Min blick ligger på skärmen vilken visar insidan av bilen de tre färdas i. Oscar ser förskräckt ut med handen kramandes så hårt i Felixs att de börjar anta en vit nyans. Felix ser sammanbiten ut vilket inte förvånar mig. Han är den jag räknar med ska ta det kallt om det blir stressigt under rånet. Omar verkar stum, inte bara genom tal utan hela kroppen verkar vara tom på uttryck.
Plötsligt ringer den fasta telefonen. Jag hör hur hon går och svarar.
"Du Vigge"
Säger hon och jag ger henne min uppmärksamhet.
" Felle undrar hur långt Aron har kvar"
Säger hon plötsligt och sätter handen över telefonluren. Jag ler smått, Felle är enkelt stressad när det gäller tider.
"Fem minuter"
Svarar jag kort och hon nickar kort innan hon vänder sitt fokus till luren igen.
"Vigge säger om fem"
Hon ger Felle informationen om hur allting går för Aron som kör våra tre marionetter till kafét som ska rånas.
För mig blev den här idén en äkta fundering när polisen började jaga oss i hälarna. Felle blev paranoid och även jag insåg att vi var tvungna att minska riskerna. Polisen var allt närmre att fånga oss för varje rån. Så jag fortsatte att bearbeta idén om att få några andra att göra rånet. På så sätt om polisen tar "oss" tar de några andra och vi förblir utanför fängelsets murar. Dessutom får de tre ta skulden för alla rån vi någonsin gjort.
Både Aron och Felle hade varit lite motsträviga till en början. Jag tappade räkningen på hur många gånger Felle frågade: "Vigge är det verkligen en bra idé?". Jag vet att han vet att det är just en bra idé men Felle har alltid varit rättrogen. Tillslut hade han insett att det var det tryggaste för vår egen del. Nu kan vi lufta risken att bli arresterade genom att inte göra alla rånen själva. Dock har vi i detta redan fixat med kamerorna och liknande så det kommer Felle styra från bilen medan de tre killarna kommer lura bort Anna Salomonsson samt ta pengarna i kassan. De får helt enkelt göra det riskfyllda arbetet medan vi tar alla pengarna för det.
Det har varit en av mina mest utvecklade planer men även den mest tillfredsställande, efter tiden då jag rekryterade Felle det vill säga. Det kommer alltid vara min favorit. Det stör mig nästan att Felix Sandman och min Felle faktiskt har samma förnamn men inget gick att göra åt saken. Felix Sandman blev perfekt. Efter att ha kollat på den där gymnasieskolan hittade jag en lämplig kandidat i Sandman och ett par veckor efter började jag i klassen. Jag spelade min roll vid namn Ogge bra trots min betydligt högre ålder och smälte in i tonåren ännu en gång i livet. Snabbt var jag inne i hans gäng och insåg snabbt att mina misstankar om alkoholmissbruk stämde. Efter lite mer snokande kom även Anja fram i bilden, vi hade henne trots allt i svenska och det var inget svårt att lista ut.
Oscar Enestad gled mer eller mindre med. Jag såg att han lade en viss uppmärksamhet vid Felix. Efter en kort stunds tänkande visste jag även hans hemlighet. Begav mig hem till honom insåg att han bodde hos sin mormor, förlorade sin pappa till missbruk och mamma i cancer. Att hans mormor var extremt kristen och dessutom inte accepterade hans homosexualitet var ett plus i kanten. Jag hade så mycket annat som back up på den blonda killen. Han hade blivit skrämd från vettet av att bara veta att jag vet.
Omar Rudberg, killen jag känner utan och innan. Det var flera år sedan jag såg honom sist men visst är han sig lik. Det är sant att jag och hans flickvän hade sex bakom hans rygg en längre tid. Det är inget jag har dåligt samvete för dock. Vi var unga och jag var uttråkad. Hon är fortfarande en del i mitt liv. Inte stor dock och vi har inte setts på lika länge som jag och Omar. Men nu står hon här i rummet bredvid mig. Kassandra Sandman. Visst var det lätt att få in Dannes falska nummer i hennes brors telefon, få bekräftat missbruket och få en bakgrunds check.
Hon är betydande för min plan men inte kunde jag bry mig mindre om henne. Jag tillhör trots allt någon annan, även om jag aldrig skulle erkänna det.
---------
Erkänn att ni är SHOOK?! Haha😂👏🏻För er som inte vet vem Vigge, Felle och Aron är så bör ni läsa: Mörker i tre nyanser och oskyldighet i tre nyanser. Finns bland mina verk. Det kommer förklara en HEL DEL 😏👏🏻
YOU ARE READING
Stugan
FanfictionFelix, Oscar, Omar och Ogge slängs in i ett äventyr de knappast hade kunnat ana. Tillsammans tvingas de till saker deras vardag aldrig tidigare hade tillåtit. Hoten är ständiga och en oväntad men oskiljaktig relation bildas. Hemligheterna drar dem i...