Hannas perspektiv
Jag och Oscar var först ute och gick en lång runda igår och sedan repade dem inför det första giget som ska vara idag. Resten av kvällen la jag och Oscar oss i min sovkupé och tittade på en romantisk film. Och det var i princip det enda roliga som hände igår.
Jag vaknar av känslan av kallt vatten över hela min kropp. Ett högt skrik lämnar min mun samtidigt som jag spärrar upp mina ögon. "Vad i helvete" skriker jag och tittar bort mot personerna som står intill mig.
Den första personen jag ser är Oscar, såklart, med ett nöjt flin på sina läppar. Sedan får jag syn på 4 andra killar som även de har ett flin på sina läppar. Killarna är killarna från bandet The Vamps och de ska vara förband till mina killar under deras lilla turné.
"Men helt seriöst" säger jag lite besvärat och torkar bort lite av vattnet från min kropp. "I can't do anything against you guys because I barely know you, men du din lille jävel" säger jag och tar fram min svarta tuschpenna som ligger på hyllan i min sovkupé. Jag reser mig upp och börjar gå emot Oscar som nu har börjat backa. "Du vågar inte göra det" säger han och fortsätter att backa, fortfarande med ett brett leende på sina läppar. "Åh jo, det gör jag" säger jag och börjar rusa efter Oscar. Vi springer ut från bussen, jag följer efter Oscar i full fart.
Plötsligt tappar Oscar balansen och faller ner på gräset. "Hah" säger jag och ler stort. Jag sätter mig gränsle över honom och ritar ett sträck och en smiley över hans pappa. Jag funderar om jag ska rita något mer men jag hinner inte tänka så mycket innan det plötsligt blir ombytta roller. Oscar, som är väldigt mycket starkare än mig, vänder på oss så han är överst istället. Pennan lyckas jag tappa mitt i allt vilket gör att han istället får tag på den. Han tar upp den och ler retligt mot mig samtidigt som han långsamt sänker ner pennan mot min panna.
"OSCAR NEJ SLUTA SNÄLLAAAA" skriker jag men det hjälper inte. Han sätter ner pennan mot min penna och jag känner hur han avbildar en smiley eller något liknande. När han är klar reser han sig upp och ler stolt mot mig.
Killarna i The Vamps har stått och beskådat alltihop och de viker sig av skratt. De kommer fram till oss och hälsar på mig. Alla fyra verkar vara jättemysiga och supertrevliga killar. Precis som med mina boys.
"You're going to be so cute on the show tonight Oscar" säger Brad och pekar mot hans panna. Jag lägger armarna i kors över bröstet och ger både The Vamps och Oscar ett charmigt leende. "Asså Hanna var du tvungen, du ska ju inte stå på scen ikväll iallafall" säger han och börjar gnugga i sin panna. "Men vadå? Jag har ju ritat jättefint ju!" säger jag och fejkar en ledsam min. "Käft okej" säger Oscar och småskrattar.
"You guys are too cute!" säger Connor och jag ler mot honom. "Thank you".
"Kom så går vi och tvättar bort det" säger jag och sträcker ut en hand mot Oscar. Han tar tag i min hand och tillsammans går vi bort mot huset där de ska ha spelningen i. Vi går in till deras loge där det bland annat finns ett enormt badrum med alla möjliga parfymer, godis och smink. Och det bästa är att de har sagt åt oss att vi får ta hur mycket vi vill, vilket jag älskar.
"Hur känns det nu inför spelningen då?" frågar jag och sätter på kranen. "Jorå, jag är lite smått nervös men det har försvunnit lite nu när vi blötte ner dig" säger han och jag knuffar till honom löst i sidan. "Lägg ner, det var hemskt" säger jag och skvätter lite vatten på honom.
Han lägger sina armar om min höft och tittar mig djupt in i ögonen innan han sedan lutar sig framåt och kysser mina läppar försiktigt. "Har jag sagt hur mycket jag älskar dig?" säger han när vi brutit kyssen. "Många gånger" säger jag och ler brett.
//
Hej hej lovies!
jag har tänkt igenom lite saker och kommit fram till att jag kommer börja uppdatera denna boken 2 ggr/veckan (onsdagar och lördagar) med start imorgon. Anledningen till detta är att jag har 3 andra böcker ongoing just nu, går 1an på gymnasiet, vill träffa mina vänner och elitsatsar på min tennis :) Alltså har jag just nu iallafall inte tid till att uppdatera 3 ggr/veckan som tidigare. Hoppas ni förstår! Men tanken är att varje kapitel minst kommer vara 1000 ord ;) Aja, det blir säkert bra! Hoppas ni har/har haft en bra dag idag!
see youuuu xxx
KAMU SEDANG MEMBACA
FÖRLÅT MIG | OE
Fiksi Penggemar"Hanna?" "Ja?" "Förlåt mig" Vågar man lita på någon som nyss krossat ens hjärta? Kan man lita på att personen aldrig kommer göra det igen? Kanske det, men det har sitt pris. Uppföljare till 'Sextig o.e'