2

1.6K 39 11
                                    

Jag vaknar upp av att en dörr slås igen med en hög smäll. Mitt hjärta hoppade nästan ur bröstkorgen av den plötsliga smällen. Jag reser mig sakta upp från sängen och tassar långsamt och försiktigt bort mot min dörr. Om det är någon som är arg vill jag helst inte störa. Jag hinner skymta att klockan är 09.35 innan jag smidigt smiter ut från mitt rum. Det är knäpptyst utanför och jag börjar undra om jag bara har inbillat mig den höga smällen. Allt kanske bara var en dröm. Försiktigt smyger jag bort till Tildas dörr och öppnar den ljudlöst. Till min chock ligger hon ihop-kurad till en boll på sängen och tårar forsar ner för hennes kinder. Jag öppnar dörren ordentligt och skyndar mig fram till henne.

"Tilda, vad har hänt?" frågar jag och sätter mig ner bredvid henne i sängen. Hon reser sig upp och sätter sig i min famn direkt. "H-H-Hilda är s-sjuk o-och mamma säger a-att j-j-jag inte får g-gå på konserten ensam" säger hon och börjar gråta ännu mer. Det gör ont i hela mig att se henne såhär. "Men älskade" jag kramar om henne ännu hårdare än tidigare och gungar långsamt fram och tillbaka. Jag har förstått att det där bandet betyder väldigt mycket för henne och förstår varför hon är såhär ledsen. Vi sitter så, knäpptysta, ett tag innan jag avbryter den tunga tystnaden. "Men du, vet du vad, jag kan hänga med dig ikväll, det blir bara kul!" hon lutar sig bakåt och kollar mig in i ögonen och hennes tårar slutar äntligen rinna. Hennes hand lyfts upp mot hennes ansikte och låter handryggen torka bort tårarna från hennes kinder. "Är du seriös?" hennes ledsna min ersätts med ett hoppfullt leende. Jag nickar på huvudet och hon kramar om mig igen. "Åhh tack tack tack du är världens bästa syrra!" nästan skriker hon ut och jag börjar småskratta. Jag ler mot henne och i samma sekund kommer mamma in i rummet. "Jag kan gå med henne på konserten, det blir bara roligt" säger jag och mamma lutar sig mot dörrkarmen med ett leende på sina läppar. "Fine, det blir väl kul att ni två få hitta på något tillsammans när ni inte har träffats på ett tag" Tilda nickar glatt på huvudet och ler så hennes tänder syns.

Jag reser mig upp från Tildas säng och går ner till köket. Radion är påsatt vid en hög volym och orden till Shape Of You sprider sig genom hela köket. Samtidigt som jag dansar och sjunger med till Ed's låt plockar jag fram min frukost. Två rostade mackor med jordnötssmör och ett glas apelsinjuice blir dagens start. Medans mackorna rostas i brödrosten tar jag upp min mobil från bakfickan på mina gråa pyjamasshorts. Jag går in på mina sms och går in på min och Matildas konversation.

Jag 09:59:

Hej Mat, du, tyvärr kan jag inte ses idag, Tildas kompis är sjuk så jag ska följa med henne till konserten ikväll istället, hoppas det är ok? Vi kanske kan ses imorgon istället? Ily

Jag stänger av min mobil och låter den sjunka ner i min ficka igen. Brödrosten plingar till och mina mackor är äntligen klara. Från köksskåpet plockar jag fram ett glas och en vit tallrik där jag lägger ner mackorna på. Från kylen hämtar jag apelsinjuicen och häller ner den i ett glas. Tilda kommer ner från trappan nynnandes på en låt. Hon gör mig sällskap i köket och börjar även hon med att fixa sin frukost. "Förresten, när ska vi vara där?" jag lyfter upp tallriken och mitt glas och sätter mig ner vid köksbordet. "Dörrarna öppnas halv sju så vi kan vara där då" säger hon och häller upp yoghurt i en skål. Jag nickar och tar upp min mobil igen för att se om Matilda har svarat mig.

Matilda 10:05:

Okej, det är lugnt! Hoppas ni får en grym kväll anyways!! Aa men det kan vi nog lösa, ly2!

Jag ler åt hennes svar, lägger ner mobilen på bordet och börjar äta min frukost.

När jag ätit upp mina mackor dricker jag upp det sista av juicen som finns kvar i glaset. Jag reser mig upp och plockar undan efter mig innan jag småjoggar upp för trappan och in till mitt rum. Jag går in på Spotify och sätter på låten Write On Me med Fifth Harmony. Samtidigt som jag börjar sjunga med till låten öppnar jag mina garderobsdörrar och letar efter något att ha på mig. Jag väljer ett par svarta jeans och en rosa hoodtröja med trycket "GRL PWR" tryckt i svart färg på bröstet. Sedan sätter jag mig ner vid mitt sminkbord och sminkar mig lite. Jag borstar ut mitt hår men orkar inte fixa till det något extra så låter det vara utsläppt.

Låten Reflection spelas från min mobil och jag kan inte hjälpa att jag börjar sjunga med. Låten är så bra och lyricsen till låten är enligt mig väldigt sassy, vilket jag gillar väldigt mycket.

Jag letar upp en gammal bild i min kamerarulle som jag kan lägga upp på Instagram. Jag skriver en snabb quote från låten och lägger snabbt upp den.

@hannahanssoon"Think i'm in love, cause you're so sexy, boy i ain't talkin' bout you i'm talking about my own reflection"

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

@hannahanssoon
"Think i'm in love, cause you're so sexy, boy i ain't talkin' bout you i'm talking about my own reflection"


har typ gått och kärat ner mig i fifth harmony's låt Reflection, den är ba så grym!!!

FÖRLÅT MIG | OETempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang