Hannas perspektiv
Balen igår var något av det bästa jag upplevt i hela mitt liv. Oscar var som en prins hela kvällen igenom och jag var hans prinsessa. Det var nästan lite jobbigt att lämna balen när den var slut. Det var liksom så perfekt. Efter balen kramade vi de andra hejdå och sedan skjutsade Oscar hem oss till sig. Vi låg i hans säng och myste ett tag men sedan slocknade vi båda två.
Jag ligger vaken i Oscars säng nu och klockan är en bit efter 8. Jag vet att hans klocka kommer ringa vilken sekund som helst och därför låter jag bli att väcka Oscar som fortfarande sover djupt. Han och killarna ska på en intervju i TV som börjar 9.30. Jag ligger precis intill honom och studerar tyst hans ansikte. Så perfekt. Precis som jag tänkte så börjar hans klocka ringa. Han muttrar till, öppnar ögonen och stänger av alarmet.
"Godmorgon hjärtat" säger jag och kysser honom på pannan. "godmorgon" muttrar han trött och stänger ögonen igen. "Jag vill inte störa dig och din skönhetssömn men du ska på en intervju i direktsändning om du har glömt det" säger jag och leker lite med hans hår. "Right, vi borde å upp" säger han och öppnar ögonen långsamt. "Jag tycker du och jag ska ta en dusch tillsammans innan vi käkar frukost" säger Oscar och kysser mig på läpparna. "Well, det hade vart mysigt men vi hinner inte det Oscar, vi ska liksom dra om 30 min" säger jag och sätter mig upp i sängen. "Fan då" säger Oscar och gör en ledsen min innan han reser sig upp. "Ikväll då" säger han och blinkar med ena ögat mot mig.
Vi reser oss upp båda två och börjar klä på oss våra kläder. Jag sätter på mig en vit blus och ett par mörkblåa jeans. "Jag går ner och fixar frukost" säger Oscar och jag nickar. Jag sätter mig ner framför hans spegel och plockar fram min necessär från min väska. Jag sätter igång och börjar sminka mig och efter ett tag känner jag en väldigt god doft komma nerifrån. Jag ler för mig själv och går ner till Oscar i köket.
"Förresten, vi ska åka iväg på en turné snart och jag tänkte liksom ..asså..jo men att du kunde typ följa med oss?" säger Oscar direkt när han ser mig. Jag lutar på huvudet och ser frågandes på honom. "Och hur länge har ni vetat om att ni ska på turné?" frågar jag och sätter mig ner vid köksbordet. "Asså vi har planerat det ett tag men vi ska gå ut med det under intervjun idag så aa" säger han och ler nervöst och jag nickar. "Såklart jag vill följa med er, kommer ju inte stå ut en sekund utan dig" säger jag och ler brett. Oscar får även han ett stort leende på sina läppar. "Jag hade inte klarat mig utan dig heller" säger och och sätter sig på platsen framför mig.
Någon timme senare på intervjun..
"Okej, nu sitter vi här med FO&O, välkomna hit killar" säger programledaren och alla killarna tackar så mycket och ler med deras charmiga leende. De får svara på massa frågor om framtiden och massvis med andra saker. De berättar även att de ska iväg på en turné nu snart och när de pratar om turnén tittar Oscar bort mot mig. Vi ler mot varandra i någon sekund och sedan vänder han tillbaka blicken mot programledaren.
"Okej, nu tänkte jag ställa en fråga som jag förmodar att många av era fans vill veta" börjar programledaren och tar sedan en liten paus. "Är ni singlar eller i ett förhållande" säger hon och ler brett mot killarna. Både Felix och Omar säger att de är singlar men Oscar ler brett och säger att han är i ett förhållande.
"Jag kommer ihåg första gången jag såg henne, hon var och är den vackraste tjejen jag någonsin sett i hela mitt liv" säger han och tittar åter igen bort mot mig. Jag ler mot honom och säger 'jag älskar dig' tyst. Oscar är verkligen världens finaste. Jag är så glad att han är min.
Ughh är inte nöjd med detta kapitel alls men ville få upp något!! Ikväll är det final i mello och jag hoppas verkligen att Felix vinner. Han förtjänar det so bad. Jag ritade av Felix och la upp det på min insta, pezarart , och ni som vill får gärna tagga Felix i inlägget!
YOU ARE READING
FÖRLÅT MIG | OE
Fanfiction"Hanna?" "Ja?" "Förlåt mig" Vågar man lita på någon som nyss krossat ens hjärta? Kan man lita på att personen aldrig kommer göra det igen? Kanske det, men det har sitt pris. Uppföljare till 'Sextig o.e'