"Oscar?? Kommer du?" ropar jag och lägger armarna i kors över bröstet. Jag måste erkänna att jag är en gnutta irriterad. Vi ska iväg till en nyårsfest och vi är väldigt sena.
Steg hörs i trappan och Oscar kommer ner till mig i hallen.
"Drick nu inte för mycket". Min mamma kommer ut till oss och ler oroligt. "Nejdå, jag lovar" svara jag och ger henne en kram. Jag var ganska galen i fester osv tidigare och kunde bli ganska full men nu för tiden har jag lugnat ner mig rejält.
"Du kan vara helt lugn! Jag kommer att hålla koll på henne" säger Oscar och lägger armen om mig. "Det blir nog snarare tvärt om" säger jag och småskrattar. "Med den här takten kommer vi komma dit efter tolvslaget, kom nu" säger jag, tar tag i Oscars hand och går ut mot gatan. Hand i hand går vi bort mot busshållplatsen. Det är väldigt kyligt ute och jag huttrar till. Oscar lägger istället armen om mig och jag blir genast varmare.
När busshållplatsen blir synlig ser vi att bussen håller på att köra in mot kanten. Vi börjar rusa så fort vi kan och hinner precis fram till dörrarna innan de stängs. Jag både flåsar och skrattar när vi tar en plats på bussen. "Vi hade aldrig hunnit om vi inte var sådär snabba" säger Oscar och jag skakar på huvudet. "Supersnabba".
Musiken dunkar högt och vi möts av glada människor när vi kommer in genom ytterdörren. "Kom, vi går till köket och hämtar något att dricka" säger Oscar och tar tag i min hand när vi tagit av oss ytterkläderna.
——
"Fem fucking minuter kvar!"
Alla på festen är upphetsade och nästan alla är stupfulla, förutom jag och Oscar. Vart jag än tittar ser jag folk som vinglar fram. På sofforna ligger det folk och bokstavligen äter upp varandra. Det ser inte ens ut som om de kysser varandra utan mer att de är väldigt hungriga. Jag antar att det är så fyllekyssar ska se ut. Själv har jag aldrig upplevt en sån, dock är jag glad för det för jag vill inte bli uppäten. Jag känner mig helt tvärt om än alla andra här inne.
Tre minuter. Om tre minuter är det nytt år. Om tre minuter kommer jag kyssa in det nya året med Oscar. Allt påminner så mycket om den senaste nyårsfesten jag var på tillsammans med Oscar.
"20 sekunder!"
Plötsligt känner jag två stora händer läggas på mina höfter. Jag vänder mig hastigt om och när jag ser gestalten framför mig spricker jag upp i ett stort leende. Oscar.
"Tio sekunder kvar!"
Jag ställer mig på tå, då Oscar är några centimeter längre än mig, och pressar mina läppar försiktigt mot hans. Kyssen är mjuk och lugn. Absolut inget grovhångel, utan en helt perfekt nyårskyss. Det är som om våra läppar är gjorda för varandra.
"TRE TVÅ ETT GOTT NYTT ÅR!"
Vår kyss håller på i några minuter efter alla fyrverkerier har börjat tändas utomhus. Vi drar ifrån och jag ler brett mot honom. Min Oscar.
"Såhär bra har aldrig jag aldrig någonsin både avslutat och börjat året"
"Exakt det sa du förra gången med, kommer du ihåg?" säger Oscar och jag ler stort. Fy fan vad jag älskar den killen.
Tjeeennaaaaaa!
Kanske ett tråkigt kapitel Idk men somsagt det behövs sånna här för att det ska bli en bok :)) Men jag har suttit & planerat hela denna boken nyligen och det kommer drama ;) i promise. Kan avslöja lite att det kommer komma in en tjej i bilden & hjärtan kommer krossas ;)Hehehheheehhehehehehhehe
Ses i nästa <3
YOU ARE READING
FÖRLÅT MIG | OE
Fanfiction"Hanna?" "Ja?" "Förlåt mig" Vågar man lita på någon som nyss krossat ens hjärta? Kan man lita på att personen aldrig kommer göra det igen? Kanske det, men det har sitt pris. Uppföljare till 'Sextig o.e'