16

1.1K 34 12
                                    

"Okej elever, jag vill att ni läser sidan 345-350 i boken tills imorgon, ni kan plocka ihop era saker nu" säger vår SO lärare och börja sudda ut orden från hennes genomgång på tavlan. Jag skriver ner det sista i mitt skrivblock innan jag gör som alla andra och plockar undan. Jag lyfter upp mina böcker i min famn och kramar om dem så att jag ej ska tappa dem. 

"Hej" 

Jag ser upp på personen framför mig och ser Max stå och le mot mig. "Hej" säger jag och ler tillbaka. "Jag ville bara säga det att du ser fett bra ut idag, eller jag du ser alltid bra ut men du fattar" säger han och småskrattar. "Tack" svarar jag och ler nervöst. Jag är inte van vid att någon kille kommenterar mitt utseende och jag kan inte undgå från att tänka på Oscar. Vi är inte tillsammans men jag måste ju ändå erkänna att det är något som är på g mellan oss. Därför känns det lite skumt när någon annan kille kläcker en sådan kommentar, särskilt när jag inte ens är bra vän med denna personen. 

Han blinkar med ena ögat mot mig och försvinner sedan bort bland folkvimlet i korridoren. "Han är bara så into you girl" hör jag en röst säga bakom mig och jag vänder mig chockat om. "I mean, det märks såååå tydligt" säger Amanda och ler. Då jag inte vet vad jag ska svara väljer jag bara att nicka och le tillbaka. Jag börjar gå bort mot mitt skåp och hon hänger efter mig. "Varför haffar du inte honom? I mean han är ändå ganska snygg" säger hon och vickar på ögonbrynen. Jag himlar med ögonen och suckar. "Han är..inte min typ Amanda, men du kan ju faktiskt haffa honom om du vill" säger jag och småskrattar samtidigt som jag öppnar mitt skåp. Jag lägger in so-böckerna och drar ut min väska från skåpet. 

Under tiden jag har hållit på med mitt skåp har även Matilda kommit fram till oss. "You ready to leave?" frågar hon och jag stänger igen mitt skåp. "Yes" svarar jag och vi börjar gå längs korridoren och ut till skolgården. Precis som det alltid brukar göra springer det runt massa skoltrötta elever i korridoren och på skolgården och man får vara uppmärksam så att ingen råkar springa in i en. 

"Kolla där borta" säger Matilda och pekar bort mot grinden in till skolgården. Jag riktar min uppmärksamhet dit bort och skiner upp i ett leende när jag förstår vad hon pekar på, eller snarare vem hon pekar på. Oscar står lutandes mot sin moppe med ett leende som leker på hans läppar. Jag börjar småspringa fram till honom och lägger mina armar runt hans kropp. "Vad gör du här?" frågar jag och rättar till axelbandet från väskan på min axel. "Jag har en överraskning åt dig" han vänder sig om och plockar fram en extra hjälm till moppen och sträcker fram den åt mig. 

Jag tittar skräckslaget på honom. "Jag tänkte inte åka moppe, det är ju jätteläskigt" säger jag och lägger mina armar i kors. "Du kan vara lugn, jag har haft moppe jättelänge och jag kör inte alls fort, okej? Lita på mig" hans varma hand smeker min kind försiktigt. Jag nickar på huvudet och tar tillslut emot hjälmen. 

"Jag antar att vi ses imorgon då?" hör jag Matilda småskratta bakom oss. Jag snurrar ett halvt varv så jag får ögonkontakt med henne. "Om det är okej?" frågar jag. "Klart det är, have fun girl" säger hon och kramar om mig. När vi avslutat vår kram försvinner Matilda och Amanda längre och längre bort på trottoaren och snart syns de inte alls längre. 

"Vad säger du, ska vi också dra?" Oscar tar tag i min hand och hjälper mig upp på moppen. Som ni kanske förstår så har jag en väldigt stor rädsla för att åka moppe. Om det är för att det går så fort eller för jag är rädd för att det ska ske en olycka vet jag inte. Det är helt enkelt inte min grej bara. "Lovar du att du kör försiktigt?" frågar jag Oscar när även han har satt sig ner. "Hanna, jag lovar". Med det sagt startar han moppen och vi börjar köra iväg mot någon okänd destination. Eller den är iallafall okänd för mig, men förhoppningsvis inte för Oscar. 

Vi kör förbi hus efter hus, affär efter affär och efter ett tag skymtar jag en skog lite längre bort på vägen. Jag börjar ana vart vi ska men Oscar kan ha planerat precis vad som helst så jag kan inte vara helt säker. Men precis vad jag trodde kör Oscar in på en liten grusparkering precis intill skogen. Han stannar moppen och hjälper mig av innan han själv tar av sig sin hjälm och drar sin hand genom sitt hår. 

"Kom" han tar tag i min hand och börjar gå bort mot en liten grusväg. Vi flätar ihop våra fingrar och vi går väldigt nära varandra. "Har vi långt kvar?" frågar jag en smula otåligt och Oscar flinar. "Vi är framme nu" säger han och pekar bortåt. Jag flyttar min blick och blir helt knäsvag av det jag ser. Flera filtar, kuddar och ljus ligger placerade på gräset framför sjön som ligger här. Jag kan även se en picknickkorg på en av filtarna. 

"Har du gjort allt detta?" frågar jag och ser med stora ögon på alla sakerna framför mig. Han nickar stolt och sätter sig ner. Jag följer hans rörelser och sätter mig ner bredvid honom. 

"Jag har en sak jag måste fråga dig" säger han och jag tittar honom rakt in i hans underbara, tindrande ögon. "Fråga på".

"Du är den finaste tjejen jag någonsin träffat. Den dagen jag insåg att jag hade förlorat dig på riktigt var det som om jag hade förlorat hela mitt liv. Jag ångrar fortfarande hur jag behandlade dig tidigare. Verkligen. Men jag har förändrats, och jag hoppas du förstår det. Så därför undrar jag om du Hanna, skulle vilja göra mig den stora äran att bli min flickvän?"

Med min blick fortfarande inborrad i hans ögon skiner mina läppar upp i ett brett leende och jag nickar. "Klart jag vill". Det lilla avstånd som finns mellan oss blir mindre och mindre och snart möts våra läppar i en perfekt kyss. 

Tävling!!

Jag nådde ju 500 följare här på wattpad för ett tag sedan och jag har inte riktigt fått tiden till att tacka er, men nu har jag. Tack så sjukt mycket till alla er som lägger tid på att läsa, kommentera och rösta på mina kapitel, det betyder verkligen jättemycket! Som tack hade jag tänkt att ha en tävling :)

1:a pris - Du får en roll i en av mina nya böcker. Dm chatt på twitter med Justin Bieber & 3/3 av FO&O. Jag följer dig här.

2:a pris - Dm chatt på twitter med Justin Bieber & 2/3 av FO&O (valfritt vem du vill ha). Jag följer dig här.

3:e pris - Dm chatt på twitter med Justin Bieber & 1/3 av FO&O (valfritt vem du vill ha). 

Regler:

1. Följ mig här

2. Kommentera en sak som du älskar med dig själv

3. Kommentera "Klar"

Denna tävlingen kommer även finnas på min andra bok som jag har nu :) Jag kommer avsluta tävlingen 13/6. 

Älskar er ! <3 


FÖRLÅT MIG | OEDonde viven las historias. Descúbrelo ahora