"nah!mercun.."Syed sudah melemparkan 3 kotak kecil yang berwarna merah kuning..
"apa ni bang?adik nak mercunlah bukan Pop-Pop ni.aduh!abang ni kan.."Syaf sudah mencebik bibir..
Syed duduk di hadapannya kini.."lah,ini pun mercun juga apa..''sambil membuka kotak itu lalu mengambil beberapa biji mercun itu lalu melemparkan ke lantai rumah..
POP!!
POP!!!
POP!!
POP!!!
POP!!bunyi letupan terhasil..Syed semakin suka pula memainkan benda alah tu sedangkan adiknya itu sudah berpaling ke lain sambil berpeluk tubuh..'malas nak hadap lelaki seorang ni.lain yang diminta,lain yang di bagi..'monolog Syaf pula..
Setelah beberapa ketika..Syed keluar rumah..
"AAARRGGGGHHH!!!!DIK,TOLONG ABANG,DIK"jeritan lelaki itu kedengaran dan pantas Syaf berlari keluar rumah..
di depan matanya kini ada 10 buah bunga api yang belum menyala yang tergantung di tiang..
Syed sudah memberikannya sebiji mancis dengan senyuman yang manis.."abang.."katanya sebelum mengambil mancis tersebut dan perlahan membakar sumbu bunga api tersebut..
muncul beberapa das dan letupan setelah api dinyalakan..langit terasa berwarna warni malam itu akibat kerja mereka berdua.bukan pasal sambut tahun baru tetapi demi menceriakan si adik yang seorang ini.
"adik suka tak?''soal Syed bila melihat senyuman lebar dari bibir adiknya itu yang sudah mendongak ke langit..
"emmph!"balas Syaf sambil mengangguk..
"terima kasih tau bang.."lalu tubuh lelaki itu dipeluknya erat..Syed membelai rambut si adik perlahan sebelum memberi beberapa batang bunga api lagi di hadapannya..
"nah!bakarlah.kita main sama-sama.."beberapa batang bunga api itu dihulur pada Syaf dan gadis itu telah membakarnya pula..macam suasana hari raya pula saat itu..
mereka berlari-lari dengan bunga api di tangan..walaupun apa yang dia inginkan tidak dapat,tapi kejutan dari abangnya itu sangat menghiburkan hatinya..dia sangat gembira walaupun cuma mereka berdua di situ..'terima kasih,abang..'
malam itu sangat bermakna buat mereka berdua..
* * * * *
"kau rasalah kan,Syed tu ada girlfriend tak?"soalan dari Maria itu memancing telinga Atika lantas berpaling..
"entah!tak pastilah pula.selama ni dia cuma berkepit dengan adik dia,si Syaf tu saja.tak pernah pula nampak dia dengan perempuan lain.."Raina pula bersuara..
pandangan Atika kini tertancap pada lelaki tinggi yang berbual dengan rakannya tidak jauh dari tempat mereka berkumpul itu..
"korang tengok sana tu..itu Syedlah.."
"yalah..handsomelah wei!"
"mesti bestkan bersandar di dada bidangnya tu..?"
''bersandarlah di bahuku.."serentak mereka kecuali Atika yang masih memerhati sang lelaki yang sudah menapak di hati perempuannya itu..rakan-rakannya yang lain itu sudah bersorak gembira..pantang nampak lelaki kacak,mulalah nak maengada-ngada..macam-macam yang dibayangkan..
well!adakah itu lumrah???
hailah..
perempuan..em..
'Syed,bila kita boleh jumpa lagi..?'soal hati Atika bila dia rasa ingin bersemuka dengan lelaki itu..
beranikah dia untuk bersemuka dengan lelaki yang setampan Syed itu?dia sendiri tak pasti tapi di hatinya sekarang ini sudah berbunga riang..
kejadian dua hari lepas itu memberi kesan pada dirinya kini.siang malam teringatkan lelaki itu..
apa boleh buat..dah nasib badan..walaupun mereka sama tingkatan tetapi berlainan kelas..jadi payah dia hendak menemui lelaki yang jadi idaman sekolah itu..
"hhuuuhhh!!!''
YOU ARE READING
Abang Si Penjagaku [$U]
Teen Fiction♡♡♡Kisah seorang abang yang terlalu bertanggungjawab dalam menjaga adik perempuannya seorang itu. Si adik yang mudah jatuh cinta, degil, tak dengar kata dan keras kepala♡♡♡ "Abang jahat! Abang kongkong hidup adik. Abang buli adik. Abang juga larang...