57. Felix

270 33 11
                                    

Jag läser meddelandet en gång till. Bara fall i fall jag läst fel.

"Ni ska enligt exakta beskrivningar som medföljer råna Kafét Sjöstad"

Jag ser med skrämda ögon på Omar som med en ljudlig harkling och skakande händer börjar beskriva hur allt ska gå till. Det är beskrivet in i minsta detalj och varje steg får mig att rysa. Min enda inställning är att vägra. Den ändras dock så fort Oscar läser följande.

"Om ni inte följer beskrivningarna, om ni ser till att bli infångade av polis eller annan part skall inte bara era hemligheter berättas för världen utan även filmen där ni begår narkotika brott. Då kommer polisen ta in er för både försök till rån/begått rån samt innehav och bruk av narkotiska. Vi pratar många år bakom galler. Innan ni överväger att ta detta hederliga alternativ ska jag förtydliga att ni följer Ogges väg genom det valet. Antingen tror polisen er knappa historia om mig och låter er gå vilket resulterar i att ni dödas av Omeds män. Alternativ två är att polisen tror er knappa historia om mig men ändå sätter in er i fängelset på grund av narkotiska brott. Alternativ tre, ni åker in i fängelset för båda ovanstående brott då ni alla är myndiga och blir dödade där inne av Omeds män. Det enda scenariot där ni inte dör är när ni lyckas med rånet. Då lovar jag er beskydd från Omeds gäng då filmen aldrig släpps. Jag lovar er att ni aldrig kommer höra av mig mer. Och just det innan jag glömmer det. Oscar jag har en skytt med siktet på din mormor, Omar detsamma gäller din mamma. Felix vad skulle Anja säga om Theo blir skjuten tack vare dig? Jag vet exakt var de är, jag har män med siktat gevär på deras ovetande kroppar. Allt jag behöver göra är att ge dem signalen"

Hela världen stannar upp. Inte Theo, hur kan han veta? Innan jag hinner hejda mig har jag öppnat en ölburk och känner tårarna bränna i ögonen.

-----
Blir uppriktigt glad att ni börjar kommentera nu! Då känns det inte som att skriva för en vägg😂 😘❤️ Tack, de fina orden är som choklad 😍😂

StuganWhere stories live. Discover now