''terima kasih ya bang sebab dah bantu adik tadi..adik takut sangat..''Syaf sudah memeluk abangnya itu sewaktu masuk ke dalam rumah..dia terasa selamat bila dia berada dengan lelaki itu..
trauma..
Syed sudah memegang bahu adik perempuannya itu..
dia membongkokkan badannya selaras ketinggian Syaf..
''dah!jangan fikirkan lagi.adik selamat dengan abang.selalu dengar cakap abang ni ya..jangan degil..''kata Syed sambil mengusutkan rambut adiknya itu..
alamak!
Syaf marahlah wei!
''abang ni kan..esh!suka rosakkan rambut adik..aduh!''
lantas Syaf berlalu naik ke bilik..
Syed dah gelak habis..
aduhai..
* * * * *
lebam pada muka dibelek lagi..
sakit masih terasa..
dia malu sebenarnya..sebab tak dapat nak lindungi kekasih hati..
malu sangat-sangat..
keluhan dilepaskan..
dia sudah buat keputusan..
em..
* * * * *
di dalam kelas,Syaf masih termenung..tanpa dia sedar ada seseorang memerhatikannya..
seorang lelaki yang telah meminatinya sejak tahun lepas lagi tapi dia malu nak bertemu dengan gadis yang periang itu..
gusar hatinya bila melihat sang gadis pujaan yang bermuram durja..
kaca matanya diletak elok..
'macam mana aku nak cakap dengan si Syaf ni?aku takutlah dia tolak aku..aku nikan dahlah tak handsome dan penakut plus pemalu lagi tu..nak ke dia dengan aku yang slow update ni..?'monolognya lagi..
mejanya yang tidak jauh dari sang gadis itu membolehkan dirinya menatap jelas wajah Syaf itu..tapi hari ini bila dia melihat rakan kelasnya itu muram,dia juga ikut risau..
kelihatan sahabat baik Syaf sudah menepuk bahu gadis itu lalu menyapa..''kau dah kenapa ni,Syaf?ada masalahkah?''
Syaf mengeluh seketika sebelum cuba tersenyum tipis..
''aku okey..jangan risaulah..''kata Syaf pula..dia tak nak Aulia pun turut bersusah hati dengan keadaannya itu..
kelihatan Syed sudah terpacak di hadapan kelas 5 Progresif itu..
"Syaf,abang kau datang cari kau..''kata salah seorang rakan kelasnya itu..
Syaf dengan malas pun berdiri untuk keluar dari kelas..
YOU ARE READING
Abang Si Penjagaku [$U]
Teen Fiction♡♡♡Kisah seorang abang yang terlalu bertanggungjawab dalam menjaga adik perempuannya seorang itu. Si adik yang mudah jatuh cinta, degil, tak dengar kata dan keras kepala♡♡♡ "Abang jahat! Abang kongkong hidup adik. Abang buli adik. Abang juga larang...