6

1.3K 33 11
                                    

Bussen stannar vid hållplatsen närmast mig och jag hoppar av. Både Omars & Matildas ord ekar i min hjärna. Långsamt känner jag hur huvudvärken börjar komma krypande. Allt tänkande och velande mellan att ta kontakt med Oscar igen eller att skita i det och försöka gå vidare, gör mig galen. Jag suckar högt och går in genom grinden till mitt hus. Med en aning tunga steg kliver jag upp för de tre trappstegen upp mot vår dörr. Jag sätter nyckeln i låset och låser upp. "I'm home" ropar jag från hallen samtidigt som jag stänger igen dörren bakom mig. "Hej gumman, hade du det trevligt med Matilda?" mamma kommer ut från köket och kramar om mig. "Ja, det var verkligen jättekul!" säger jag och ler stort. Hon ler tillbaka och går sedan in till köket igen medan jag går upp till mitt rum. Som vanligt hörs det hög musik från Tildas rum och jag kan även höra hur hon sjunger med till låten som spelas. Jag skrattar smått för mig själv och går in genom dörren till mitt rum.

Jag går direkt fram till min MacBook som ligger på mitt skrivbord. Innan jag lyfter upp skärmen kollar jag snabbt på klockan på min mobil. 18:36. När jag kommer in på datorn går jag in på safari och skriver med långsamma tryckningar O-s-c-a-r E-n-e-s-t-a-d. Jag trycker på enterknappen och direkt kommer massa artiklar om honom och hans bandmedlemmar. Jag kollar runt ett tag innan min mobil plingar till på skrivbordet.

Instagram; @omarrudberg har skickat ett meddelande till dig.

Jag kollar förvånande på min upplysta mobilskärm men tvekar inte en sekund innan jag går in på Instagram.

Omar;
Hey igen Hanna! :) Vi har ju inte hunnit snacka ordentligt hehehe. Skulle du vilja ses något imorgon och prata typ? Har en del att säga :) Kramiz

Hanna;
Hej hej. Arå det kan vi nog fixa, är det något speciellt du vill säga? Blir ju lite nyfiken nu ju hahah :)

Omar;
Aaaaa det kan man lugnt säga hahah :)

Hanna;
Men vad?

Omar;
En fortsättning på det jag började snacka om på bussen, det är för jobbigt att ta via sms eller så. Förresten, skulle jag kunna få ditt nummer? Ifall vi behöver kontakta varandra eller något? :)

Jag läser hans meddelande och tvekar. Borde jag skicka mitt nummer till honom? Tänk så är detta bara ett trick för att Oscar ska få tag på mitt nummer?

Omar;
Och nej, jag kommer inte ge ditt nummer till Oscar. Om du inte vill det då asså ;)

Hanna;
Hahah, okejdå. Men lämnar du ut det är du död okej? 070*******.

Omar;
Tack! Vi kanske kan ses en stund när jag har paus från repandet? Typ vid halv tolv? Och käka lunch?

Hanna;
Aaa det låter bra, jag börjar skolan igen imorgon men har lunch då så det blir bra! Men vart ska vi ses?

Omar;
Hmm, plattan?

Hanna;
Perfect! Ses då :)

Jag ler när jag stänger av mobilen. Detta kanske kan bli ett steg närmre att få tillbaka kontakten med Oscar igen? Hoppas verkligen det. Jag saknar honom.

När jag suttit och googlat på alla möjliga saker i ungefär en timma bestämmer jag mig för att sluta. Mamma ropar att det är mat nedifrån köket och jag tar mig ner för trappan. När jag kommer in i köket sitter redan mamma och Tilda ner med mat på sina tallrikar. Jag tar tallriken som ligger på den tomma platsen och slevar upp potatismos på tallriken. När jag lagt upp fem köttbullar också går jag tillbaka till bordet och sätter mig ner.

"Asså det är så irriterande, Oscar tweetar hela tiden massa kärlekxtexter och sånt, han är definitivt kär i någon men han berättar aldrig vem" säger Tilda när vi suttit och käkat ett tag. Jag sväljer högt och skrattar nervöst. Min blick hamnar på mamma och jag märker att vi tänker på samma sak. Ugh, jag hatar att hålla detta hemligt för Tilda, hon förtjänar att veta. "Ni får säkert reda på det snart gumman" säger mamma och ler mot henne. "Jag hoppas det iallafall" säger hon och suckar.

Det hoppas jag med...


First of, vet ej vad jag tycker om detta kapitlet..Men jag säger bara en sak, skolan. Det räcker kanske för att ni ska förstå varför jag inte uppdaterat på en vecka hehehe...Slutet av nian är så himla jobbig :( Aja, ska sätta mig och planera mer med denna så det blir bättre ;) Rösta & kommentera så är ni bäst!!

FÖRLÅT MIG | OEDonde viven las historias. Descúbrelo ahora