22

946 36 2
                                    

"Här" säger Oscar och räcker mig den vita, fluffiga handduken. Jag tar tacksamt emot mig och börjar torka mig. "Jag kommer snart, jag lovar att det inte tar lång tid okej älskling?" jag nickar och han försvinner ut från rummet. Jag undrar verkligen vart han ska. Medans jag torkar bort vattnet från min nakna kropp lägger jag plötsligt märke till att det finns flera blodfläckar på handduken. Skräckslaget tittar jag ner på min kropp och försöker hitta stället där blodet kan tänkas han kommit ifrån. Nästan direkt ser jag att jag har fått ett rejält rivsår från någon på sidan av mitt lår. Konstigt, jag märkte inget av detta tidigare. Från skåpet under vasken tar jag fram en bit hushållspapper och börjar tvätta rent såret med lite vatten. Sedan letar jag efter plåster. För att kunna täcka hela såret behöver jag sätta fyra normalstora plåster på bredden bredvid varandra.

Jag virar handduken runt min kropp och går sedan ut från badrummet. "Oscar?" säger jag. Ljud hörs uppifrån och snart knarrar trappstegen. "Har det hänt något?" frågar han en smula orolig och jag skakar på huvudet. "Jag bara undrade var du var" säger jag och kliar mig på armen. "Jag var uppe och snackade med din mamma, hon ska kontakta rektorn nu" säger han och lägger armarna om mig. "Kom, vi går upp" säger Oscar och sekunden senare ligger jag i brudstil i hans armar igen. Han bär upp mig till mitt rum där jag sedan snabbt byter om till min mjuka onepiece. Den är heltsvart med vit dragkedja.

En svag knackning hörs på dörren och in kommer både mamma, Tilda och Matilda. "Min älskade, älskade dotter" säger mamma och pressar tillbaka tårarna som hotar med att falla. "Jag ska kontakta rektorn på en gång, allt kommer bli bra" hon kommer fram till mig och ger mig en varm kram. Jag nickar långsamt och vänder sedan blicken mot Tilda. Hon ser en smula rädd ut, vilket jag förstår till 100%. "Kom" jag vinkar åt henne och hon börjar gå fram till mig med långsamma steg.

"Är du okej?" frågar hon och jag tar ett djupt andetag. "Kanske inte till 100% nu men jag vet att jag kommer bli okej" svarar jag och tar tag om hennes hand och smeker den långsamt. Det är svårt att vara stark i en sånhär situation som jag är i. Egentligen vill jag bara gråta, men jag kan inte. Jag vill vara stark inför Tilda. "Kom Tilda, jag tror Hanna behöver vara ensam ett tag med Matilda och Oscar" mamma sträcker ut sin hand åt Tilda och jag ger Tilda en kram innan hon och mamma går ut från rummet.

"Silka svin de där killarna är" säger Matilda och sätter sig ner på min säng. "Det kan man verkligen säga, jag ska fan se till att de aldrig kommer röra min tjej igen, eller någon tjej alls för den delen" säger Oscar och vi sätter oss ner på min säng vi med.

"Ska vi se på film?" frågar Matilda och jag nickar. Alla tre går ner till vardagsrummet och sätter oss i soffan. Jag sitter mellan Oscar och Matilda och båda två lägger sina armar om mig och ger mig väldigt mycket kärlek. "Lova att ni sparar hångel osv till senare när jag inte är här okej?" säger Matilda och vi börjar småskratta. "Vi lovar" säger jag och lutar mitt huvud mot Oscars axel. Matilda sätter på filmen "A Cinderella Story" och släcker sedan i taket.

--

Oscars perspektiv

"Shh, Hanna sover" viskar Matilda och pekar på Hanna som ligger och sover i soffan. Vi pausade filmen för att jag var tvungen att gå på toaletten och nu när jag kom tillbaka så har hon somnat. Jag går tyst fram till henne och kysser henne försiktigt på läpparna. Min Hanna. De killarna ska få igen, det ska jag själv se till.

"Skulle du kunna bära upp henne? Jag är inte lika stark som dig sååå" säger Matilda och jag börjar skratta tyst men nickar sedan. Så försiktigt jag bara kan lyfter jag upp henne i min famn och börjar bära upp henne till hennes rum. Jag placerar henne i sängen och bäddar ner henne. Jag ger henne åter igen en kyss och släcker i taket innan jag lämnar henne ensam. När jag kommer ner för trappan igen möts jag direkt av Hannas mamma. "Tack för allt, verkligen, både du Oscar och Matilda" säger hon och ler tacksamt mot oss. "Det är inga problem" säger jag och ler. "Hör av dig om du behöver hjälp med något eller så, jag finns bara ett sms bort! Hanna har mitt nummer om det behövs" säger jag och öppnar ytterdörren för att lämna tillsammans med Matilda. "Det gör jag, ha det bra, hejdå" säger hon och låser dörren efter oss.

Jag hoppas verkligen Hanna kommer ta sig genom detta. Men i vilket fall som helst så kommer jag finnas vid hennes sida hela tiden.

Hannas perspektiv

Jag öppnar långsamt ögonen och tittar på klockan vid mitt nattduksbord. 06:48 är klockan. Vanligtvis brukar jag vara den som är först uppe av alla i min familj. Jag älskar att laga frukost åt min familj för jag vet att de kommer bli glada och jag älskar att göra folk glada. Men nu idag..allt känns så annorlunda. Det enda jag vill göra är att ligga kvar i sängen hela dagen och titta på serier och käka glass. Det är precis vad jag vill göra.

Jag drar ur min mobil från laddaren och inser att jag har fått en hel del sms under natten. Jag går in på sms och läser igenom allas meddelanden.

Matilda;

Hej, vet inte när du kommer läsa detta men iallafall. Jag älskar dig något otroligt mycket Hanna! Du är så otroligt stark och jag vet att du kommer ta dig igenom detta! Jag kommer finnas vid din sida hela tiden om du behöver mig! Jag lovar. (Om du undrar så bar Oscar upp dig till din säng, herregud vad han är stark hahah). Iallafall, du är bäst! Puss

Oscar;

Jag älskar dig.

Du är så otroligt fin och stark och jag vet att du kommer ta dig igenom detta hur enkelt som helst. Jag kommer stötta dig och vara din kramnalle hela tiden! Jag svär på allt! Kom ihåg att jag bara är ett litet sms bort, älskar dig babe!

Du är världens finaste tjej. Världens bästa flickvän.

Innan jag svarar på susen skriver jag ett snabbt sms till min mamma.

Hanna;

Vaken?

Steg hörs utanför min dörr och sedan glider dörren upp långsamt. Mammas ansikte syns i dörröppningen och snart har hon gått fram till min säng. Hon sätter sig ner på sängkanten och smeker min kind på samma kärleksfulla sätt som hon alltid gör. "Du behöver inte gå till skolan idag, jag kommer ta ledigt från jobbet så kan du och jag ha en mysdag" säger hon. Jag småler lite och nickar sedan. Det förslaget gillade jag verkligen.

"Men du, jag har en liten fråga" börjar hon och jag nickar. "Är det något som händer mellan dig och Oscar nu?" frågar hon och mina kinder hettas upp. "Ja, vi är tillsammans igen" svarar jag och ler mot henne. "Kunde nästan gissa det" säger hon och småskrattar.

FÖRLÅT MIG | OETempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang