8

1.2K 37 9
                                    

"Jo det är såhär att..."

--

Han tar en liten paus innan han sedan forsätter. "Oscar mår inte alls bra över det som har hänt mellan er och han saknar dig som fan". Jag biter mig löst i läppen medan jag funderar över det Omar nyss sa. Jag har fått vissa klartecken de senaste dagarna att det han säger stämmer men jag vet ärligt inte vad jag känner. "Jag har kind of förstått det" säger jag och skrattar nervöst. "Men jag vet inte riktigt om jag vågar ta risken att låta mitt hjärta bli krossat igen" mumlar jag och pillar nervöst på min tröjärm. "Jag kan lova att han inte kommer göra det igen, han har förändrats, lita på mig". Jag nickar långsamt och kollar ut genom fönstret. En pinsam tystnad lägger sig över oss och jag funderar över vad jag kan säga.

"Jag gör det"

Han kollar med en frågande blick på mig. "Vänta lite nu hänger jag inte alls med här, vad exakt gör du?" säger han och jag skrattar lite. "Jag skriver till Oscar igen, så får det bära eller brista" ett leende sprider sig på Omars läppar när jag säger det. Förmodligen har Oscars deppiga beteende påverkat de andra killarna och deras band ganska mycket. Jag ler tillbaka mot honom och börjar sedan käka maten på tallriken framför mig.

--

Omars perspektiv

Jag slår in koden till studion och öppnar dörren. När jag kommer in till danslokalen där vi ska repa idag sitter redan de andra i soffan. Båda två håller på med sina mobiler och märker mig knappt när jag kommer in. "Vart har du varit? Skulle inte vi käka tillsammans alla tre?" säger Felix och kollar upp från sin mobil. "Jo men jag var och käkade med Hann-" börjar jag men avslutar meningen direkt när jag inser att jag har sagt för mycket. Oscar tittar upp på mig och jag ler nervöst mot honom. "Vem Hanna?" frågar han och nu inser jag att jag förmodligen är körd. "Hanna Hansson" säger jag tyst och harklar mig sedan. "Varför sa du inget??? Jag hade kunnat följa med ju?!" säger Oscar smått irriterat. Han reser sig upp och börjar gå bort mot dörren. Fan. "Ja men förstår du inte att det kanske hade blitt sämre mellan er då? Jag har snackat med henne om det hela och förhoppningsvis kommer du få ett meddelande av henne idag" säger jag och hoppas att han inte ska gå iväg. Han stannar precis framför dörren och vänder sig sedan långsamt om. En högljudd suck försvinner ur hans mun och han drar en hand genom sitt hår. "Är du säker?" frågar han mig och jag nickar. "Hon sa det iallafall".

Ett litet leende börjar leka på Oscars läppar och en glädje sprids genom min kropp. Han har verkligen mått hur dåligt som helst över detta och att se honom glad betyder så mycket för mig. I mean han är ju en av mina bästa vänner. "Ska vi sätta igång då?" frågar Felix och reser sig upp från soffan. Jag nickar och slänger av mig min jacka och väska på soffan.

Oscar sätter igång musiken till Gotta Thing About You och vi börjar dansa och sjunga med till låten. Jag sneglar över på Oscar i spegeln och äntligen utstrålar han den glädjen han alltid brukar göra. Han hänger med i dansen hela tiden och sjunger och dansar med en riktig inlevelse.

Kort kapitel kanske men aaa. Hoppas ni tycker om boken än så länge och om ni gör det får ni gärna rösta och kommentera :) Ily <3

FÖRLÅT MIG | OEWhere stories live. Discover now