3

1.4K 37 7
                                    

"Kommer du eller?" Ropar Tilda innan hon försvinner in i framsätet. Jag ler mot henne och låser ytterdörren innan även jag går bort mot bilen. Jag hoppar in på förarsätet bredvid Tilda och spänner fast mig. "Här" hon räcker mig bilnycklarna, jag tar emot dem och startar sedan bilen. Dörrarna till globen öppnas om ungefär en halvtimma och det kommer ta ungefär en kvart för oss att köra dit. "Har du kollat upp FO&O nurå?" frågar hon när vi kört ut från vår uppfart. Jag kollar i backspegeln innan jag sedan skakar på huvudet. "Faktiskt inte, det får väl bli en liten överraskning ikväll antar jag men du sa ju att de är snygga så jag får väl hoppas att du har rätt" säger jag och Tilda fnissar till. På vägen till globen snackar jag och TIlda om allt. Det känns så skönt att äntligen vara tillsammans med henne som vanligt igen.

Jag parkerar bilen en bit bort och sedan går jag och Tilda mot globen. Massvis av tonårstjejer och killar står runt omkring globen i en lång kö. Klockan börjar närma sig halv sju och det märks på tjejerna och killarna att de är extremt taggade på kvällen. Vissa sitter ner på filtar, vissa sjunger och andra sitter lite längre bort på bänkar och väntar spänt på att dörrarna ska öppna. Jag och Tilda ställer oss längst bak i kön och det står kanske 40 andra personer framför oss.

Ett klickande ljud hörs, tjejerna som tidigare satt ner reser sig upp och dörrarna öppnas äntligen. Det tar ungefär tio minuter från det att dörrarna har öppnats till att vi har kommit förbi biljettkontrolanterna. Vissa av tjejerna som stod framför oss springer in mot scenen medans andra går bort till merchbordet. Jag och Tilda går och köper vars en cola och sedan går även vi in till scenen.

"Wow" jag blir helt mållös när jag ser scenen och själva uppbyggnaden av platserna. Tilda skiner upp i ett leende och börjar småjogga ner för trappan. "Hey hörru! Vänta!" säger jag och börjar småjogga efter henne. Jag lovade mamma att hålla koll på Tilda och att tappa bort henne innan konserten har hunnit börja skulle inte vara bra. "Jag kan inte fatta det asså jag kommer dö" Tildas ögon blir stora som golfbollar när vi kommit fram till våra platser. Vi sitter längst fram och längst in mot scenen vid catwalken som finns, på plats 1 och 2.

--

Förbandet klev av scenen för ungefär 10 minuter sedan och man märker på stämningen i globen att folk börjar bli otåliga. Plötsligt stängs bakgrundsmusik av, ljuset släcks och tusentals av öronbedövande skrik ekar genom hela globen. Tilda tar upp sin mobil och lyfter upp den mot scenen med en ivrig blick. På skärmarna vid scenen spelas någons röst upp och det tar inte lång tid innan det blixtrar till och tre personer kommer uppskjutandes från scengolvet. Det öronbedövande skriket blir bara högre och högre och tre strålkastare riktas mot killarna på scenen. 1,2,3. När den tredje strålkastaren träffar den tredje killen blir jag stum. Killen med det fluffiga håret på scenen är någon jag mycket väl känner igen. För väl. Jag står och gapar med öppen mun och det känns som om jag kommer svimma vilken sekund som helst. Tankar som vafan gör han där och åh herregud  snurrar runt i mitt huvud. Han vrider sitt ansikte och våra blickar möts och fastnar direkt i varandras ögon. Denna kvällen kommer bli lång...

--

Jag och Tilda går tillsammans upp för trappan igen. Konserten är slut. Jag vet inte om jag är glad eller ledsen om jag ska vara helt ärlig. Glad för att det är över och jag antagligen kommer slippa se honom igen men ledsen för att jag faktiskt saknar honom. Oscar fortsatte att ge mig blickar under hela konserten och såklart märkte Tilda det. "Asså jag lovar han har en crush på dig" säger hon när vi kommit upp för trappan. "Mhm" säger jag och ler ett fejkat leende mot henne. Hur kunde jag inte veta att Oscar var en av killarna i bandet? Massvis av tankar flyger runt i mitt huvud och det känns som jag ska spy vilken sekund som helst.

"Jag måste bara gå på toa en snabbis, kan inte du vänta där borta?" säger jag och pekar bort mot en bänk lite längre bort samtidigt som jag gör så gott jag kan för att inte spy. Tilda kollar undrande på mig men nickar sedan på huvudet. Jag vänder mig om och skyndar iväg mot toaletterna.  När jag nästan kommit fram hör jag två, eller iallafall en röst som jag mycket väl känner igen. I ren panik gömmer jag mig bakom den närmaste väggen.

"Oscar vart fan ska du?!?! Du kan inte gå ut bland fansen, det kommer bli kaos" hör jag Omar säga. Jag kikar ut från kanten och ser hur Omar tar tag i Oscars handled för att hindra honom att gå längre. Jag backar tillbaka ett steg igen så stt de ej ska se mig för det skulle inte vara bra. "Omar du förstår inte, jag såg henne, jag såg Hanna" hör jag Oscar säga. Shit. Han får verkligen inte se mig. Asså verkligen absolut inte se mig. Jag bestämmer mig för att skita i att gå på toa och beslutar mig för att skynda tillbaka till Tilda istället. Precis när jag ska lämna mitt lilla gömställe kommer Oscar gåendes förbi och vi krockar in i varandra...


Hihihi en liten cliffhanger (; Tänkte bara säga de att jag kommer vara ledig från skolan hela nästa vecka och då kommer jag kunna skriva en hel del på denna boken sååå hheehhe. Rösta & kommentera gärna så blir jag glad <3

FÖRLÅT MIG | OEOnde histórias criam vida. Descubra agora