CHAPTER 49

45 9 1
                                    

"Wow, cantiknya." Mina memerhati pemandangan laut.

"Ia sama cantik dgn awak." Kai memandang Mina. Dia menarik rambut Mina ke belakang telinga.

"Saya harap nanti bila saya kahwin saya akan datang dgn bersamanya ke sini." Mina tersenyum gembira memandang ke arah laut yang luas.

"Boleh, saya akan tunaikan." Kai tersenyum.

"Sapa cakap saya nak kahwin dgn awak?" Mina memadang ke arah Kai.

"Saya tak cakap mahu kahwin dgn awak pun. Saya cakap saya lagi advance dari suami awak sebab saya yang tunaikannya dulu daripada dia." Balas Kai.

"Whatever!" Mina menjeling. Malas dia layan.

"Tapi kalau saya jadi husband awak pun apa salahnya. Saya suka!" Kai tersenyum nakal.

"Ia takkan terjadi. Kita sudah akan life masing. Lagipun tak sampai 2 bulan lagi awak nak kahwin."

"That's right but selagi ia belum terjadi saya akan perjuangan cinta saya pada awak. Saya janji lepas itu kita akan bahagia. I promise." Ujar Kai menarik tangannya Mina.

"Saya sudah bosan dgn sweet talk awak tu. Sudahlah saya nak balik. Mesti mereka tengah cari kita." Mina melangkah pergi.

"Mina." Panggil Kai.

Mina menoleh ke arah Kai. Badan terbaring di situ. Dia terus melangkah ke arah Kai.

"Kai!" Mina menggerakkan badannya Kai tapi tiada respon. Dia memeriksa nadi tapi nadi Kai normal. Dia buntu.

"Kai, please wake up." Mina cuba menggoncang badan Kai sekali lagi tapi tiada respon juga. Kenapa dia rasa begitu takut?

"Tolong!" Jerit Mina.

"Sshhh!" Kai meletakkan jari telunjuknya pada mulut Mina.

"Awak okey?" Mina cuba bantu Kai bangun.

"Saya cuma nak tahu awak syg saya or tak.  Itu sahaja. Rupanya awak sayang saya. Risau juga kan awak kat saya." Kai tersenyum gembira mencuit hidung Mina.

"Malas nak layan." Mina melangkah meninggalkan Mina.

"Wait, ada sesuatu yang saya nak tunjuk kat awak." Kai menahan Mina dari terus melangkah.

"Tunjuk apa?" Nada suara Mina berubah.

"Ikut saya tapi sebelum itu." Kai menutup mata Mina dgn kain.

"Kenapa sampai mata?" Mina cuba membuka.

"Please, kali ini dgr cakap saya." Kai menarik tangan Mina. Mina akur.

"Kita nak pergi mana?" Tanya Mina. Matanya tidak dpt melihat tapi kakinya terus melangkah.

Kai membuka penutup mata. Terhutang biji mata Mina. Satu meja dengan kerusi di kelilingi bunga mawar  dalam bentuk 'love' dan pemandangan laut yang cantik serta terdapat seorang pemain biola.

"Suka?" Bisik Kai. Dia menarik seyuman melihat Mina terpaku.

"Kaja!" Kai mengenggam tangan Mina.

"Awak buat semua ni untuk saya?" Tanya Mina. Terharu tak pernah dia dpt kejutan seperti ini.

"No. Untuk kita. Saya buat ini khas untuk org yang saya syg sahaja and org itu adalah awak."

"Hyeri?"

"Jgn spoilt mood saya kat sini. Saya nak happy di sini. Jom." Kai menarik Mina ke meja makan. Kerusi di tarik untuk Mina.

"This for you, miss!" Seorang pelayan wanita menghulurkan sekumtum mawar putih dgn kad.

"Wangi!" Mina mencium Bau mawar putih itu.

"Jgn baca di sini. Balik nanti baca." Beritahu Kai melihat Mina yang mahu membuka sampul kad itu.

"But why?"

"Banyak lagi awak akan dpt di sini so bukanya di rumah."

"Okey." Mina menyimpan kad itu ke dalam sampul.

"Let's eat." Ajak Kai. Setelah makanan terhidang di hadapan mereka.

"Jom." Mina mencapai sudu dan garfu.

"Sedap!" Mina mengangguk. Kusyuk dia menjamah spageti itu dgn berselera.

"Baguslah awak suka. Susah tau saya nak pilih menu takut awak tak suka." Teringat akan dirinya yang menukar menu beberapa kali kerana takut Mina tidak menyukainya.

"Thanks, saya tak kesah pun. Semua saya makan. Kalau ikutkan awak pun saya boleh makan." Mina tergelak kecil.

"Tak menyesal?  Makan org yang awak sayang." Kai meletakkan garfunya.

"No, tambah2 awak." Balas Mina.

"Serius, tadi pun dah takut ni pula kalau saya tak ada betul."

"Mana ada!" Mina menahan malu. Kalau dia tahu Kai main2 dia takkan berpatah balik.

"Thank you."

"Huh?" Mina tidak faham.

"Thanks sebab risaukan saya. Itu dah buat saya gembira. Lagi happy kalau ada bersama saya setiap masa." Kai tersenyum.

"Welcome. Saya cuma tak nak awak sakit. Itu sahaja dan saya takkan risaukan awak lagi because you getting married." Suara Mina sedikit kendur. Ya, selama ini memang dia tak dpt menipu dirinya. Makin dia buang makin lebih banyak datang.

"Awak takkan risau lagi pasal saya sebab awak akan di sisi saya sampai hujung awak kita. Marry me? I promise i make you happy and be a good prince charming for you." Kai mengeluarkan satu kotak dan membukanya terdapat sepasang cincin.

COFFEEWhere stories live. Discover now