apsal tak sampai2 lagi?" Tanya Mina sebaik sahaja panggilannya dijawab oleh Dahyun.
"Kitaorang dah dekat ni. Sekejap lagi sampai la." Balas Dahyun
"Okey, cepat sikit. Aku rasa macam seram pulak." Beritahu Mina.
"Baiklah. Kitaorang sampai nanti, aq call kau." Dahyun mematikan panggilannya.
Mina memerhatikan setiap adegan yang berlaku di situ.
"Pentingka rantai tu pada mereka?" Mina tertanya-tanya sendirian.
"Dah sampai pun korang. Korang patut tengok tu. " Balas Mina setelah merasakan ada orang yang mencuit bahunya itu.
"Macam korang tahu aku kat sini? Bukan korang kata nak call aku dulu ka? " Tanya Mina lagi setelah mendapati tiada respon dari rakannya.
"Kenapa korang diam jer? " Mina mengalih pandangannya ke belakang
"Hai!" Ucap beberapa orang lelaki gaya2 gangster.
"Korang nak apa ?" Mina mula berasa gentar.
"Ikut kami." Salah seorang dari mereka menarik tangan Mina.
🍵🍵🍵
"Lama tak jumpa ye, Kim Jong In-shii?" Tegur seorang lelaki dalam lingkungan 20-an.
"Hmm, memang lama tak jumpa. Aku nak barang aku balik?" Kai terus kepada tujuannya datang ke situ.
"Sekejapla, permainan baru jer nak mula. Tak bestla kalau tamat sekarang." Balas lelaki tersebut.
"Aku tak ada masa nak bermain dengan permainan kotor kau tu." Kai mula naik berang.
"Kau akan bermain juga dengan aku. Kalau kau tak semua orang tahu pasal abang kau."
"Tak guna! Aku akan bunuh kau!" Kai menarik kolar baju lelaki tersebut. Konco2 lelaki itu mula bertindak menarik Kai jauh dari ketua mereka.
"Apa yang kau takut? Takut rantai ni akan jadi bukti abang kau tu bunuh diri atau lebih tepat kau yang bunuh dia." Lelaki itu mengoyangkan seutas rantai di hadapan Kai.
"Tak guna!" Jerkah Kai.
"Menarikkan kalau media tahu. Mesti kau akan jadi muka depan paper. Anak lelaki dari kumpulan Haejin bunuh abangnya sendiri." Lelaki mula menarik amarah Kai.
"Park woo sung! " Jerkah Kai. Kali tumbukan dari Kai betul mengena lelaki tersebut.
"Aku takkan berdiam diri kalau kau buat macam tu." Satu tumbukan lagi mengena perut lelaki tersebut. Darah kelur dari mulut lelaki tersebut. Lelaki tersebut masih tersenyum sinis.
"Ingat tu!" Kai nemberi memijak perut lelaki tersebut dan berlalu pergi.
"Belum tamat lagi permainan kita. Kali ni kau pasti akan melutut depan aku." Lelaki itu masih bersuara sinis.
"Aku ada hadiah untuk kau!" Lelaki itu memberi arahan kepada konconya.
"Sakitla!" Mina mengaduh kesakitan.
"Mina!" Kai menyebut nama Mina dengan perlahan tapi masih didengari.
"Bagus tak hadiah ni ?" Lelaki mahu menguji sejauh mana kesabaran Kai.
"Cantik! Aku rasa perempuan boleh bayar hutang kau pada aku."
"Lepaskan dia.....!" Seokmin mula bersuara.
"Wah, menarik!" Lelaki senyum sinis.
"Hei, kau rasa aku patut buat apa dengan perempuan? Rasanya aku patut buat macam mana abang kau buat kat adik aku." Lelaki itu mula mendekati Mina. Dipegang pipi Mina.
"Lepaskan dia!" Jerkah Kai pula kali ni.
"Dia dah tahu rahsia kau takkan aku nak lepaskan dia."
Mina mula menangis. Menyesal pula dia mengintip mereka di situ.Satu tumbukan terkena lelaki itu.
"Kan aku dah kata lepaskan dia." Bertalu-talu tumbukan dihadiahkan pada lelaki tersebut.
"Awak okey?" Kai melihat Mina yang sudah kuyup dengan air mata.Mina hanya mengagguk perlahan.
"Cepat! Kita kena pergi dari sini sebelum mereka sedar." Beritahu Hoseok setelah mendapati semua konco2 lelaki tersebut tidak sedarkan diri akibat mereka dibelasah oleh Kai dan rakan2nya.
"Jom2." Kai membantu Mina bangun.
"Kau dah masuk umpan aku, Jong in." Monolog lelaki tersebut sambil memerhatikan mereka pergi.
🍵🍵🍵
"Saya minta maaf sebab libatkan awak." Ucap Kai berjalan seiring dengan Mina.
"Tak apalah. Salah saya juga curi2 dengar tadi." Balas Mina mengaku itu bukan kesalahan Kai sahaja tapi kesalahnnya.
"Awak dengar semuanya?!" Kai ingin kepastian dari Mina. Sama ada Mina mendengar apa yang dicakap olehnya dengan lelaki tadi.
"Ye,awak jangan risau saya takkan tanya." Beritahu Mina walaupun sebenarnya dia ingin tahu perkara tersebut.
"Terima kasih." Ucap Kai. Lega dia mendengar perkara yang terluah dari bibir Mina.
"Untuk apa?" Mina ingin mengetahui tujuan Kai mengucapkan sedemikian.
"Sebab faham saya." Mina mengangguk mendengar kata2 itu.
"Mina, kau okey tak?" Tanya Dahyun berlari mendapatkan Mina.
"Aku okey!" Balas Mina dengan senyuman.
"Risau kitaorang tengok kau tadi. Nasib baiklah ada hero selamatkan kau. Dia dah boleh jadi prince..." Belum sempat Eunji menghabiskan kata2nya Mina menekup mulutnya.
"Korang, jom la pergi makan. Aku lapar ni!" Mina menarik tangan Dahyun pergi dari situ.
"Terima kasih, Mina. Kau perempuan pertama faham aku."
YOU ARE READING
COFFEE
FanfictionSeorang yeoja bernama Mina yang selalu mengharapkan seorang prince charming muncul dalam hidupnya seperti dalam cerita dongeng seperti cinderella, snow white and banyak lagi. Semuanya berubah apabila seorang namja yang tidak disangka menjadi pelangg...