Evimizin neşesi kına gecesi

200 25 23
                                    

Selam nasılsınız ? Tam tamına 32 bölüm oldu . Bugüne kadar yanımda olan herkese ciddi ciddi anlamda teşekkür ederim . İyi ki varsınız . Bilmeyen kişiler olabilir diye tekrar tekrar duyuru yapıyorum ;

FACEBOOK GRUBUMUZ AÇILDI !

"BİR GÜNLÜK SEN" (Arama yerine eğer bunu yazarsanız kolaylıkla bulabilirsiniz . Eğer bulamazsanız bana burdan , instagramdan , facebook hesabımdan da ulaşılırsiniz . Sizleri çok seviyorum )

Ece İnan

Bazı anlar olur ya hani ; nutkunuz tutulur , iki kelimeyi bir araya getiremezsiniz . Üzgünsünüzdür , heyecanlı bir o kadar sakar . Çoğu genç kız farklıdır elbette ama tek bir ortak noktada buluşur aslında hepsinin fikri ; 'evlenmek ' yıllardır yaşadığın , her yerinde bir anın olduğu , düşüp kalktığın eve artık misafir olarak girmek . Yeni bir ailenin olması . Çok ürkütücü gibi gelse de bazen insan güçlü olmak zorunda kalır . Benim de bugün kına gecem ve bir sonraki gün düğünüm var . Mutlu muyum ? Sonuna kadar elbette mutluyum fakat ; ayrılık . Normal bir insandan ayrılırken belki bu kadar üzmez ama yıllardır her zor zamanında olsun mutlu günlerinde olsun zor zamanında yanında olup destek çıkan o nadide insanlardan ayrılmak . Ayrılıkların en zoru diyebilirim . Akşam geç saatte yatmama rağmen heyecandan uyuyamamıştım . Sevdiğim adam ile hiç pişman olmayacağım bir yola girecektim .  Ve bugün ilk önce beni ağlayıp , sonra oynatacaklardı. Yaşlı teyzelere hem ağlarım , hem giderim imajı verdireceklerdi . Gece geç saatlerde yatmama rağmen ; sabahın erken saatlerinde uyanmıştım . Yatağımı düzeltmiş ve kına gecesinde giyeceğim elbiseleri hazırda bırakmıştım . Birazdan Ezgi bize gelecekti . Kuaför'e gidecektik fakat ; Efe'nin ;

" O güzel halinizle asla gidemezsiniz eve gelir ben ayarlarım" 

Sözleriyle tüm hayallerimiz suya düşmüştü . Yudumladığım kahvem ile dışarıyı izliyordum . Annem ve babam tarafı eve akın ediyordu . Annem , özel olarak son bir hafta için 3 yardımcı daha getirtmişti . Kapının tıklanmasıyla o tarafa döndüm . Gel bile dememe fırsat vermeden , babam içeriye girmişti . En zor anlardan biri ne diye sorsalar ; babam ile vedalaşma der ve susarım . Babam , gözlerinin doluluğunu belli etmemek adına sahte , buruk ve acı dolu bir gülümseme ile yanıma geldi .

" Ne yapıyorsun bakalım güzel kızım ? Heyecan var mı ? "

"Kahve içiyorum baba malum gece heyecandan uyuyamadım pek fazla."

Babam ile cam kenarına karşılıklı olarak  yerleştirilmiş olan su yeşili kanepelere oturduk . Babam , sanki bir şeyler demek istiyor ama , dilinin ucuna gelen kelimeler bir türlü çıkmıyordu .

"Kızım aslında senin ile bir şeyler konuşmak için geldim . Dediklerimi iyi dinle olur mu ? "

"Anladım zaten baba . Aa! Bak şimdi alındım ama bugüne kadar hangi dediğini dinlemedim ki ? "

"Ben sana dinlemedin demedim kızım . Gırgırınız bittiyse konuşmaya başlayabilir miyim Ece Hanım ? "

"Tabiki buyrun lütfen ."

Babam ile ufak bir gülmeden sonra ; ciddileşen ses tonu ile başladı konuşmasına ;

"Koca kız oldun meleğim . Daha dün doğmuş gibi gelsende çok büyüdün . Daha şu odanın içinde emeklediğin günleri hatırlıyorum . İlk konuşmanı , yarım yamalak baba diyişini . Kızmanı , ağlamanı , yenilip düşmeden ayağa kalkışlarını . Sen hep her zaman güçlü bir kızdın meleğim . Sen herkesin gözleri yaşlıyken umut dolu bakandın . Kansere yakalandığın zamanı hatırlıyor musun ? Ben ilk duyduğumda yıkılmıştım o küçücük yaşınla ; baba üzülme ben iyleşip hemen gelirim demiştin . Ve öyle de oldu biliyor musun ? Ece'm , güzel kızım benim . Hep gözlerin her zaman öyle baksın olur mu bitanem ? Her zaman güçlü ol . Gücün kalmasa bile dik dur olur mu ? Dik dur ki kimse senin üzgün olduğunu bilmesin göremesin . Eğer sen güçsüz olduğunu gösterirsen ; tanıdık , tanımadık herkes seni yıkmaya çalışır.  İşte öyle insanlara sakın babacım kendini ezdirme . Her zaman doğruyu savun . Sonunda üzüleceğin bir şey olsa dahi vazgeçme olur mu ? Çünkü ; gece kafanı yastığa koyduğunda uyuyamazsın . İnsanlar ; doğarlar , büyüler , evlenirler ve ölürler . Sen doğdun ben hala inanmasam küçük görsem de kocaman oldun . Ve şimdi evleniyorsun . Öncelikle sana çok teşekkür ederim babacım . Bir gün olsun bana yalan konuşmadığın için ve kendine , kalbine , ömrüne yakışacak kişiyi bulduğun için . Birgün olsun senin için kızın şöyle , bigün biri ile yarın başkasıyla dedirtmedin . Yarından itibaren ; yeni bir ailen olacak . Burası da senin evin . Efe'nin , seni üzmeyeceğini şüphem yok . Ama olur da canın sıkılır , çok  bunlarsın telefonun diğer ucundayım . Eşine her zaman sadık ol kızım . Erkekler , bazen daha iyi görürler . Eğer sana bir şeyi yapma derse yapma . Dik başlı ol kızım herkese kafa tut ama ; Efe'ye tutma . Ben eminim ki iyi anlaşacaksınız ; ama olurda birgün ikinizde artık son raddeye gelirseniz alttan almayı bil . Ayrılık en son çıkar yolunuz olsun . Tamam oldu ayrıldınız ben babamın yüzüne nasıl bakarım diye düşünme olur mu ? Eğer sen bir şey  yapıyorsan zaten bir açıklaması vardır. Hani diyordun ya baba senin gibi birini bulacağım diye ;  sen o kişiyi buldun . Ve kaybetmekte istemiyorsun ya meleğim ne yap biliyor musun ? Annen gibi sev . "

BİR GÜNLÜK SENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin