13

1.1K 37 3
                                    

Nästa dag

Jag kliver in i den överfyllda matsalen och låter min blick svepa över rummet. Någonstans måste de sitta. Där. Jag pressar mig förbi alla hungriga elever i matkön och tar mig fram till Matildas och Amandas bord. "Hej tjejer" säger jag och ställer mig vid dem. "Heyy babyy" säger Matilda och ler brett när hon ser mig. "Ehm, skulle jag kunna få låna en tampong av dig?" frågar jag Matilda och hon nickar på huvudet. "Jag har en i skåpet, kom" hon reser sig upp och vi börjar gå bort mot hennes skåp. När vi kommer fram och hon öppnar sitt skåp drar jag undan henne åt sidan. "Okej, jag hade mens för två veckor sen anledningen till varför jag sa så är att jag behöver snacka ensam med dig" säger jag och biter mig löst i läppen. 

"Men okej, vad vill du snacka om?" säger hon och småskrattar. Jag kollar runt om oss så att ingen är i närheten innan jag börjar berätta. 

"Jo asså, jagharbörjatfåkänslorförOscarigen" säger jag fort och tyst. "Vad sa du?" frågar hon och rynkar pannan. "Jag tror jag har börjat få känslor för Oscar igen, vi träffades igår och kysstes och jag har börjat gilla honom igen" säger jag tittar ner på marken. Hon skiner upp i ett stort leende och kastar sig nästan över mig med en kram. "Åhhh vad glad jag blir att du säger så!! Jag har märkt på dig att du liksom har varit halv på senaste tiden och jag tror det är Oscar som liksom är den halvan som fattas hos dig" säger hon. Jag backar undan från kramen och ler mot henne samtidigt som jag tänker på det hon nyss sa. Hon kan ha en poäng med att jag har varit halv på senaste tiden och kanske har hon en poäng till med att Oscar är den halvan som har fattats. 

"Du har kanske rätt" säger jag och småskrattar. "Kanske? Gumman, jag HAR rätt" säger hon och lägger extra betoning på 'har'. Jag slår till henne löst på armen innan vi sedan går tillbaka till Amanda i matsalen. Vi sätter oss ner och börjar prata om allt från himmel och jord. 

--

Just nu sitter jag på en buss påväg till killarnas studio. Oscar tyckte det skulle vara kul om jag kom och såg när de repande någon gång så vi bestämde att jag skulle dra dit direkt efter skolan. Bussen stannar till och jag kliver av och börjar gå mot killarnas studio. När jag följt alla vägbeskrivningar som Oscar har gett mig kommer jag äntligen fram till dörren. Jag försöker öppna den men inser ganska fort att man behöver nån kod för att komma in. Fuck. 

Hanna;

Ehm Oscar, vad är koden? Jag kommer ju inte in utan den... :)

Precis när jag skickat iväg meddelandet till Oscar hör jag hur dörren öppnas och Linns ansikte visas. "Hej, du är Hanna va?" frågar hon och ler vänligt mot mig. Jag nickar och hon flyttar sig så jag komma in. Jag följer efter henne in till killarnas studio och alla tre killarna vänder direkt sina blickar mot mig när jag och Linn kommer in. "Heeeeeeeeeeeej Hanna" säger Omar och springer fram mot mig för att ge mig en kram. "Hej hej" säger jag och skrattar. Jag kramar även om Oscar och Felix och sätter mig sedan ner i soffan som står mot väggen. 

När killarna har övat ett tag tittar jag över mot Oscar. Han tar tag i kanten på sin tröja och lyfter upp den över huvudet och kastar sedan bort den. Hur mycket jag än försöker tvinga mig själv att inte kolla så går det inte. Min blick hamnar på hans mage och mina kinder hettas upp direkt. 

"Nämen kolla, Hanna rodnar" säger Omar och flinar retsamt. Jag ger honom en dödlig blick innan jag gömmer mitt huvud i mina händer. Jag ser långsamt upp mot Oscar och våra blickar möts. Han skrattar och blinkar med ena ögat mot mig och fjärilarna i min mage börjar dansa runt som galningar. Matilda har nog rätt, väldigt rätt. 


Sooo, vad tycker ni? Omg killarna gillade min musically till deras tävling. Jag dör :))


FÖRLÅT MIG | OEWhere stories live. Discover now