CHAPTER 12

128 11 0
                                    

Mina berjalan ke sekolah seorang diri selepas dia berpisah dengan adiknya di persimpangan yang memisahkan perjalanan mereka ke sekolah. Mina meneliti telefon bimbitnya itu membaca mesej2 yang dihntar oleh rakan2nya di dalam whatapps.

"Cemburu aku dgn diaorang." Mina mengeluh sendirian.

"Selamat pagi." Ucap Seokmin.

Terkejut Mina dibuatnya. Entah masa bila si Seokmin ni ada sebelah di pun dia tak sedar. Khusyuk sangat dia tengok telefon. Mina mengawal riak mukanya.

"Selamat pagi." Ucap Mina senyum ke arah Seokmin.

"Mana kawan2 awak?" Tanya Seokmin setelah mendapati tiada seorang pun kwn2 Mina berada di samping Mina.

"Entahla, dalam perjalanan kut. Awak?" Balas Mina.

"Saya tak datang dengan mereka hari ni." Jawab Seokmin.

"Kenapa?!" Mina hairan selalunya bukan main rapat lagi mereka berenam tu macam belangkas.

"Sebab saya nak pergi sekolah dengan awak."

Mina tersentak dengan jawapan yang diberikan oleh Seokmin. Terkaku dia seketika. Dia suka aku ka? Mina menggeleng kepalanya menghilangkan perkara yang berlegar di mindanya.

"Awak okey? Saya ada salah sebutka?" Tanya Seokmin melihat Mina yang berdiam diri.

"Saya pergi dulu!" Beritahu Mina mempercepatkan langkahnya meninggalkan Seokmin.

"Apa yang dah jadi dengan aku ni?" Monolog Mina.

Duk!!!

Mina sedari dia sudah berada di tanah. Terasa sakit sangat kepalanya. Dia memegang kepalanya.

"Aahh, dah bengkak. Macam mana ni?" Mina mengurut dahinya.

"Awak okey?" Suara garau itu menarik perhatian Mina melihat ke arah pemilik suara itu.

"Awak okey ke tak? Sorry, saya tak nampak awak tadi masa buka pintu." Ucap Kai dengan ikhlas.

"Okey!" Tangan Mina masih mengurut dahinya.

"Mari saya tengok!" Kai menarik tangan Mina yang mengurut dahi itu. Kai menyelak rambut Mina ke belakang Mina dan dihembus perlahan dahi Mina itu.

Terasa bahang Mina melihat mukanya denga muka Kai hanya beberapa inci sahaja.

"Kacak juga dia!" Monolog Mina dalam hati melihat wajah Kai dari dekat.

"Tuan muda, nak bawa dia ke hospital ke?" Tanya seorang lelaki dalam lingkungan 40-an.

"Tak perlula, sikit je ni." Sampuk Mina menjarakkan diri daripada Kai.

"Tak apa, pakcik. Saya hantar dia kat bilik rawatan nanti. Pakcik balik la." Beritahu Kai.

"Baiklah, tuan muda." Lelaki itu menundukkan sebelum berlalu pergi.

"Tuan Muda. Memang aku tak salah dengar. Tapi siapa dia sebenarnya sampai lelaki itu panggil dia mcm itu sekali. Aku tahula dia anak orang kaya tapi.."

"Awak dengar tak saya cakap apa tadi?" Kai memetik jari beberapa kali di hadapan muka Mina.

"Ha... apa dia?" Mina seakan-akan baru sedar dari tidur.

"Saya tanya awak boleh bangun ke tak ni?" Tanya Kai sekali lagi. Terpaksa dia mengulanginya lagi.

"Boleh." Mina bangun.

"Jom. Kita dah lewat ni." Ajak Kai.

"Haah!" Mina berjalan seiring dengan Kai.

🍵🍵🍵

"Awak okey?!" Tanya Kai sebaik sahaja Mina keluar dari bilik rawatan.

"Hmm, okey. Nurse tu kata cuma bengkak sikit jer." Balas Mina.

"Awak tunggu saya ka?" Tanya Mina.

"Haah, tpi awak jangan salah faham pulak saya cuma rasa bersalah jer." Terang Kai tapi hakikatnya sebaliknya.

"Saya tak fikir apa2 pun atau sebenarnya awak..."

"Jomla masuk kelas nk bunyi loceng dah ni." Pintas Kai berlalu ke kelas mereka. Mina hanya tersenyum.

"Mina, kau baru sampai ke tapi kenapa kau datang sekali dengan mamat yang tak ada hati perut tu?" Tanya Dahyun setelah Mina melabuhkan punggung di sebelahnya.

"Betul tu. Kenapa?!" Tanya Jihyo.

"Ni!" Mina menunjukkan dahinya yang bengkak itu.

"Kenapa dengan dahi kau tu?" Tanya Eunji risau.

"Macam ini....." bermulalah sesi penceritaan tragedi yang terjadi pada Mina pagi tadi.

"Aku rasakan kau dengan dia mcm ada magnet tau tak? Tengok la apa yg jdi kat kau mesti ada kaitan dengan dia." Jujur Momo.

"Merepekla kau ni." Balas Mina menidakkan apa yang dikatakn oleh Momo.

"Korang aku nak tanya boleh tak?" Beritahu Mina.

"Apadia?" Semua kawan2nya menumpukan kepada persoalan yang bakal ditanya oleh Mina.

"Ayah Kai tu kerja apa?" Tanya Mina.

"Setahu aku keluarga dia kumpulan Haejin. Tak silap aku mereka ada syarikat yang besar." Jawab Dahyun.

"Kumpulan Haejin?!" Mina seakan pernah mendengar nama tersebut.

"Yup, yg aku tahu mereka ada hotel and pasaraya sendiri." Beritahu Momo pulak.

"Dan sekarang pewaris kumpulan itu adalah Kai. Untung sapa yang dapat Kai tu." Tambah Eunji pula.

"Kenapa kau tanya?" Tanya Jihyo.

"Saja aku nak tahu." Balas Mina tersenyum.

🍵🍵🍵

Waktu rehat Mina hanya berada di dalam kelas bersama-sama kawan2nya. Malas mereka pergi ke cafeteria lagipun mereka masing2 membawa bekal dari rumah. Memang sudah jadi kebiasaaan mereka sebegitu.

Kai masuk ke dalam kelas dan menuju ke arah Mina dan rakan2nya. Dia meletakkan sebungkus air kotak dan roti di atas meja makan. Mina terkejut dengan tindakan itu.

"Minum lah!" Beritahu Kai berlalu pergi ke arah tempat duduknya.

"Ceh..." perli kwn2 Mina.

"Apa korang ni." Marah Mina.

"Aku rasakan dia suka kaula Mina." Beritahu Jihyo.

"Mana ada!" Balas Mina.

"Kau pun suka dia kan?" Teka Momo.

"Korang ni diamla. Bisingla. Aku nak makan." Marah Mina sekali lagi. Pipinya sudah kemerah-merahan.

"Kalau kau tak suka kenapa pipi kau merah and kenapa dia bagi kau ni?" Tanya Dahyun melihat ke arah Mina yang pipinya sudah merah padam.

"Sebab ni. Dia kn yang bagi dahi aq bengkak." Mina terpaksa keluarkan apa yang terlintas di kepalanya ketika itu.

Kai hanya tersenyum mendengar perbualan antara Mina dan kawan2nya itu.

COFFEEWhere stories live. Discover now