35. Omar

310 28 7
                                    

Jag ropar på Oscar en gång till och han försvinner ur sin värld och återkommer i verkligheten.

"Va?"

Jag vinkar honom till mig och han kommer till köksbordet där jag och Ogge sitter.

"Hur gick det med honom?"

Han ser nästan skrämt på mig innan han ruskar på huvudet.

"Han är helt stupfull"

Ett tyst litet skratt lämnar hans läppar och Ogge suckar.

"Kan jag tro"

Säger han och pekar på den tomma whiskyflaskan på bordet.

"Han drack en öl tidigare också"

Lägger han till och Oscar nickar förstående.

"Hur hittade han det?"

Frågar han trött, fortfarande aningen borta i sinnet.

"Det fanns i en lucka i golvet. I brevet stod det att spriten skulle finnas där samt hans straff. Vi hittade dock inte straffet"

Förklarar jag och ser hur han börjar grubbla.

"Vi hittade en bild på en Anja också"

Tillägger jag och ser hur han med ens får fullt fokus. Jag sträcker över bilden till hans väntande händer och ser hur han spärrar upp ögonen. Han bara stirrar på bilden i ren misstro innan han ser mot sovrummet och sjunker ner i stolen.

"Åh herre Gud"

"Va vadå?"

Frågar jag och ser på bilden igen. Borde jag känna igen kvinnan på bilden? Nej, det gör jag inte. Det kan vara vilken 38 årig svensk kvinna som helst.

-------
Förvånade?

StuganWhere stories live. Discover now