Hannas perspektiv
Det vanliga ljudet av min väckarklocka på mobilen hörs och jag muttrar till lite innan jag tillslut stänger av den. Jag har sovit ganska dåligt inatt då jag i princip bara har kunnat tänka på att jag ska åka iväg med killarna på deras turné. Vi åker idag men själva spelningarna börjar inte förrän om några dagar. Jag har fått ta ledigt från skolan men kommer arbeta så mycket som jag kan på distans.
Jag tar upp min mobil och scrollar igenom det senaste instagramflödet och får ett sms från Oscar.
Oscar;
Godmorgon hjärtat, var klar 13.00, jag och grabbarna hämtar upp dig, pussJag tittar på klockan. 09.30. Perfekt. Då har jag gott om tid på mig innan de ska hämta upp mig. Jag reser mig upp från sängen med en pirrande känsla i min mage. Det ska bli väldigt kul att följa med dem på turnén genom Sverige. Besöka nya städer och bara ha kul tillsammans med tre helt underbara killar. Hade inte kunnat önska mig något bättre.
Jag sträcker mig efter min vita, fluffiga morgonrock som hänger på en krok på min dörr. Morgonrocken fick jag i födelsedagspresent av min mamma för några år sedan och den är fortfarande det mysigaste jag har, efter Oscar då. Jag tassar lagom trött nerför trappan och tar mig in till köket. Både mamma, min låtsas-pappa och Tilda sitter redan vid köksbordet och har börjat hugga sig i sin frukost.
"Godmorgon hjärtat, sovit gott?" frågar mamma när jag gör de sällskap i köket. "Absolut, det tog ett tag innan jag somnade men annars har jag sovit jättebra" jag kramar om henne och plockar sedan fram min frukost. Jag rostar en macka, kokar havregrynsgröt och lägger på lite frusna bär ovanpå gröten. Att dricka häller jag upp vanlig apelsinjuice i ett glas. När även min frukost är färdig sätter jag mig bredvid mamma vid köksbordet. "Hur känns det nu då gumman? Att du ska iväg med killarna?" frågar min låtsas-pappa samtidigt som jag tar en tugga av min macka. "Jag är såååååå avundsjuk, mamma varför kan inte jag få följa med?!" utbrister Tilda och lägger sina armar i kors över bröstet. "För att du är för ung älskling, och sen tror jag Oscar och Hanna vill ha lite egentid också" svarar mamma och tittar på mig med ett leende. Mina kinder får en svag rosa nyans och jag sänker blicken mot min mat. "Det ska bli väldigt kul, och när jag och Oscar har den historien vi har så tror jag detta kan bli väldigt bra för oss, sen är ju såklart de andra med oss också" säger jag och ler mot alla tre. "Det förstår jag" säger mamma och smeker mitt hår.
En efter en lämnar vi matbordet, jag blir kvar sist och bestämmer mig för att städa undan lite i köket innan jag börjar fixa iordning mig. Jag kommer dock sakna min familj en hel del då jag ganska nyligen varit borta från de under en lång period. Jag ställer in den sista tallriken i diskmaskinen och går sedan upp till mitt rum.
Jag har varken packat eller planerat vad jag ska ha på mig idag så nu har jag verkligen saker att göra. Oscar och de andra killarna kommer om någon timme och då ska jag ha hunnit packa, fixa mig och ätit något litet. Jag har fått instruktioner att inte äta alldeles för mycket innan de hämtar mig eftersom vi ska käka pizza på bussen.
Jag plockar fram det smink jag ska ha idag och sätter mig sedan med benen i kors framför min stora spegel. Jag sätter på min lista på Spotify och sjunger med i låtarna samtidigt som jag sminkar mig. Jag kan inte låta bli att dansa lite smått till vissa låtar. Idag är en bra dag där bara allt känns bra och har, än så länge, gått bra. Den känns fylld av positivitet och happiness. Jag väljer att inte överdriva med smink idag eftersom vi bara ska sitta på en buss i flera timmar och inte göra något annat direkt speciellt idag. Därför blir min outfit idag väldigt avslappnad. Ett par ljusgrå mjukisbyxor och en svart hoodie med Musse pigg på. Mitt hår sätter jag upp i en väldigt, väldigt väldigt, slarvig boll och därefter är jag nöjd med dagens look.
Från min garderob plockar jag fram min stora, rosa resväska och placerar den mitt på min säng. Jag går tillbaka till min garderob och plockar fram det mest nödvändigaste att ha med sig. Underkläder, badkläder och vanliga kläder - både snygga och väldigt slappa. Jag lägger även ner tamponger, smink och andra hygienartiklar som är bra att ha med sig när man ska iväg.
Jag blir precis klar med allt när jag hör någon som tutar utifrån gatan. Samtidigt som jag kramar mamma hejdå tuggar jag i mig den sista biten av min macka som jag fixade ihop lite snabbt. "Älskar dig, vi ses om några veckor" säger jag och pussar henne sedan på kinden. "Hejdå, hjärtat!" säger hon och smeker min kind försiktigt.
Jag tar tag om min resväska och går ut mot gatan där killarna väntar på mig. Oscar kliver ur förarsätet och vi kramar om varandra och sedan kysser han mig. "Tjena snygging" säger han och jag ser skeptiskt på honom. "Du kan inte påstå att jag är snygg idag, jag har verkligen ansträngt mig till det minsta" säger jag och småskrattar. "Du är alltid snygg hjärtat" säger han och jag ler mot honom. Han sätter sig åter igen i förarsätet och jag sätter mig i fram, bredvid honom. Felix och Omar sitter i baksätet. "Hej Hanna" säger båda två samtidigt när jag sätter mig ner. "Hej hej boys" svarar jag och tittar bak på dem med ett leende. Oscar startar bilen och vi kör iväg till studion där vi ska byta fordon till deras turnébuss som vi kommer leva i under några veckor.
När vi kommer fram till studion och har parkerat bilen möter vi upp Linn, deras manager, precis utanför bussen. Det är en stor, vit buss som vi ska åka med. "Välkomna hörni, ni kan bara kliva på så åker vi strax" säger hon med ett leende. Vi nickar samtidigt och kliver sedan på bussen. Det kommer bli väldigt roligt dessa veckorna!
//
OKEJ ASSÅ HEJ !!!! vi är seriöst 699 pers in this lil family nuuu och jag kind of freakar ur. 699 pers är sjukt många ?!? NI ÄR bÄST!!! älskar er!!
ESTÁS LEYENDO
FÖRLÅT MIG | OE
Fanfic"Hanna?" "Ja?" "Förlåt mig" Vågar man lita på någon som nyss krossat ens hjärta? Kan man lita på att personen aldrig kommer göra det igen? Kanske det, men det har sitt pris. Uppföljare till 'Sextig o.e'