Jag är tillbaka i skolan igen. Efter det som hände var jag ledig resten av veckan. Men nu är det måndag och jag kände att jag på något sätt ville tillbaka. Jag vill inte visa mig svag för de andra och sedan så vill jag inte direkt missa delar av skolarbetena heller. Just nu sitter jag på min plats i klassrummet och väntar på att lektionen ska börja. Jag tittar bort mot dörren och ser Max komma ingåendes. När han får ögonkontakt med mig hånflinar han, rejält mycket. Han har kvar sitt retliga hånflin på sina läppar ända tills han sätter sig ner på sin plats och jag tittar bort från honom. Jävla äckel. Lektionen börjar och mumlet i klassrummet tystas ner.
Efter ungefär 30 minuter av lektionen, den är en timma, känner jag att jag behöver gå på toaletten. Jag reser mig upp från stolen så tyst jag kan och försvinner sedan bort mot toaletterna i korridoren. Inte en människa syns till och det är dödstyst i korridoren. Det är nästan lite kusligt.
På min skola delar killarna och tjejerna på toaletterna. De finns i ett så kallat "omklädningsrum" eller vad man ska kalla det. Det finns liksom bänkar, speglar och några fåtöljer utanför toaletterna i detta rummet. Jag öppnar dörren och drar efter andan när jag inser att jag inte är ensam här inne. Personen som tydligen också behövde gå på toaletten samtidigt som mig är Max. Jag vänder mig om och är påväg att lämna men hans röst avbryter mig.
"Nämen hej Hanna, trevligt att stöta på dig här inne".
Jag ryser till när han säger mitt namn och blir som förstelnad. Jag vänder mig om mot honom och himlar med ögonen. Jag måste försöka visa mig stark. Max flinar mot mig och jag börjar gå bort mot det ena toalettbåset. Samtidigt som jag går dit tar Max tre stora steg mot mig. Han pressar sin kropp mot min och jag backar in till väggen.
"Du verkar fortfarande inte förstå, att du berättade för rektorn om händelsen gjorde allt bara mycket värre för dig babe" viskar han sensuellt i mitt öra. Jag sväljer högt och försöker knuffa bort honom från mig men det slutar bara med att han pressar mig ännu hårdare in mot väggen. Han börjar kyssa min hals långsamt och mitt i allt öppnas dörren. Han slutar och försvinner fort iväg från mig för att det inte ska bli misstänksamt.
På några sekunder har han försvunnit från toaletterna och personen som kom in, Hampus i min klass, tittar oroligt på mig. "Är du okej?" frågar han och kommer närmre mig. Jag skakar på huvudet och gör så gott jag kan för att pressa tillbaka tårarna. "Han är en idiot som håller på med dig på det viset" säger han och jag ser frågande på honom. "Det har gått runt i vissa klasser om ja..den händelsen..och därför vet jag" säger han och ler försiktigt. Toppen. Det sista jag ville var att alla skulle få reda på det. "Åh.." säger jag och tittar ner i golvet. "Men du, jag vet att det är svårt men försök att skita i Max och dem, de är bara idioter hela högen" säger han och ett litet leende pressar sig fram på mina läppar. "Jag ska försöka" säger jag och tittar på honom med ett leende på mina läppar. "Här, ta mitt nummer så är det bara att ringa om han stör dig mer" Hampus räcker över en bit papper till mig där ett nummer står nedskrivet. "Tack" säger jag och tar emot lappen.
"Lugnt" säger han och försvinner in i ett av toalettbåsen.
Kommentera & rösta så blir jag glad <3
Vinnarna i min tävling är dragna & har fått ett meddelande av mig :) Så kolla era dms ❤
YOU ARE READING
FÖRLÅT MIG | OE
Fanfiction"Hanna?" "Ja?" "Förlåt mig" Vågar man lita på någon som nyss krossat ens hjärta? Kan man lita på att personen aldrig kommer göra det igen? Kanske det, men det har sitt pris. Uppföljare till 'Sextig o.e'