setelah pulang sekolah..
Syaf kembali seketika ke rumahnya..dia cadang nak memasak..
tiba-tiba dia teringatkan sesuatu lantas berganjak ke bilik milik Syed..
barang yang dicari tidak ketemu..
telefon bimbitnya diambil pantas dari koceknya lalu mendail nombor seseorang..
TUT!!TUT!!TUT!!
....
panggilannya bersambung..
Syaf:hello,siapa ni..?
????:.....?????
Syaf:hello,ni siapa?kenapa hand phone ni ada dengan kamu hah!!??
.....
Syaf:wei!cakaplah sesuatu..bisukah..???
kedengaran keluhan di pihak sana..Syed:oi!dik!amboi tak ada salam,terus nak marah-marah orang..tak ada adab langsung..
(mata Syaf serta merta membulat..telefon bimbit di tangan ditengok seketika..)
Syaf:aik??kenapa hand phone ni ada dengan abang?sejak bila pula abang ambil ni?bila abang balik rumah..?
Syed:dah memang ada dengan abang sejak kelmarin lagi..(sambil melirik Mokhtar di sebelahnya..)
Syaf:eh!tapikan kelmarin kita sekolahlah,bang..mana bol..em..jangan cakap abang sengaja bawa telefon ke sekolah?(Syaf bersuara meleret..aneh dan tak puas hati)
Syed:esh!adik ni,abang tak sengaja terbawalah.tak perasan pun yang handphone ni ada dalam beg abang..
Syaf:yalah tu kan..eh!bang,takkanlah telefon tu ada kaki dan berjalan masuk dalam beg sekolah abang tu..abang cakap terus terang..amboi!.kalau adik,semua tak boleh..tapi kalau abang pula semua benda boleh..apa ni bang??mana aci..talian terputus tiba-tiba..Syaf geram dan mendail kembali..
Syaf:abang!!cuba cakap dengan adik..
Syed:dik,abang tengah dirawat ni.adik nak apa ni??
Syaf:(sambil menggaru kepala yang tidak gatal)em,adik nak bagitahu yang adik nak masakkan lauk untuk abang..okey,bye!!* * * * *
Syed menggeleng kepala dengan karenah adik perempuannya itu..
''kenapa tu Syed..??''tanya Mokhtar pula bila sejak tadi dia cuma memerhati..
Syed tersenyum seketika sebelum menjawab pertanyaan rakan baiknya itu.."tak adalah..si Syaf tu nak bagitahu yang dia nak masakkan lauk untuk aku..ehe..''
''wah!baguslah tu..bolehlah aku merasa air tangan adik kau jugakan..?yahoo!!''Mokhtar tersenyum senang..
''em,yalah tu..air tanganlah sangat..tapi baru kau tahu nanti macam mana yang dimasaknya..terbaliklah dunia kau tu nanti,Mokh..em..''
''lah,kenapa pula kau cakap macam tu?tak sedapkah masakkan adik kau tu??''Mokhtar ingin tahu sangat..
Syed tersenyum sinis..
''nanti kau tahulah..tapi aku tak tanggung kalau kau keracunan..''sambungnya lagi membuatkan rakannya itu sudah menggaru dagu sambil berfikir dengan apa yang diperkatakan oleh Syed itu..
* * * * *
''ibu tunggu sini kejap ya..Iq pergi ambil ubat dulu..''sang ibu ditinggalkan sebentar sebelum berlalu ke kaunter ubat..
YOU ARE READING
Abang Si Penjagaku [$U]
Teen Fiction♡♡♡Kisah seorang abang yang terlalu bertanggungjawab dalam menjaga adik perempuannya seorang itu. Si adik yang mudah jatuh cinta, degil, tak dengar kata dan keras kepala♡♡♡ "Abang jahat! Abang kongkong hidup adik. Abang buli adik. Abang juga larang...