HaLaMaN 23

164 12 0
                                    

Maria menemui Syaf ketika waktu rehat..

''Macam mana Syaf?abang Syaf kata apa pasal hal yang akak bagitahu tu?'' soal Maria inginkan kepastian...

Syaf sudah berfikir dan menyusun ayat..

''Em, abang Syaf kata dia tak kenal dengan kak Noratika tu jadi tengok dari mood dia nak jumpa atau tidak. Syaf tak nak memaksa.takut abang Syed marahkan Syaf..'' nada suaranya sedikit perlahan..

Maria terpaksa meneruskan misinya itu... dia takkan biarkan sampai gagal...

Dia terfikirkan sesuatu...

''em, Syaf nak tak jumpa dengan Syafiq? Akak tahu yang Syaf mesti sukakan dia kan?'' tanya Maria pula...

Syaf dah rasa berbunga-bunga bila sang lelaki atlet bola keranjang itu dibangkitkan...

''Nak! Nak! Syaf nak sangat jumpa dia...'' dah tak ingat dunia dah si Syaf ni kalau bab yang satu ini...

Maria tersenyum...

jerat terkena...

''Okey! Nanti akak aturkan pertemuan korang berdua tapi janji dengan akak, yang Syaf akan bagi kawan akak tu jumpa dengan abang Syaf. Macam mana? Boleh?''

Pelawa Maria lagi...

Syaf mengangguk laju...

*           *          *          *        *

Syaf ditolak ke arah Syafiq yang sedang keluar dari bilik persalainan lelaki itu...

Berdegup kencang jantung Syaf kini..

Tak tahu nak cakap macam mana...

Syafiq dah angkat kening...

'Eh? Budak ni...'

Syaf beranikan diri untuk bersuara..

Dia kekok sebenarnya..

''Em, Abang Syafiq..saya suka abang...''

hah!

Ayat yang itu sudah terkeluar...

Syafiq terkejut...

Wajahnya serius..

''Tak nak... sorry...'' ringkas sang lelaki itu lantas berlalu pergi...

Syaf dah tertunduk malu...

Gila!

Crush sendiri tolak kau mentah-mentah...

Apa kau rasa?

Em,

Sakitnya tu di sini...💔

Syaf sentuh dadanya...

Nak menangis dah ni...

Abang Si Penjagaku [$U]Where stories live. Discover now