HaLaMaN 17

191 13 0
                                    

jam tangan dilihat lagi..

"mana Syaf ni..?tak bersiap lagikah?aduh!..''Syed sudah ternanti-nanti si adik di luar rumah..kasut sekolah yang dipasang tadi sudah ditanggalkan kembali..

''adik,dah siapkah?cepatlah..nanti kita lambat pula pergi sekolah ni..!''jerit Syed dari tangga bawah..

sepi..

tiada sahutan..

dia mengaru belakang kepalanya sambil menapak naik ke bilik Syaf..

tok!tok!tok!

pintu diketuk..

tiada suara..

'pelik..'monolog Syed lantas perlahan memulas tombol pintu..suasana dalam bilik itu sangat gelap..

Syed menapak ke arah katil si adik..''lah,takkan tidur lagi ni dik?bangunlah bersiap cepat.nanti kita terlambat pula.''katanya sambil menyelak selimut yang menutupi tubuh Syaf itu..

"dik oh dik,,''dia bersuara lagi tapi masih tiada tindak balas..dahi adik disentuh..''panas!''katanya dan dia terus membangunkan si adik untuk dibawah ke rumah sakit..

pipi si adik ditepuk pula tapi tak ada respon juga..

"kita pergi hospitallah dik.adik demam ni..''cemas Syed bila melihat keadaan adiknya itu sekarang..muka Syaf sangat pucat sekali tika itu..

sweater dicapai lalu disarungkan ditubuh si adik sebelum mencempung si gadis untuk keluar bilik..

kunci kereta yang ditepi pintu dicapai dan Syed bergegas membuka pintu lalu meletakkan si adik di bahagian belakang dalam posisi berbaring.Syaf masih tidak sedarkan diri..

dia kena cepat ke hospital..

dengan berpakaian sekolah,dia memandu pergi meninggalkan rumah setelah mengunci pintu utama..

risau dengan si adik menyebabkan Syed kurang fokus dalam memandu..dia sentiasa melirik ke belakang melihat kondisi si adik yang masih tiada respon..

sesampainya di hospital yang berhampiran,Syed terus mencempung adik perempuannya itu masuk ke dalam sambil di bantu beberapa pembantu doktor di situ..

Syaf dirawat..

Syed diluar,menunggu dengan debar..

'harap-harap adik tak apa-apa..'monolognya lagi..

beberapa minit kemudian..

doktor yang merawat keluar..

''em,macam mana dengan adik saya,dok,?''tanya Syed cemas..

"dia tak apa-apa.cuma stress sikit dan dia sekarang tengah datang bulan juga.harap jaga adik kamu baik-baik ya.bagi dia rehat yang cukup.saya pergi dulu..''Doktor Nadim pamit pergi..

'alamak..time ni juga 'benda' tu nak datang..aduh!macam mana ni?'bisik hati Syed yang bertambah risau..tiba-tiba dia teringatkan seseorang..

Abang Si Penjagaku [$U]Where stories live. Discover now