35

500 15 1
                                    

Hannas perspektiv

Det är dagen efter den första spelningen i Ystad. Det gick superbra och alla killarna samt vi runt dem var väldigt nöjda med deras framträdande. Ikväll är det konsert nummer två i Ystad. 

En populär tidning i Ystad har bokat in en intervju med de populära killarna och det är det vi håller på med just nu. Eller vi och vi, jag sitter mest och tittar på och småskrattar lite åt vissa av deras svar. De har snackat med tidningen i ungefär 10 minuter nu och intervjun börjar lida mot sitt slut. 

"Men innan vi avslutar denna trevliga intervjun så tänker jag bara fråga en sak till, och denna frågan är till dig Oscar" säger hon som intervjuar och vänder sig mot Oscar. Han nickar med ett leende på läpparna. "Du har ju somsagt en flickvän numera, hur går det mellan er två" frågar hon och slänger en snabb blick mot mig men tittar sedan tillbaka mot Oscar. 

"Det går hur bra som helst, hon är absolut den mest underbara tjejen jag någonsin träffat, hon är underbar på alla sätt och vis och vi passar varandra helt perfekt" säger han och för varje ord växer hans leende mer och mer. Det gör mig alldeles varm i hjärtat och ett stort leende speglar sig på mina läppar. 

De avslutar intervjun och Oscar kommer fram till mig. "Hej babe" säger jag och ler mot honom. "Tjena snygging, har du haft kul under intervjun?" frågar han och kramar om mig. "Well det var faktiskt kul att lyssna på er" säger jag och drar in doften av han i min näsa. 

"Det är faktiskt ganska varmt ute idag och vi funderar på att dra till stranden, vill du följa med?" frågar han mig och vi avbryter kramen. Jag tittar först lite småskeptiskt på honom men nickar sedan. Det är slutet på våren ungefär och det är normalt inte varmt men idag är det faktiskt supervarmt. "Det kan väl bli kul" säger jag och ler. 

Det tar inte lång tid innan vi har kommit tillbaka till turnébussen och börjar packa ner våra badsaker till stranden. Ystads stränder är en av de mest finaste så jag ser verkligen fram emot detta. "Rappa på lite jag vill bada" ropar Omar från ingången. "Chilla lite Ormis" säger jag medan jag drar på mig min bikini. Jag tar på mig en jumpsuit över bikinin och sedan går jag ut till de andra. "okej I'm ready" säger jag och tar tag i Oscars hand. Vi går ner till stranden som ligger alldeles intill där vi parkerat turnébussen. 

Jag måste erkänna att jag blir väldigt förvånad när jag ser hur många som faktiskt är på stranden idag. Det är inte lika många som det brukar vara under en varm sommardag men det är ovanligt många ändå. 

Vi hittar en plats där vi lägger ner våra saker på och jag tar av mig min jumpsuit. Killarna tar av sina hood-tröjor så de endast står i badbyxor. Det tar inte lång tid innan jag märker hur en kille som står lite längre bort granskar min halvnakna kropp nogrannt. Jag stannar till och kramar om Oscar samtidigt som jag viskar i hans öra. "Okej, gör inte detta till en stor grej men det står en kille längre bort som glor som in i helvete, snälla lämna mig inte ensam han gör mig så obekväm". Han tittar bort mot killen och jag ser hur han blir irriterad. Han nickar långsamt och sedan fortsätter vi att gå. 

Vi går i vattnet och i samma sekund som jag börjar ångra att jag sa ja till detta lyfter Oscar upp mig i brudstil och börjar rusa ut i havet. "Oscar släpp ner mig det är svinkallt" skriker jag och skrattar lite. "Du är het så det ska väl inte skada" säger han och kysser mig på pannan. Innan jag vet ordet av det slänger han ner mig i vattnet vilket får mig att skrika högt. "Oscar för i helvete" skriker jag och kramar om mig själv. Det är svinkallt i vattnet, verkligen svinkallt. 

Både han och de andra killarna doppar sig under vattnet och sedan går vi fort upp mot stranden igen. "Jag älskar dig men jag kommer inte förlåta dig för detta" säger jag och försöker verka jättesur, vilket jag inte är. 

Jag går före till handdukarna och när jag kommer fram ser jag killen som kollade in mig tidigare. Han går fram mot mig med ett leende på sina läppar. "Du är jävligt sexig girl" säger han och biter sig löst i läppen. "Ehm, tack, men jag har pojkvän och känner inte dig". 

"Jag frågade inte men jag kan gärna vara dig pojkvän" säger han och går ännu närmre mig. 

"Eyy dra från min flickvän" ropar Oscar och joggar fram till oss. Killen vänder sig om och lämnar mig ifred. När Oscar kommer fram till mig lägger han sina armar om mig. "Aldrig igen" säger han och kramar om mig hårt. "Jag älskar dig".

//

I'm so sorry för att jag ej la upp detta kapitel igår - som jag borde gjort. Men jag blev magsjuk igår och mådde helt enkelt för dåligt för att skriva men nu är det uppe ifallafall! 

FÖRLÅT MIG | OEحيث تعيش القصص. اكتشف الآن