CHAPTER 50

50 5 0
                                    

"Awak takkan risau lagi pasal saya sebab awak akan di sisi saya sampai hujung awak kita. Marry me? I promise i make you happy and be a good prince charming for you." Kai mengeluarkan satu kotak dan membukanya terdapat sepasang cincin.

"Saya tak boleh terima. Saya tak nak sebab saya Hyeri kecewa dan hubungan family awak rosak." Mina menunduk.

"Mina..." Kai menarik badan Mina mengalih ke arahnya. Dia memegang lembut tangan Mina.

"Awak jgn fikir perasaan org lain ketika ini. Awak perlu penting diri sama. Awak tak takut saya dan awak kecewa. Kecewa untuk selamanya. Pasal Hyeri saya akan terus terang dgn dia and pasal my family saya akan uruskannya. Saya bukan paksa awak tapi saya nak awak fikir tentang kita. Saya takkan bahagia tanpa awak sebab awak nyawa saya. Please! Terima saya." Ujar Kai. Tangan Mina diurut lembut.

"Saya tak yakin."

"Look at me!" Kai menarik lembut dagu Mina.

"Saya cinta awak sejak dari mula awak kerja di cafe tersebut. Awak tak pelik kenapa saya selalu datang sana sebab saya nak tengok awak, kenapa saya suka usik awak sebab saya suka tengok awak tarik muka.. Comel sangat and saya mengaku saya cemburu bila awak dengan Seokmin. Awak tahu 5 tahun awak tinggalkan saya buat hidup saya tersiksa."

"Kenapa awak tak cari saya?"

"Sebab saya tak tahu nak cari di mana. Satu seoul saya cari tapi tak jumpa. Bila saya tanya kawan2 awak mereka seperti mengelak sahaja. So saya buat keputusan untuk menunggu awak and penantian saya tak sia2 sebab awak kembali. Saya rasa takdir memang menyebelahi saya untuk bersama awak."

"Kenapa awak setuju kahwin dgn Hyeri?"

"Itu pilihan my family tapi saya janji akan berjuang untuk cinta kita. Trust me! Saya akan kahwin dgn awak seorang sahaja. Kalau awak belah hati saya akan ada nama awak seorang saya. Marry me?!"

"So sweet but ada satu lagi. Mcm mana awak tahu pasal prince charming saya." Mina menjongket keningnya.

"Itu..... Saya terdengar perbualan awak masa awak masuk dgn Jihyo yang awak cakap saya bukan prince charming and yang lain saya baca dalam diari awak. Saya akan cuba jadi prince charming awak."

"Diari saya?"

"Yes, 5 ciri2 prince charming. First, sayang awak. Second, hensem. Third, seseorang yang boleh jaga awak. Fourth, Sanggup buat apa sahaja untuk awak. Firth, Bahagiakan awak." Kai menyerahkan sebuah diari berwarna purple.

"Awak jumpa mana diari saya?" Mina membelek-belek diarinya.

"Bawah meja awak. Awak tertinggal so saya terbaca. Sorry. And dalam itu ada nama saya. Tulis...... " Mina menekup mulut Kai.

"Biarlah, bukan ada sesiapa pun." Kai memerhati sekeliling mungkin ada yang lalu lalang tapi tempat yang dipilihnya itu memang strategik dan ramai yang tidak tahu sebab itu kawasan itu sunyi.

"Janganlah. Tak beritahu pun saya sudah tahu. Ini diari saya."

"Saya sudah lengkapkan diari."

"Lengkapkan?"

"Tengoklah di belakang." Kai menyelak halaman belakang yang terpapar gambar mereka berdua.

"Masa bila awak ambil gambar ni!" Mina memegang gambar itu.

"Masa awak tidur. Dan ada satu ruangan lagi untuk gmbar kahwin kita." Kai menunjukkan satu ruangan khas.

"Terima kasih simpankan diari ini. Saya ingat hilang." Mina memeluk diarinya.

"So saya sudah memenuhi ciri2 prince charming awak?"

"Hmmmm, ciri keempat belum lagi so awak tak boleh jadi prince charming saya."

"Awak nak saya buat apa?" Kai tidak sabar.

"Mencintai saya selamanya dan jangan tinggalkan saya." Ucap Mina tersenyum.

"Serius?" Kai ingin kepastian.

"Ya, Saranghae." Satu ciuman di hadiahkan pada bibir milik Kai.

"Terima kasih sebab sudi terima saya." Kai menarik Mina ke dalam pelukannya.

"So apa next step?" Mina memadang Kai.

"Mencintai awak, sayangi awak, lindungi awak." Kai mengenyit matanya pada Mina.

"Awak."

"Jangan risau, saya take care it. Kita official so takkan kita tak ada panggilan manja." Kai merenung nakal ke arah Mina.

"Oppa!" Mina bersuara manja.

"Apa tak dengar?"

"Oppa." Sebut Mina sekali lagi.

"Sekali lagi?"

"Tak naklah."

"One more, please?" Kai membuatkan muka comel.

"Oppa, jom balik!" Mina menarik tangan Kai.

😍😍😍

"Seokmin, you ada nampak Kai tak? Takkan tak bangun lagi." Tanya Hyeri membancuh teh hijau untuknya.

"Tak pun, Mina pun tak keluar lagi dari bilik. Mungkin mereka letih. Apa Plan korang hari ni?" Seokmin mencapai roti dan jem blueberry.

"Ingat malam ini nak buat BBQ tapi tak tahu la nak beli apa. You tahu tak?" Dia memang bab beli barang masak memang dia tak pandai.

"Aku rasa Mina tahu. Apakata kita tunggu dia keluar dan tanya dia." Ujar Seokmin memerhatin pintu bilik Mina yang tertutup rapat.

COFFEEWhere stories live. Discover now