"Wei!perempuan,kau memang dengki dengan akukan?apsal kau ngadu dengan abang aku tentang apa yang aku dah buat pada kau?"kasar saja bahasa si lelaki memutahkan amarah..dia stress bila segala kemewahan yang abangnya beri selama ini ditarik balik.
"Apa kau cakap ni??apa pula yang aku mengadu dekat abang kau?jumpa pun tak pernahlah.."si wanita cuba meleraikan cengkaman kuat dari teman lelakinya itu.dia takut sangat waktu itu..apa patut dia lakukan sekarang??pada siapa dia nak minta tolong kalau suasana sekitar amat sunyi saat ini?
Arif merengus kasar...
"Hei,betina!kau jangan tunjuk baik,eh?aku tahu kau yang bagitahu abang aku pasal kandungan kau ni kan?kau fikir dengan anak yang entah siapa ayahnya itu,kau boleh jerat aku plak?kau silap!aku takkan pernah nak bertanggungjawab dan budak tu bukan anak aku,kau faham tak???"
Pertelingkahan itu menjadi sengit...masing-masing cuba meninggikan suara dan yang pasti kedua mereka tak nak mengalah...em...
Macam nilah,baik kita nikahkan saja budak dua ni.jadi nak bergaduh pasal hal rumahtangga pun,tak ada yang ganggu.ni dah serupa nak buka gelanggang boxing jer,Dzham tengok...hailah!!!!😒😏😐😑
"Rif,aku tak minta pun kau bertanggungjawab dengan aku.aku boleh hidup sendiri dengan anak aku ni.aku takkan kacau hidup kau dan aku takkan tuntut apa-apa pun dengan kau.cuma aku nak kau biarkan aku cari bahagia aku sendiri.ya!memang aku menyesal sebab sayang kau!aku menyesal sebab percayakan kau!tapi kalau kau abaikan kami sekalipun,aku dah tak kisah!masa depan aku dah musnah!ini semua sebab kau!kau yang buat aku macam ni.kau faham tak?"
Si gadis sudah menangis teresak-esak..sudahlah kegiatan sumbangnya itu sampai ke telinga orang tuanya dan sekarang dia hidup tanpa keluarganya.mereka tidak mahu mengaku Salina sebagai anak mahupun saudara mereka.dia dibuang dari carta keluarga..apakan daya,dia yang ikut nafsu serakah jadi tika ini dia patut hadapi.begitu juga dengan Arif yang kononnya cinta matinya itu..namun tidak guna jika dia hendak merayu bagai supaya dia dinikahi oleh lelaki tittle durjana itu.percuma saja!lelaki itu tidak akan pernah setuju..
Lelaki...macam gitulah...fitrah diorang dah kalau bab mulut manis,merayu,pujuk memujuk untuk dapatkan 'hasil' tangkapan 'ikan'...masa buat,semua indah belaka seumpama bulan madu di pelangi tu semua tapi bila di suruh tukar gelaran dari bujang kepada suami plus bapa budak tu,mulalah angkat kaki cabut lari..
See!!kau tak nampak lagi benda macam ni selalu berlaku.?malah sebelum kau lahir pun,dah wujud kelompok macam ni.yang dibenci,si janin yang tidak tahu apa-apa.mak bapa dia hilang entah ke mana..
"Baguslah kalau kau cakap macam tu.aku pun tak naklah kahwin dengan perempuan murah macam kau ni..hei!berlambaklah perempuan di luar sana nakkan aku ni.kau tu tak layak!untuk pengetahuan kau,aku cuma sahut cabaran dari geng-geng aku saja.aku nak duit!kau faham tu?mulai hari ni,aku tak nak tengok muka kau lagi atau pun jumpa dengan kau.kau pergilah jauh-jauh.kalau tak pun kau gugurkan saja budak tu."
Betapa kejam lelaki seorang ini.di manakah sifat pelindungnya pada kaum hawa?layakkah dikau digelar khalifah?jika seorang wanita saja kau tak mampu bimbing malah kau biarkan dia terumbang ambing menempuh cabaran..
