Hela vägen till skolan tänker jag på Oscar. Min pojkvän. Jag leker med orden i hjärnan och skrattar för mig själv. Oscar är min pojkvän, min och ingen annans. Det är han och jag, och såska det vara för evigt. Jag sätter i mina hörlurar i öronen och fortsätter mot skolan. Låten Grown av Little Mix börjar spelas och jag ler för mig själv åter igen.
"Hanna!"
"Hanna vänta!"
"Hanna stanna då!"
Okej, sådär går verkligen inte den låten tänker jag samtidigt som jag tar av mig hörlurarna och vänder mig om. Några meter längre bort ser jag Max komma gåendes. Han flåsar högt och jag antar att han har sprungit en bit för att hinna ikapp mig. Han ler brett mot mig och jag svarar med ett fejkat leende. Jag kanske överreagerar men det är något som inte känns bra med Max och hans beteende mot mig.
"Hej snygging, jag tänkte att vi kunde gå den sista biten tillsammans?" säger han. "Aa visst" svarar jag och vi börjar gå. Båda två är tysta en ganska lång stund innan han börjar prata igen. "Jag har funderat en del" börjar han.
"Hur kan en sådan snygg brud som du fortfarande vara singel?" säger han och jag skrattar. "Jag är inte singel" säger jag och han lägger sin arm om min axel. "Vi säger väl det babe" säger han och jag skakar av mig hans arm från mina axlar. Denna situationen blir allt mer obehaglig. Till min stora tur börjar skolans byggnad synas längre bort på gatan. Resten av vägen förblir i tystnad. I den sekunden vi går in på skolgården sköljs en stor lättnad över mig. "Hejdå, vi lär ses snart babe" säger han och försvinner bort mot sina kompisar. "Idiot" mumlar jag för mig själv och går bort mot Amanda och Matilda som sitter på en bänk utanför.
"Asså Max kan dra åt helvete, han slutar inte flirta med mig" säger jag och sätter mig ner med en suck. "Men herregud Hanna, han är ju skitsnygg! Varför satsar du inte på honom? Han är ju uppenbarligen helt störtkär i dig" säger Amanda och tittar bort mot han och hans gäng.
"För att jag är tillsammans med Oscar igen"
Både Amanda och Matilda hoppar till lite och ser på mig med stora ögon. "Nä är du seriöst? Oh my god va kul!!" säger Matilda och kramar om mig. Amanda gör samma sak. "Grattis Hanna" säger Amanda och ler.
Förlåt för kort kapitel men jag ville bara få upp något <3 Ily
YOU ARE READING
FÖRLÅT MIG | OE
Fanfiction"Hanna?" "Ja?" "Förlåt mig" Vågar man lita på någon som nyss krossat ens hjärta? Kan man lita på att personen aldrig kommer göra det igen? Kanske det, men det har sitt pris. Uppföljare till 'Sextig o.e'