lolipop dibuka perlahan sebelum Syaf menyumbatkan ke dalam mulutnya..'sedapnya..'monolognya pula..
Syed yang baru melabuhkan punggung di pondok taman Sejarah itu sudah membulatkan matanya..''eh!adik,buang lolipop tu sekarang..!''kata Syed yang sedikit keras menegur sang adiknya itu..
''lah,kenapa pula bang?baru je makan beberapa saat tadi.takkan nak buang dah kot..esh!''mula dah cemberut si Syaf ni..anak manjalah katakan..
''adik kena ingat,ini sekolah bukan rumah.kalau dekat rumah,adik nak sumbat dekat mulut sebalang pun tak apa.kalau tempat awam macam ni,tak manis orang tengoklah dik..aduh!''Syed sudah tergaru-garu kepala..pening memikirkan gelagat si adik yang terlebih lurus ni..
''ya..tapi kenapa..?apa sebab?cuba bagitahu adik..''Syaf kan keras kepala..tak puas hati tu satu hal..pastu tak mudah mengalah pun ada..
''hem!kalau abang kata tak sopan tu,tak sopanlah.tak manislah orang lain tengok..apa lagi lelaki..tak baiklah dik..dah!buang cepat!''masih bertapis Syed menjelaskan..
si adik dah berkerut dahi..
'apa masalahnya pula aku makan lolipop ni..?'bisik hati Syaf..
''abang cakap terus terang boleh tak.?adik tak fahamlah maksud abang ni..''sambil mengaru-garukan kepalanya..
Syed dah tepuk dahi..'aduh!tak faham lagikah apa yang aku cakapkan tadi..?'
keluhan dilepaskan..
sebelum bersuara...
''tak baik sebab salah satu perbuatan yang..em,,orang akan salah faham..em,lucah sikit..''Syed mengecilkan nadanya bila perkataan terakhir itu..
Syaf lambat loading..matanya mengecil seakan cuba menghadam apa yang abangnya cakapkan itu..
tiba-tiba matanya membulat..
lolipop dikeluarkan dari mulut lantas membuangkannya..
Syed dah senyap..
''sorry abang..lain kali adik tak buat lagi..sorry..!''kata Syaf sambil menyusun sepuluh jari..
''em,dah!lupakan pasal itu.ni abang nak tanya ni..adik ada wechatkan?''soal sang abang lagi..
Syaf mengangguk sambil berkata..''ya..kenapa bang?''
''abang nak adik padam wechat tu,tak payah nak wechat-wechat sangat.abang tak suka..''
hah!
kau..
pasal wechat pun kena tegur juga..
''lah,kenapa pula lagi adik kena padam wechat adik ni,bang?salahkah ada wechat tu semua?''polos si adik bertanya lagi..
''yap!memang salah!tersangatlah salahnya..''jawab Syed ringkas..
''kenapa pula?apa sebab..?''Syaf tak puas hati..
''sebab adik nak SPM tahun ni.dan lagi pula wechat tu sangat sosial lah dik.kita shake kejap dah boleh kenal dengan orang yang terdekat.bahaya.abang tak suka.''terang Syed lagi..
YOU ARE READING
Abang Si Penjagaku [$U]
Teen Fiction♡♡♡Kisah seorang abang yang terlalu bertanggungjawab dalam menjaga adik perempuannya seorang itu. Si adik yang mudah jatuh cinta, degil, tak dengar kata dan keras kepala♡♡♡ "Abang jahat! Abang kongkong hidup adik. Abang buli adik. Abang juga larang...