Wanita memang hebat.diorang ni golongan terkuat disebalik kelembutan dan kemanjaan mereka.mereka lebih cekal berbanding dengan kaum lelaki...
Arif membuka dompetnya lantas mengeluarkan beberapa keping not RM50 lalu dibalingnya ke muka bekas teman wanitanya itu...
"Nah!kau ambik ni dan kau jangan cari aku lagi!pergi mampuslah dengan anak kau tu!anggap saja aku tak kenal kau!bye!!"
Betapa hinanya Salina diperlakukan sedemikian oleh Arif,habis madu bersepah dia buang..di mana pula unsur kemanusiaannya membiarkan perempuan itu terkontang kanting mencari tempat untuk berpaut???tak mungkin pada dahan pokokkan???😕😖😕
Dia cuma menghantar tubuh Arif melalui pandangan mata sahaja.Salina tidak kuat,dia terduduk di tepi jalan itu tanpa memperdulikan masyarakat sekeliling yang berbisik-bisik melihatnya..
macik,pacik,kakak,abang dan adik..itu semua dah jadi bawang..Perit terasa dijiwa tidak tertanggung..dia dirundung dilema..kakinya masih ada tapi tidak tahu tujuan hendak ke mana..duit tadi dikutip perlahan..semoga cukup untuk mengalas perutnya dan sang janin yang tidak diperakui bapanya itu..dia kena kuat sebab hanya dirinya saja tempat si anak bergantung harap.jika si ibu lemah,dikhuatiri anaknya nanti tidak dapat tempuh dugaan dengan sabar.
Permainan dunia ada di mana-mana.selagi dia hidup,Salina takkan biarkan anak yang dalam perutnya itu terabai.tekad dipasang ingin membuka lembaran baru.hidup jauh dari segalanya dan membina kekuatan jiwa di tempat lain.kini pembelajarannya tertangguh dan dia kena juga berusaha supaya dapat membayar segala hutang dunia dan hutang pada Tuhan..jangan ditanya dia mampu ke tidak.tapi selagi dia bernyawa hidup kena diteruskan..
Jangan ditanya kemanaku pergi,
Aku pergi membawa diri,
Yakin selalu tidak sendiri,
Allah dan Muhammad sentiasa di hati..Jika ini bayaran untuk segala perbuatan dosanya,maka dia kena tabah..Salina cukup sedar dan menyesal tapi dalam dirinya tetap yakin bahawa dia tidak sendiri.dia akan berubah..dia ingin mendidik diri dan anak yang bakal lahir nanti dengan peganggan agama.sekurang-kurangnya amanah Allah yang satu ini tidak dipersia..berharap semuanya masih sempat dia kecapi..
'Maafkan ibu,sayang.ibu gagal jadi ibu yang terbaik.tapi ibu janji akan jaga kamu,nak..kita bina hidup baru ya..temani ibu selalu..tiada ayah tak bermakna kita tak boleh hidup..bertahan ya,nak..demi ibu...'perut yang semakin memboyot itu diusap dengan penuh rasa hiba,terkilan dan segala macam perasaan..langkah diorak membelah hari..ke mana hendak dia pergi pun masih tiada dalam perancangan...
Salina berjalan sambil melayan perasaan tanpa sedar sebuah motosikal merapatinya dengan laju sekali..
Akhirnya...cahaya yang menyinari matanya tika itu menyebabkan dia tidak melihat dengan jelas...
Beginikah pengakiran hidupnya...???
So,guys!!!!kepada gegirls di luar sana,please!and dont your dare to broke your future k..(sorry bi ke laut)
Turutkan apa jua nasihat dari org tuamu atau sesiapa saja yang ambil berat pasal kau..masa depan sayang oi!masa depan!!!
YOU ARE READING
Abang Si Penjagaku [$U]
Teen Fiction♡♡♡Kisah seorang abang yang terlalu bertanggungjawab dalam menjaga adik perempuannya seorang itu. Si adik yang mudah jatuh cinta, degil, tak dengar kata dan keras kepala♡♡♡ "Abang jahat! Abang kongkong hidup adik. Abang buli adik. Abang juga larang...