40

464 15 1
                                    

Hannas perspektiv

Något som jag förmodligen inte har nämnt tidigare är att jag förmodligen är det största fanet någonsin av Zara Larsson. Jag har liksom tyckt om henne enda sedan hon var med i talang. Så jag har följt henne ett bra tag med andra ord men jag har aldrig tröttnat på henne. Jag älskar både hennes musik och hennes personlighet. 

Nu har turnén tagit sig till Malmö och konserten här är imorgon kväll. Det killarna konkurrerar med här är Malmöfestivalen som både är idag och imorgon. Lite tråkigt att det blev samma datum för då har kanske vissa behövt välja mellan de olika evenemangen. Själv hade jag absolut valt att se Fooo alla dar i veckan men man vet ju ej hur andra gör. 

Eftersom killarna inte har något speciellt inbokat ikväll har vi bestämt oss för att dra till Malmöfestivalen och hänga där ett tag. Vilka som uppträder på scen ikväll har jag ganska dålig koll på. Den enda jag vet ska sjunga är ingen mindre än Zara Larsson. Visst har vi matchat denna dagen perfekt? Vi hade ju lika gärna kunnat komma hit någon annan dag då Zara ej skulle vara här eller att hon t.ex. skulle ha sjungit imorgon då killarna har konsert. 

Jag tillsammans med de andra killarna har gått runt på Malmö stads gator i någon timme. Killarna har shoppat lite kläder men jag har valt att spara mina pengar en del till bland annat studenten. Därför är jag noga med när jag shoppar och hur mycket jag shoppar för. 

"Hur mycket är klockan?" frågar jag Oscar och flyttar upp mina solglasögon till huvudet. Det är supervarmt idag, nästan 20 grader har jag för mig att det skulle vara. Därför består min outfit av ett par svarta shorts och en grå T-Shirt med en svart, tunn kofta över. Alla killarna har någon form av T-Shirt på sig men alla har valt att ha vanliga jeans idag. 

"Strax halv 6" säger han och flätar ihop våra fingrar med varandra. "Ska vi dra bort nu då? Så vi får bra platser eller så?" säger jag och ler mot Oscar. Han småskrattar lite eftersom han vet hur mycket jag tycker om Zara och hur mycket hon inspirerar mig. "Ja det kan vi väl göra" säger han och de andra killarna nickar instämmande. Vi går bort mot Gustav Adolfs Torg där stora scenen är. Det är redan en hel del folk som otåligt står och väntar på att Zara ska gå på scenen. Några teknik-killar går runt på scenen och fixar lite med de sista förberedelserna innan Zara ska på. 

Trots att vi kommer nu 20 minuter innan hon ska gå på lyckas vi faktiskt få väldigt bra platser i folkvimlet. Flera personer kommer fram och tar bilder med killarna medan jag står bredvid och kollar på. Jag bryr mig inte om att ingen ber mig om bild, det brukar egentligen vara så men inte idag. Det enda jag har i tankarna är att jag alldeles strax ska se min största idol. 

De där 20 minuterna var nog de längsta i mitt liv. Det kändes som om klockan nästan gick baklänges så lång tid det tog. Men sedan, äntligen, började musiken spelas och strax efter syntes både Zara och hennes dansare på scenen. Hela jag skiner upp som en enda stor och lycklig sol när jag ser henne sjunga. Ni vet förmodligen hur det är att se sin största idol sjunga live. Det är en helt obeskrivlig känsla. För en gångs skull är det inte ett klipp på YouTube eller en bild på instagram utan nu är det i verkligheten. Det är något som slår en när man ser sina idoler live. Att de verkligen är verkliga och finns på riktigt. 

När Zara har vart på scenen i drygt en halvtimma är det dags för hennes sista låt. Väldigt sorgligt, enligt mig. Precis innan hon ska börja sjunga börjar hon säga andra saker. 

"Okej, idag finns det faktiskt en väldigt speciell tjej i denna publiken, och jag skulle gärna vilja att hon kommer upp här på scenen och sjunger den sista låten tillsammans med mig" säger Zara och jag känner hur avundsjukan stiger inom mig. Chansen att den där speciella tjejen är jag är lika med vadå, noll. Jag skulle aldrig vara en sådan person som är den lyckliga tjejen på konserter eller så. 

"Hanna Ljungqvist" (OKEJ JAG HAR GLÖMT BORT VAD HON HETTE I EFTERNAMN SÅ VI SÄGER ATT DET ÄR HENNES HEHEH UPS SORRY)

Mina ögon blir stora som golfbollar när hon ropar upp mitt namn. Jag tittar på Oscar och han ler mot mig. Då slår det mig. Killarna känner ju Zara. Om ni tror att jag känner mig väldigt dum såå har ni rätt. 

Med allas blickar på mig tar jag mig fram till sidan av kravallstaketet där en vakt senare lyfter över mig så jag hamnar vid trappan upp till scenen. När jag kommer upp på scenen kramar Zara om mig och jag kan inte sluta le på hela tiden. "Okej, let's go" säger hon och låten 'Uncover' börjar spelas. Jag och Zara sjunger med. Egentligen är detta något jag absolut inte skulle göra, inte en chans i livet. Jag är normalt den tjejen som bara helst vill stå vid sidan om och lyssna och vara tyst. Men idag är det annorlunda. 

"Wow this girl kan verkligen sjunga" säger hon efter ett tag vilket får mitt leende att bli ännu större än tidigare. 

När låten är slut tar Zara tag i min hand och tillsammans tar vi emot publikens jubel. Det är helt overkligt att stå här uppe tillsammans med Zara. Jag kan inte ens beskriva det med ord, det går bara inte. 

Zara leder mig backstage och kramar om mig ännu en gång när vi kommer bak. "Asså du är verkligen grym Hanna! Din röst asså wow" säger hon. "Ska du säga" svarar jag och ler mot henne. "Men ärligt, jag tycker du borde satsa på det, om det är något du verkligen vill då, du hade kunnat bring something to this branch" säger hon och ler tillbaka. Vi sätter oss ner i en liten soffa som finns bakom scenen och pratar om allt mellan himmel och jord. 

Oscar, Felix, Omar och Ogge gör oss sällskap backstage. Och jag kramar om Oscar när han kommer fram till oss. 

Efter ungefär en timme måste Zara och hennes crew lämna Malmö för nästa uppdrag och det börjar bli dags för oss att dra oss tillbaka till turnébussen. Vi säger hejdå till Zara och börjar dra oss 'hemåt'.

"Asså du är sjuk Oscar" säger jag när vi börjat dra oss tillbaka. "Du förtjänade det så jag tänkte att jag kunde ta tillfället i akt". Jag stannar till och tittar upp på honom. "Du är världens bästa, vet du det?" säger jag och ger honom en kyss på läpparna. "Vi är världens bästa". 

//
för er som börjar tröttna på att det ej händer något stort som något drama eller så kan jag meddela att inom några få kapitel kommer det hända en sak som kommer vända upp och ned på precis allt ;)) 
kommer dock ej spoila vad hihi
puss och kram skumbanan

FÖRLÅT MIG | OEDonde viven las historias. Descúbrelo ahora