Hannas perspektiv
Jag sitter på en filt på gräsmattan ute i vårsolen. Fåglarna kvittrar i träden och jag bländas lätt av den starka solen. Killarna är inne i arenan och har soundcheck inför dagens konsert i Malmö. Redan nu, sex timmar innan det är insläpp, har flera fans börjat köa utanför ingången. När jag och Oscar kom tillbaka från att ha varit en runda på stan tidigare idag blev det ett jävla liv när vi skulle gå in igen.
Ska jag vara ärlig så är jag fortfarande lite smått chockad över Oscars överraskning igår. Jag har svårt att ta in att det verkligen har hänt. Dels att jag fick träffa och hänga med Zara men även att jag fick sjunga live på en scen, och att folk jublade som bara den efteråt. Det var så kul att få träffa Zara och hon var verkligen supertrevlig. Det var också lite sjukt att jag fick stå på scenen tillsammans med henne och sjunga den sista låten. Något som jag normalt aldrig skulle kunna tänka mig att göra.
Från min mobil spelas musik medan jag njuter av vårsolen. Idag är det 19 grader ute och totalt vindstilla vilket gör att det känns ännu varmare än vad det egentligen är. Normalt är jag inne tillsammans med killarna och tittar på när de repar men idag kände jag för att bara ta en lugn stund ensam och rensa mina tankar lite. Det är lätt att man glömmer bort sig själv när man är ute såhär och turnerar.
Låten Wings med Little Mix sätts på från min mobil och mina tankar börjar direkt kretsa kring den låten.
Den låten har betytt väldigt mycket för mig under mina tonår. Jag har lätt varit den som folk tycker det är kul att snacka skit om och hålla på med. När jag har tyckt det känts jobbigt har jag satt på den låten och det har faktiskt lättat mitt hjärta en hel del. Ni vet säkert själva att musik kan dels sprida så många olika känslor men även läka ens hjärta osv. Och för mig så har denna låten hjälpt mig väldigt mycket.
Ibland när det har varit jobbigt i skolan under dagarna har jag pluggat in mina hörlurar i öronen och satt den låten på repeat. Ni kanske undrar varför just den låten har fastnat i mitt hjärta? I delar av låten sjunger tjejerna:
"Mama told me not to waste my life she said spread your wings my little butterfly, don't let what they say keep you up at night, and they can't detain you, cause wings are made to fly, and we wont let nobody bring us down. No matter what you say it wont hurt me, don't matter if I fall from the sky, these wings are made to fly"
Folks handlingar och ord har försökt trycka ner mig, och ibland har de till och med tyvärr lyckats med det. Men med den låten har jag byggt upp en starkare sida inom mig som inte längre tar skit av någon. Det spelar ingen roll vad folk säger, tycker eller gör mot mig. Jag vet mitt egna värde och vad andra tycker spelar ingen roll.
Från verkligen ingenstans skiner jag upp som en sol och får en briljant idé.
Sedan ett tag tillbaka har jag blivit lite sugen på att tatuera mig. Inte någon stor tatuering utan någon väldigt liten. Men jag har inte lyckats komma på riktigt vad jag har velat göra för någon tatuering. Men nu vet jag exakt. Eftersom den låten har betytt så mycket för mig vill jag tatuera in en liten fjäril på min handled. Det är precis vad jag vill och ska göra.
Som en fjäril (hah) flyger jag upp på fötter och samlar ihop mina saker från gräsmattan. Jag plockar upp allt i min famn och skyndar mig in till turnébussen med sakerna. Jag ställer tillbaka allt på sina platser igen och småjoggar sedan in till killarna med en förhoppning om att de ska vara klara med repandet.
Till min stora tur är de faktiskt färdiga när jag kommer in. "Hannisen" säger Oscar och kramar om mig när jag kommer fram till killarna. "Har det gått bra med soundchecket?" frågar jag och ler mot killarna. "Yes, vi är så redo inför ikväll!" säger Omar och de andra killarna nickar instämmande.
"Felix, hade du kunnat tänka dig att hänga med mig till stan en snabbis?" frågar jag och jag ser på Oscar hur hans ansikte sjunker ihop lite. Felix tittar förvånat på mig men nickar sedan. "Ah visst" säger han och rycker på axlarna. "Don't worry babe, jag ska göra en liten sak som jag kind of vill ska va en överraskning för dig" säger jag till Oscar och ger honom en lång och passionerad kyss.
"Oh comon get a room" stönar Felix bakom oss. Jag avbryter kyssen och hela mitt ansikte blir rött. "Let's go" säger Felix och jag nickar. Vi går ut från arenan och ringer efter en taxi.
"Okej, nu får du berätta vart vi ska och vad vi ska göra" säger han och lägger armarna i kors. "Well, jag tänkte typ tatuera mig" säger jag och hans ögon blir stora som golfbollar. "Du kan inte mena allvar" säger han chockat. "Vadå?" säger jag och småflinar lite. "Så fett, vilket motiv?" säger han exalterat och hoppar upp och ned på stället. "En liten fjäril vid handleden typ" svarar jag.
"På grund av den låten?" frågar han och jag nickar med ett leende på läpparna. Alla killarna vet om det låten och vad den betyder för mig. Vi har diskuterat hur musik kan påverka människor och då tog jag upp det med den låten och hur den har hjälpt mig.
---
"Hallå" ropar jag samtidigt som jag kliver in i turnébussen. "Här borta" ropar Oscar från köksavdelningen. Han och de andra killarna sitter i sofforna. "Hanna?? Vad har du om armen?" frågar Oscar när jag och Felix kommer fram till dem. "Ehm jag-" börjar jag men han avbryter mig nästan direkt. "HAR DU TATUERAT DIG???" utbrister han med en hög ton. Jag har lite svårt med att tolka honom och vet därför inte om han gillar det eller ej. Han flyger upp från soffan och kommer fram till mig. Bakom honom håller Omar och Ogge på att dö av skratt.
Han tar bort skyddet från min arm och beskådar fjärilen som numera sitter permanent på min handled. "Wow, den är fantastisk" säger han och tittar ner på mig med ett leende på läpparna. "Tack" säger jag och ler tillbaka.
//
hejhej fina ni
hoppas ni har haft en bra dag.
ni är grymma
puss och kram skumbanan.
ESTÁS LEYENDO
FÖRLÅT MIG | OE
Fanfic"Hanna?" "Ja?" "Förlåt mig" Vågar man lita på någon som nyss krossat ens hjärta? Kan man lita på att personen aldrig kommer göra det igen? Kanske det, men det har sitt pris. Uppföljare till 'Sextig o.e'