CHAPTER 55

22 4 0
                                    

Mina menelefon Kai. Sudah seminggu mereka tidak contact.

"Hello." Kedengaran suara Kai perlahan seperti berbisik.

"Awak, kita lunch sekali. Ada something saya nak beritahu awak. Boleh tak?" Beritahu Mina. Kai perlu tahu tindakan Seokmin pagi tadi.

"Hm, sorry. Saya ada meeting sekejap lagi. Apa kata kita dinner sekali, okey?" Jawab Kai.

"Okey, saya tunggu awak lepas kerja nanti." Ujar Mina sedikit kendur.

"Jong In, kaja. Omma mahu pergi ke kedai lain pula."

"Okey!"

"Meeting sudah mahu mula saya pergi dulu. Jumpa malam nanti!" Kai terus menamatkan panggilan.

"Apa yang sebenarnya dia buat? Kenapa prlu dia bohong pada aku." Keluh Mina.

"Mina, ada masalah ka?" Tegur Minhyuk.

"Aniya." Mina menggeleng.

"Okey, esk awak pergi majlis Dahyun dgn siapa?" Tanya Minhyuk.

"Tak tahu lagi. Kalau boleh saya drive sendiri la."

"Saya pick up awak, bleh?"

"Tak apalah, saya boleh pergi sendiri." Mina menolak ajakan tersebut.

"Okey, tapi klau awak tak ada transport juga, call je saya. Saya boleh pick up awak." Balas Minhyuk.

Mina menelefon Kai beberapa kali. Satu pun tidak terjawab. Dia mengeluh berat. Apa yang sebenarnya dia tengah buat.

"Please angkat telefon!" Ujar Mina.

"Yobseyo!" Akhirnya Kai menjawab panggilan tersebut.

"Awak berada di mana?" Tanya Mina.

"Berada dalam bilik and tengah fikir pasal awak." Jawab Kai sambil bangun dari meja kerjanya.

"Ada2 sajalah awak ni. " Mina malu sendiri.

"Kenapa awak call? Rindu?" Teka Kai.

"Yang itu semestinya tapi saya call ni nak ajak awak pergi ke wedding Dahyun. Awak free tak esok?" Tanya Mina.

"Saya ada meeting pagi esok tapi lepas itu saya terus pergi ke sana. Apakata kita jumpa di sana?"

"Okey, tapi jgn lewat sebab ini wedding kwn baik saya and kwn baik awak. Lagipun Dahyun pesan suruh datang ke sana dgn awak." Beritahu Mina.

"Okey, boss. Saya takkan lewat. Awak tunggu saya." Ujar Kai.

"Baguslah, kalau mcm itu. Saya nak tidur dulu. Awak jgn berjaga sangat. Tidur itu penting."

"Okey, sekarang tak apa tidur lewat nanti bila sudah ada awak tak boleh tidur lewat dah."

"Mcm2 la awak ni. Kita jumpa esok. Goodnite!" Mina menamatkan panggilan.

💤💤💤

Mina memperkemaskan bajunya. Dia melangkah keluar ke tempat parkir kereta.

"Mina." Panggil satu suara.

"Seokmin." Mina mengalih pandangannya. Hampir sebulan mereka tidak berjumpa.

"Awak sihat?" seokmin merapati Mina.

"Mcm awak lihat. Kenapa awak dtg sini?" Balas Mina

"Kebetulan tadi saya lalu sini so saya singgah la nak ajak awak pergi wedding Hoseok. Awak nak pergi dgn saya or awak sudah janji dgn Kai?" Beritahu Seokmin.

"Saya pergi sendiri saja. Kai dia ada meeting. Kami plans nak jumpa at sana saja." Balas Mina.

"Kalau mcm itu, kita pergi sekali. Boleh? Lagipun saya ada perkara nak cakap dgn awak."Ujar Seokmin.

"Okey." Mina mengangguk mengunci kembali keretanya dan mengikuti langkah Seokmin.

"Saya minta maaf. Sepatutnya saya sebagai kawan awak menyokong awak. Maaf sebab terlalu pentingkan diri." Ucap Seokmin matanya masih fokus pada pemanduannya.

"Tak apa, saya faham. By the way, nanti datang la cafe saya." Pelawa Mina.

"Cafe awak?"

"Saya buka cafe dgn Minhyuk and Dahyun. Nanti datanglah. Kami ada perasmian minggu dpn and jgn lupa bawa bunga." Ujar Mina tersenyum membayangkan cafenya yg akan bukan minggu dpn.

"Okey, lagipun minggu dpn saya tak ada surgery. Kenapa awak suruh saya bawa bunga?" Seokmin hairan.

"Tak boleh ka awak hadiahkan bunga untuk kawan awak yg dpt buka cafe?"

"Boleh2, nanti saya bawa bunga yg besar untuk awak."

"Baguslah kalau mcm itu."

"Mina." Panggil Seokmin.

"Ya?"

"Kita still boleh kwn mcm dulu kan? Boleh keluar sama2? Sembang sama2 ?" Tanya Seokmin.

"Of course, bila awak rasa nak ajak saya keluar, ajaklah. Kalau saya free saya on tapi kalau tidak, sorry." Jawab Mina.

"Thanks sebab sudi anggap saya kawan awak lagi."

"Tak ada apa2 la. Takkan saya nak buang kawan baik saya sendiri. Awak sudah banyak tolong saya. Saya takkan lupakan itu. Thanks sebab sudi jadi kawan saya."

"Sama2! Mina awak pergilah dulu. Saya nak buat panggilan sekejap. Saya lupa nak hantar record pesakit."

"Okey, awak jgn lambat." Mina melangkah keluar dari perut kereta.

Mina melangkah ke arah dewan hotel yang ditempah khas untuk Majlis perkahwinan Dahyun.

Mina terpandang satu wajah yg amat dikenalinya. Senyum terukir tapi saat di mahu melangkah ke arah itu

"Aunty, cpt nanti terlewat pula. Oppa, tunggulah kami." Hyeri melangkah merapati Kai bersama ibu dan ayah Kai.

"Encik Kim dan Puan Kim, terima kasih datang ke majlis ini. Kai makin segak dan Hyeri juga makin cantik. Semoga kamu berdua cepat berkahwin." Ujar Puan Jung.

"Biasa saja, Aunty. Sekejap saya berjumpa dgn Hoseok." Kai berlalu meninggalkan mereka di situ.

"Jemputlah duduk."



COFFEEWhere stories live. Discover now