41. Felix

368 25 4
                                    

"Ville du ens?"

Frågar han lugnt där vi ligger i sängen. Denna gången vilar jag i hans famn. Hans hand leker långsamt i mitt hår. Jag känner mig förvånansvärt trygg.

"I början var det spännande, sex var kanske inte min största prioritet egentligen med henne. Jag ville ha kärlek. Hon gav mig det genom sex"

"Varför just henne? Varför inte någon söt tjej i klassen"

Frågar han försiktigt och jag tar ett skakigt andetag.

"Jag vet inte, det fanns ingen kvinna i mitt liv som ville ge mig någonting annat än skit"

Jag syftar till min mamma som även hon har problem med alkohol men även droger, för att inte tala om karlar.

"Mamma är inte så bra och så började Anja ge mig uppmärksamhet"

Oscar verkar pussla ihop bitarna.

"hon lurade in dig i det"

Snabbt skakar jag på huvudet.

"Jag var med på det"

Jag hör på hans stämma att han börjar förlora lugnet.

"Felix ingen femtonårig pojke är med på att full ha sex med sin lärare när hennes man inte är hemma och romantisera tankarna av att vara hennes hemlighet"

Hans lugna strykningar med handen över mitt hår blir mer och mer hetsiga när han fortsätter.

"För att inte tala om hur ansvarslös hon varit. Du mådde ju uppenbart inte bra. Ett stackars barn med alkoholproblem och så gör hon sådär? Hon borde ha hjälp dig"

Jag kniper ihop ögonlocken över hans sårande ord.

"Det gjorde hon, tro mig Oscar det gjorde hon"

Säger jag sanningsenligt. Anja har hjälpt mig enormt, mer än vad jag kan ge henne tillbaka.

"Nej du"

Jag avbryter honom kvickt med en bedjande stämma.

"Oscar snälla. Du förstår inte hur jobbigt detta är att prata om. Jag sviker den enda som någonsin funnits där för mig. Jag berättar vår hemlighet. En hemlighet jag inte berättat på över tre år"

Paniken väller ur mig och jag försöker resa mig ur hans famn. Han håller fast mig.

"Förlåt Felix, jag försöker bara förstå"

Jag vill inte berätta men något oförklarligt betryggande växer i mitt bröst desto mer jag säger till honom. Som att jag lastar av lite av min börda.

"Hur hjälpte hon dig?"

Frågar han tyst, nästan skrämt och jag suckar medan jag sjunker ner i hans famn igen.

"När det var för jobbigt hemma kunde hon boka in ett hotell eller stuga och så tog hon hand om mig"

Det var det bästa jag visste, är det fortfarande trots att det knappt händer längre. Ju äldre jag blir desto mer fylle ligg blir det och mindre små romantiska semestrar.

Oscar lämnar rummet tyst på ljud och hans lugna handrörelser avtar. Mina tankar seglar iväg till några av de där gångerna jag nämnde.

StuganWhere stories live. Discover now