11

1.1K 35 9
                                    

"Förlåt Oscar man jag..jag kan inte göra detta" säger jag, reser mig upp och rusar ut från hans hus med tårar forsande ner för mina kinder.

--

Jag springer snabbt fram till min bil, låser upp den och hoppar in på förarsätet. Jag flåsar en aning när jag startar bilen och tittar upp mot Oscars hus. I fönstret ser jag hur Oscar drar sin hand genom sitt hår och försvinner sedan bort. Det gör ont i mitt hjärta. Jag börjar köra hemåt och ju längre tiden går desto fler blir tårarna på mina kinder. Jag borde inte ha reagerat så som jag gjorde. Han gjorde egentligen det jag faktiskt vill men jag vet inte om jag vågar bli så pass sårad som jag blev förra gången jag och Oscar höll på.

Himlen är grå och små regndroppar smattrar mot bilrutan när jag kör hem. Vädret utanför beskriver precis hur jag känner mig inombords. Som om allt bara är grått och ledsamt.

Jag kör upp med bilen på vår uppfart och kliver sedan ur. Med mina händer försöker jag täcka mitt ansikte så gått det går från regnet. Jag skyndar fram till ytterdörren och fibblar med mina nycklar ett tag innan jag äntligen får fram den rätta och lyckas låsa upp dörren.

"Hallå, jag är hemma" ropar jag med en så stabil röst som jag bara kan få fram just nu. Till min förvåning får jag inget svar och det är knäpptyst i hela huset. Jag går in till köket och hittar en lapp på köksbordet med mitt namn på.

Hanna,

jag och Tilda är ute och käkar. Vi ville ha en egenkväll tillsammans precis som du och jag hade för någon dag sedan :) Vi kommer förmodligen hem ganska sent ikväll men jag har köpt kvällsmat till dig, finns i kylen, och glassen hittar du i frysen ;) Puss och kram /Mamma

På något sätt är jag glad över att jag kommer vara helt ensam ikväll. Då kommer jag ha tillräckligt med tid för att kunna tänka utan att bli störd av något. Från köksskåpen plockar jag fram en bit bröd, chips, godis och från frysen plockar jag fram glassen som mamma har köpt till mig. Min aptit är inte jättestor just nu och jag beslutar att äta den 'stora' middagen senare. Om jag ens kommer äta den får vi se hahah.

Jag lägger över allt i några skålar som jag sedan sätter på en bricka för att det ska underlätta att bära upp dem till mitt rum utan några större problem. När jag lagt skålarna på brickan lyfter jag försiktigt upp den och börjar sedan gå upp mot mitt rum. Med min fot öppnar jag dörren till mitt rum och kliver sedan in. Jag går fram till min säng, sätter mig ner och sätter ner brickan framför mig. Sedan lyfter jag upp min dator från nattduksbordet och går in på Netflix där jag sedan sätter på 13 Reasons Why. Jag börjar käka lite av snacksen framför mig och nu börjar tankarna komma igång.

Jag borde inte lämnat Oscar på det viset. Jag borde verkligen inte gjort det.

Jag käkar upp chipset jag har i mitt mun och sträcker mig sedan efter min mobil som ligger längre bort på sängen. Med några få tryckningar på skärmen har jag kommit in på mitt och Oscars DM på Instagram. Jag tar ett djupt andetag och börjar långsamt skriva ett meddelande till honom.

Hanna;
Förlåt för att jag lämnade dig sådär Oscar, det är bara så himla mycket nu och jag tänkte mig inte för..jag är bara så rädd för att bli sårad igen. Förlåt tusen gånger om.

Oscar;
Det är lugnt Hanna, jag förstår dig och jag skäms som har fått dig att känna så. Men jag har förändrats. När jag verkligen insett att du var borta slutade jag hålla på med alla tjejer samtidigt. Jag insåg att du var den rätta för mig.

Hanna;
Jag hoppas verkligen det Oscar. Och ja skäms för hur jag betedde mig idag..Som ett slags förlåt vill jag gärna bjuda på fika imorgon. Hemma hos mig? Jag kommer förmodligen vara ensam hemma efter skolan så vi kan prata ut om saker och så? :)

Oscar;
Gärna, funkar 16.00?

Hanna;
Yes! Ses då!

Rösta och kommentera så blir jag jätteglad <3

FÖRLÅT MIG | OEWhere stories live. Discover now