Jag ser på Oscar som helt klart är stressad. Kameran är gömd i en tavla och jag ställer mig framför den. Glöm att min hemlighet kommer ut på internet. Orden ekar i huvudet på mig
Det värsta du gör på fyllan Felix? Jag vet vad det är. Åh, tro mig jag vet vad du gör.
Den hemligheten är den största och mest skamfyllda jag har. Därför drar jag Oscar till mig så att vi står mitt framför kameran. Han ser oroligt på mig med en viss ovilja men jag ignorerar det fullständigt. Vi måste skynda oss innan hemligheten släpps ut. Även han verkar få bråttom då han utbrister att jag ska kyssa honom och snabbt trycker jag läpparna mot hans. Vi håller dem där i ett par sekunder och avlägsnar sedan våra läppar. Det var mer en utdragen puss och jag hoppas att det räcker. Hela akten var stressig och vi ser generat på varandra.
Plötsligt knackar Ogge på dörren och jag harklar mig innan jag stelt ler mot Oscar och öppnar dörren.
"Han är nöjd"
Säger Ogge och jag pustar ut. Oscar tränger sig förbi mig och går mot toaletten. Han är där en längre tid medan vi andra sätter oss i köket. Jag är fortfarande helt skakig efter hoten och alla minnen. Mina fingrar knycker oroligt på bordet och tillslut går jag mot kylen och öppnar en öl. Jag vet att den inte kommer räcka men psykologiskt lugnar den ner mig.
"Vad fick ni göra?"
Frågar Ogge bestämt och jag skakar på huvudet. Han ser irriterad ut och Omar ser bedjande på mig.
"Men det kanske är min och Ogges tur nästa gång"
Jag skattar rakt ut i ett frustande läte.
"Det får vi inte hoppas"
Ogge ger mig en oförstående och ogillande blick. Ja du Ogge inte hade du tyckt om att kyssa Omar.
"Seriöst han sa att vi inte fick säga"
Ljuger jag och ser tacksamt på Oscar som i perfekt tajming kommer in genom tröskeln. Han har inte med sig sina kuvert och jag antar att han spolade ner dem. Lika bra det. Ingen behöver se bilden på honom och mig i sängen. Absolut inte Ogge, han flåsar mig redan i nacken över mig och Oscar som det är.
Mycket riktigt ger Ogge mig en svårtydd blick medan jag inte låssas om den.
"Så vad gör vi nu?"
Frågar Oscar lugnt.
YOU ARE READING
Stugan
FanfictionFelix, Oscar, Omar och Ogge slängs in i ett äventyr de knappast hade kunnat ana. Tillsammans tvingas de till saker deras vardag aldrig tidigare hade tillåtit. Hoten är ständiga och en oväntad men oskiljaktig relation bildas. Hemligheterna drar dem i...